دریاچه سد کینه ورس

0
171

دریاچه سد کینه ورس


سدها از جمله دریاچه سد کینه ورس علاوه بر تامین آب شرب شهرها و روستاهای اطراف خود به یکی از جاذبه های گردشگری در شهرهای ایران تبدیل شده‌اند.با رستاک هم همراه باشید.

دریاچه سد کینه ورس
دریاچه سد کینه ورس


درياچه سد كينه ورس، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری و طبیعی استان زنجان است که فضای وسیع و چشم انداز تماشایی آن می تواند به عنوان محل مناسبی برای استراحت و گذران اوقات فراغت تمامی سنین انتخاب شود. همچنین، این دریاچه در فاصله ۱۴ کيلومتري از جنوب‌ غربي شهرستان ابهر زنجان قرار دارد.

جهت استفاده از اقامتگاه های منطقه،خدمات گردشگری و راهنما به سایت رستاک مراجعه نمایید.

مشخصات دریاچه سد كینه ورس

دریاچه سد کینه ورس محل مناسبی برای تفریح، گذران اوقات فراغت، ماهیگیری و ورزش های آبی است که مردم استان زنجان به خصوص شهرستان ابهر، در فرصت های مناسب از طبیعت اطراف دریاچه این سد استفاده می کنند.

دریاچه سد کینه ورس
مشخصات سد کینه ورس

تاریخچه دریاچه سد كینه ورس

سد کینه ورس در سال های قبل از انقلاب توسط مهندسین مشاور کاژ – سانیو بر روی شاخه کینه‌ ورس از شاخه‌ های رودخانه ابهر رود به منظور ذخیره آب جهت تامین آب شرب شهر ابهر و همچنین توسعه کشاورزی و باغداری حد فاصل ابهر و تاکستان مورد نظر قرار گرفت.

جهت استفاده از اقامتگاه های زنجان ،اجاره خودرو با راننده به سایت رستاک مراجعه نمایید.

در صورتیکه تمایل به رزرو تلفنی دارید همه روزه به شماره ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ دفتر مرکزی رستاک در تهران تماس حاصل فرمایید.

منظره زیبا از سد کینه ورس
منظره زیبا از سد کینه ورس

شرایط استفاده دریاچه سد كینه ورس

این سد بر روی شاخه‌كینه‌ ورس از رودخانه ابهررود كه از جنوب به طرف شمال جریان داشته و به دشت تاكستان وارد می شود، قرار دارد.

جهت استفاده از تورهای گردشگری به سایت رستاک و همچنین بلیط های انلاین تخفیف دار به سایت رستاک تیکت مراجعه فرمایید.

چشمه علی بلاغی جاذبه نزدیک سد کینه ورس
چشمه علی بلاغی جاذبه نزدیک سد کینه ورس

زمان مناسب بازدید دریاچه سد كینه ورس

فصل های بهار و تابستان، زمان مناسبی برای سفر به زنجان و بازدید از این جاذبه هستند.

 در سفر به زنجان اقامت در خانه‌های محلی و یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی را تجربه کنید و طعم غذاهای محلی را بچشید. شیرینی شستی و نان اردک از شیرینی‌های سنتی و خوشمزه زنجان است که توسط زنان هنرمند زنجانی تهیه می‌شود. از خرید سوغات و صنایع دستی غافل نشوید و ضمن گشت‌وگذار در بازارهای سنتی به خرید گلیم، جاجیم، چاروق (پاپوش‌های دست‌دوز و چرمی)، ظروف مسی و چاقو بپردازید. 

یکی از ارکان سفر اقامتگاه مناسب می باشد . رستاک بصورت حرفه ای برای شما در زنجان و سلطانیه می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .علاوه بر این خدمات گردشگری شامل :راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت ان لاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید. دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است و برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید