معرفی قلعه مهرجرد میبد

0
180

در محله در قلعه، شهرستان میبد یکی ازبناهای تاریخی میبد به نام قلعه مهرجرد میبد وجود دارد که جدای از قدمت آن زیبایی منحصر به فرد این قلعه چشم ها را خیره می کند . قلعه مهرجرد میبد ، قلعه‌ای متعلق به دوره‌های زندیه و افشاریه در شهر میبد در یزد است. این قلعه از خشت و گل ساخته شده و ۳ طبقه دارد. در ورودی قلعه از جنس چوب است.معرفی قلعه مهرجرد میبد

معرفی قلعه مهرجرد

معرفی قلعه مهرجرد میبد اثری به جا مانده از دوران پیش از تاریخ ایران باستان می باشد. این بنای تاریخی در روستای مهرجرد که در قدیم یکی از آبادی های این منطقه بوده است قرار گرفته و یکی از چندین قلعه ساخته شده در این منطقه کویری می باشد. این بنا سازه ای برای پناه گیری اهالی روستا بوده که بعدتر به عنوان مکتب استفاده می شده. 

رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد .

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید .

معرفی قلعه مهرجرد میبد  سامانه جامع گردشگری رستاک
نمای داخلی قلعه

پیشینه ی قلعه مهرجرد میبد

معرفی قلعه مهرجرد میبد که سابقا یکی از آبادی‌های این منطقه بوده است، گفته می‌شود که توسط مهرنگار، دختر انوشیروان پایه گذاشته شده است و اکنون به نام مهرجرد شناخته می‌شود. قلعه‌ی مهرجرد، که نشان‌دهنده‌ی قدمت این روستا است، احتمالا در زمان افشاریه یا زندیه ساخته شده است. ساختار قلعه‌ی مهرجرد میبد مانند بسیاری از قلعه‌هایی است که در آبادی‌های میبد وجود دارند.

معرفی قلعه مهرجرد میبد  سامانه جامع گردشگری رستاک
نمای قلعه

از این قلعه‌ها می‌توان به نارین قلعه و قلعه‌ی بارچین اشاره کرد. البته شمار این قلعه‌ها بسیار بیش از این بوده و این چند قلعه را می‌توان نماینده‌ی قلعه‌های بسیاری که زمانی دراین منطقه وجود داشته‌اند دانست. قلعه‌ی مهرجرد دارای چهار برج در چهار گوشه و یک برج بر روی دروازه‌ی ورودی قلعه است.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

دور معرفی قلعه مهرجرد میبد را خندقی فرا گرفته بوده است که امروزه چیزی از آن باقی نمانده است. این خندق به منظور محافظت از بنا حفر شده بوده است. بنای قلعه سه طبقه دارد که با پلکان به یکدیگر متصل می‌شده‌اند. کاربرد اصلی این سازه محافظت از ساکنین آبادی در برابر خطرات بوده است. از دیگر کاربرد‌های آن در زمان‌های قدیم می‌توان به انبار نگهداری غلات اشاره کرد. این قلعه در زمان‌های جدیدتر به عنوان مکتب مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

معماری

بنای کلی این قلعه سه طبقه ای دارای چهار برج در هر چهار گوشه آن و یک برج بر روی دروازه ورودی قلعه می باشد و از آنجایی که این قلعه کاربردی دفاعی داشته است اطراف آن را خندقی قرار گرفته بوده که اکنون اثری از آن باقی نمانده است.

نمایی از پلکان
نمایی از پلکان

خاص ترین ویژگی این قلعه تنوع بی نظیر پوشش خشتی آن می باشد. جنس درب ورودی قلعه از چوب است که موجب افزایش زیبایی بخش ورودی قلعه می شود و همچنین حصارهای قلعه که به صورت چینه ای می باشند نیز باعث جذابیت بیشتر این معماری منحصر به فرد ایرانی می شوند. معرفی قلعه مهرجرد میبد

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

نمای شهرستان میبد   خاص ترین ویژگی این قلعه تنوع بی نظیر پوشش خشتی آن می باش
نمای شهرستان میبد

جاذبه های گردشگری نزدیک

نارین قلعه، قلعه بارجین، یخچال خشتی میبد و مسجد جامع میبد از آثار تاریخی دیدنی این منطقه می باشند که بازدید از آنها قطعا تجربه عالی خواهد بود.معرفی قلعه مهرجرد میبد

برای اقامت در هتل و بوم گردی در شهر یزد با کارشناسان ما در ارتباط باشید ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸

بهترین زمان برای بازدید

از آن جایی که این قلعه در منطقه کویری قرار گرفته است تابستان ها بسیار گرم و زمستان ها بسیار سرد خواهد بود به همین ترتیب فصل های بهار و پاییز انتخاب های بهتری برای سفر به این منطقه می باشند. 

جهت استفاه از تمامی امکانات اقامتی و پذیرایی و ترانسفر و اتومبیل با راننده  در یزد و کویر از سیستم پیشترفته انلاین رستاک هم استفاده نمایید . چنانچه امکان استفاده از سیستم آنلاین برای شما مقدور نیست با شماره ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ دفتر مرکزی رستاک تماس بگیرید تا رزرو شما را انجام دهند.

نمای خشتی قلعه
نمای قلعه خشتی

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید