جاذبه های دیدنی بهبهان

0
292

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری رستاک هم جاذبه های دیدنی بهبهان را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با دیدنی های این شهر زیبا در استان خوزستان در ادامه با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی بهبهان

بهبهان یکی از قدیمی‏ترین شهرهای استان خوزستان است که قدمت آن به هزاره دوم پیش از میلاد بر می‏گردد. شهرستان بهبهان با وسعتی معادل ۳۱۹۵ کیلومتر مربع در جنوب غربی استان خوزستان قرار دارد. بهبهان آب و هوای نیمه بیابانی و یا کوهپایه‏ای دارد. بهبهان یکی از شهرهای تاریخی می باشد که عمده شهرتش را مدیون نرگسزارهای زیبایش است که در بهمن تا اسفند به این واسطه میزبان گردشگران زیادی است . در ادامه مطلب همراه رستاک هم باشید تا با جاهای دیدنی بهبهان بیشتر آشنا شوید.

پلاژ سد مارون 

پلاژ مارون در ۲۰ کیلومتری شهر بهبهان و درست در کنار دریاچه‌ی سد مارون قرار گرفته است. در این شهرک تفریحی می‌توانید از تفریح در ساحل دریاچه لذت ببرید. تجربه‌ی لمس آفتاب خوزستان در کنار سد می‌تواند تجربه ای لذت بخش خصوصا در هوای مطبوع فصل پاییز باشد.این مجموعه دارای زمین‌های ورزشی استاندارد، تفریحات آبی مهیج و ویلا و رستوران هایی با مکیفیت مناسب است. پلاژ سد مارون در سال‌های اخیر توانسته است در لیست بهترین دیدنی های بهبهان قرار بگیرد.

جاذبه های دیدنی بهبهان  سامانه جامع گردشگری رستاک
پلاژ سد مارون 

نرگس زار بهبهان

یکی از قدیمی ترین نرگس زارهای طبیعی ایران و منطقه زاگرس در استان خوزستان و شهرستان بهبهان می باشد، که قدمت آن به قبل از میلاد مسیح برمی گردد و مساحت آن ۵۰۰ تا ۷۰۰ هکتار است. نرگس زار بهبهان هم اکنون هم از جمله مناطق مهم و باسابقه رویش و پرورش گل نرگس بوده و از نرگس زارهای طبیعی و معروف ایران محسوب می شود.جاذبه های دیدنی بهبهان

جاذبه های دیدنی بهبهان  سامانه جامع گردشگری رستاک
نرگس زار بهبهان

دریاچه چاه ماری

دریاچه سیل بند چاه ماری در استان خوزستان واقع است. این بند با ۱۰متر ارتفاع مفید و ۱۲ متر ارتفاع نهایی توانایی ذخیره سازی بیش از هفتصد ۷۰۰ هزار متر مکعب آب را داراست که جهت اهدافی چون جلوگیری از بروز سیل ، فرسایش و رسوب و ذخیره آب جهت مصارف کشاورزی کاربرد دارد. در سالهای ۷۹ تا ۸۵ مساحت ۳۵۰ هزار متر از اراضی مشرف به این بند با گونه های مناسب و سازگار از جمله اوکالیپتوس ، کنار و کهور درختکاری شد و منطقه بسیار زیبا و مفرحی برای گردشگران بوجود آورد. دسترسی به این منطقه از طریق شهرستان بهبهان، جاده ارتباطی شهرستان امیدیه، جاده سد چاه ماری قابل دسترسی است.

جاذبه های دیدنی بهبهان  سامانه جامع گردشگری رستاک
دریاچه چاه ماری

پلاژ سد مارون

پلاژ مارون بهبهان مجموعه‌ای دلنشین در فضای سبز زیبا است که از گونه‌های گیاهی متنوعی نیز برخوردار است. این مجموعه از چشم‌اندازهای زیبایی برخوردار است و جنب دریاچه سد مارون واقع شده است. این پلاژ دارای امکاناتی نظیر رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، فضای سبز جهت پیاده‌روی، آلاچیق، زمین فوتبال، زمین اسکیت، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و والیبال است.

جاذبه های دیدنی بهبهان  سامانه جامع گردشگری رستاک
پلاژ سد مارون

قلعه گلاب

قلعه گلاب یکی از بناهای تاریخی استان خوزستان است که در روستای چم‌بوستان بهبهان در جوار ساحل جنوبی رودخانه زهره جای گرفته است. این قلعه یادگاری از دوره ساسانیان است که در دوران اسلامی نیز مورده استفاده بوده است.جاذبه های دیدنی بهبهان

جاذبه های دیدنی بهبهان  سامانه جامع گردشگری رستاک
قلعه گلاب

غار خفاش ها در بهبهان

این غار در تنگ تکاب قرار گرفته و در نزدیکی آن سنگ نوشته ای یافت شده که به زمان پیش از قاجار برمی‌گردد. این غار محل زندکی خفاش‌های منطقه است و به همین علت این نام را برای آن برگزیده‌اند. البته این جاذبه از دیدنی های بهبهان است که داستان‌ها و افسانه‌های محلی بسیاری از آن روایت می‌شود.

جاذبه های دیدنی بهبهان  سامانه جامع گردشگری رستاک
غار خفاش ها در بهبهان

رستاک بصورت حرفه ای برای شما در بهبهان می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .

علاوه بر این خدمات گردشگری شامل :

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت ان لاین:

از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

مقاله های بیشتر در زمینه استان خوزستان به مجله گردشگری رستاک مراجعه فرمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است و برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

رستاک بلیط هواپیما و قطار را با نرخ های رقابتی در اختیار شما قرار می دهد.

رستاک در صورت خرید بلیط ویزای کشورهای توریستی را با نرخ پایه برای شما در نظر می گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید