تنگه رغز عروس تنگه های ایران

0
798

تنگه رغز عروس تنگه های ایران لقب یکی از اعجاب‌انگیزترین دره‌ها به نام «رغز» است. برای رسیدن به این تنگه خارق‌العاده، باید سفری ماجراجویانه و هیجان‌انگیز را آغاز کنید و رهسپار استان فارس شوید تا در نزدیکی شهر تماشایی داراب، این تنگ زیبا و اسرارآمیز را ببیند.با رستاک هوم در این سفر پر هیجان و دره‌گردی فوق‌العاده در تنگه رغز داراب استان فارس همراه باشید.

عروس تنگه‌های ایران، لقب یکی از اعجاب‌انگیزترین دره‌ها به نام «رغز» است. برای رسیدن به این تنگه خارق‌العاده، باید سفری ماجراجویانه و هیجان‌انگیز را آغاز کنید و رهسپار استان فارس شوید تا در نزدیکی شهر تماشایی داراب، این تنگ زیبا و اسرارآمیز را ببیند.با رستاک هوم در این سفر پر هیجان و دره‌گردی فوق‌العاده در تنگه رغز داراب استان فارس همراه باشید.
تنگه رغز

تنگه رَغِز

تنگه رغز عروس تنگه های ایران نام یکی از بهترین جاهای بکر ایران است که برای هرکسی آشنا نیست. این بهشت گمشده در جنوب استان فارس، در منطقه فسارود واقع شده است و از یک موقعیت کوهستانی برخوردار است.قبل از سفر به این تنگه، باید خودتان را برای یک سفر ۲.۵ کیلومتری آماده کنید.

تنگه رغز تنگه رغر نام یکی از بهترین جاهای بکر ایران است که برای هرکسی آشنا نیست. این بهشت گمشده در جنوب استان فارس، در منطقه فسارود واقع شده است و از یک موقعیت کوهستانی برخوردار است.قبل از سفر به این تنگه، باید خودتان را برای یک سفر ۲.۵ کیلومتری آماده کنید.
تنگه رغز

معرفی تنگه رغز

تنگه رغز، عروس تنگه‌های ایران، جایی است که آب و سنگ در برخوردی هزاران ساله انواع جلوه‌‌های زیبای معماری طبیعت را ایجاد کرده‌ا‌ند. هر آبشار یا آبگیر با دیگری متفاوت است و هرکدام زیبایی خاص خود را دارد. دیواره‌‌های بزرگ و عظیم رغز، در طول مسیر گاه سر به هم آورده‌ا‌ند و یک غار را تداعی می‌کنند و گاه از هم فاصله می‌گیرند و محوطه‌ای زیبا می‌سازند.

تنگه رغز، عروس تنگه‌های ایران، جایی است که آب و سنگ در برخوردی هزاران ساله انواع جلوه‌‌های زیبای معماری طبیعت را ایجاد کرده‌ا‌ند. هر آبشار یا آبگیر با دیگری متفاوت است و هرکدام زیبایی خاص خود را دارد. دیواره‌‌های بزرگ و عظیم رغز، در طول مسیر گاه سر به هم آورده‌ا‌ند و یک غار را تداعی می‌کنند و گاه از هم فاصله می‌گیرند و محوطه‌ای زیبا می‌سازند.
معرفی تنگه رغز

چرا این تنگه رغز نام دارد؟

تنگه رغز عروس تنگه های ایران به‌معنای راه بکر و لغزنده است. گرچه این نام در بین کوه‌نوردان و طبیعت دوستان ایران است، ولی مردمان محلی به آن تنگ رودخیز است می‌گویند که آبی به زلالی اشک چشم دارد.

رغز به‌معنای راه بکر و لغزنده است. گرچه این نام در بین کوه‌نوردان و طبیعت دوستان ایران است، ولی مردمان محلی به آن تنگ رودخیز است می‌گویند که آبی به زلالی اشک چشم دارد.
عروس بهشتی

تنگه رغز کجاست؟

تنگه رغز عروس تنگه های ایران داراب یا دره رغز که از جاذبه های گردشگری استان فارس محسوب می شود، در بخش فسارود، در ۳۰ کیلومتری شمال‌غربی شهر داراب و در نزدیکی روستای رغز قرار دارد و یکی از مناطق بکر طبیعت‌گردی ایران است. این تنگه در منطقه‌ای بنام حسن آباد، در جنوب شرقی استان فارس که از شمال به شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان، از غرب به شهرستان فسا، از جنوب به شهرستان لار و زرین دشت و از شرق به استان هرمزگان محدود می‌شود.

تنگ رغز داراب یا دره رغز که از جاذبه های گردشگری استان فارس محسوب می شود، در بخش فسارود، در ۳۰ کیلومتری شمال‌غربی شهر داراب و در نزدیکی روستای رغز قرار دارد و یکی از مناطق بکر طبیعت‌گردی ایران است. این تنگه در منطقه‌ای بنام حسن آباد، در جنوب شرقی استان فارس که از شمال به شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان، از غرب به شهرستان فسا، از جنوب به شهرستان لار و زرین دشت و از شرق به استان هرمزگان محدود می‌شود.
حوضچه های دره

مسیر دسترسی به تنگ رغز

برای رفتن به تنگه رغز ، عروس تنگه های ایران ، عروس تنگه های ایران ابتدا خود را باید به شهر داراب استان فارس برسانید، بعد از طی کردن مسافتی، در حدود ۳۵ کیلومتری جاده داراب-شیراز به گردنه دراکویه می‌رسید. مسیر خاکی از اینجا شروع می‌شود. با استفاده از وسایل نقلیه موجود و پس از گذشتن از منطقه کوه درختی در سمت چپ و مسیری در حدود دو ساعت، مسیر خاکی به اتمام می‌رسد و پیمودن ادامه مسیر با پای پیاده آغاز می‌شود.

برای رفتن به تنگه رغز، ابتدا خود را باید به شهر داراب استان فارس برسانید، بعد از طی کردن مسافتی، در حدود ۳۵ کیلومتری جاده داراب-شیراز به گردنه دراکویه می‌رسید. مسیر خاکی از اینجا شروع می‌شود. با استفاده از وسایل نقلیه موجود و پس از گذشتن از منطقه کوه درختی در سمت چپ و مسیری در حدود دو ساعت، مسیر خاکی به اتمام می‌رسد و پیمودن ادامه مسیر با پای پیاده آغاز می‌شود.
تنگه رغز مهیج

از سمت راست جاده که شروع به پیاده روی کنید به چشمه بیدک می‌رسید. ادامه مسیر پاکوب بدون شیب است. رفته رفته شیب بیشتر می‌شود و سپس سراشیبی است و با عبور از روی سنگ‌های بزرگ، در نهایت در مسیری بدون شیب به چشمه می‌رسید.

تنگه رغز مسیر دسترسی از سمت راست جاده که شروع به پیاده روی کنید به چشمه بیدک می‌رسید. ادامه مسیر پاکوب بدون شیب است. رفته رفته شیب بیشتر می‌شود و سپس سراشیبی است و با عبور از روی سنگ‌های بزرگ، در نهایت در مسیری بدون شیب به چشمه می‌رسید.
تنگه رغز

بهترین زمان سفر به تنگه رغز

بهترین زمان برای سفر به تنگه رغز از اواخر اردیبهشت ماه تا اوایل مهرماه است؛ در این هنگامه سرچشمه‌های پر آب این تنگه، و نسیم برخاسته از آبشارهای متعدد آن، در روزهای گرم این ماه‌های سال خنکی لذت‌بخشی را هدیه می‌کنند.

حوضچه قلب بهترین زمان برای سفر به تنگه رغز از اواخر اردیبهشت ماه تا اوایل مهرماه است؛ در این هنگامه سرچشمه‌های پر آب این تنگه، و نسیم برخاسته از آبشارهای متعدد آن، در روزهای گرم این ماه‌های سال خنکی لذت‌بخشی را هدیه می‌کنند.
حوضچه قلب

جاهای دیدنی تنگه رغز

در تنگه رغز شیراز حوضچه‌ها و آبشارهای متعددی وجود دارد.

  • آبشار نگین: ارتفاع ۱۶ متر، عمق آب ۸ متر و طول حوضچه ۴۱ متر
  • آبشار بوم رنگ: به ارتفاع ۷ متر، عمق آب ۸ متر و طول حوضچه ۳۱ متر
  • آبشار مسعود: به ارتفاع ۸ متر، عمق آب ۱۲ متر و طول حوضچه ۱۵ متر
  • آبشار گلاب: ارتفاع ۱۱ متر، عمق آب ۷ متر و طول حوضچه ۱۲ متر
  • آبشار فتح: به ارتفاع ۸ متر، عمق آب ۱/۵ متر و طول حوضچه ۶ متر
  • آبشار حکمت: به ارتفاع ۱۱ متر، عمق آب ۱۵ متر و طول حوضچه ۳۲ متر

تور تنگه رغز

تنگه رغز اگر تصمیم دارید به تنگه رغز بروید؛ می‌توانید در قالب تور تنگه رغز که توسط آژانس گردشگری رستاک نیز با راهنمایان مجرب برگزار می شود به این مکان دیدنی سفر کنید.
تنگه رغز

اگر تصمیم دارید به تنگه رغز بروید؛ می‌توانید در قالب تور تنگه رغز که توسط آژانس گردشگری رستاک نیز با راهنمایان مجرب برگزار می شود به این مکان دیدنی سفر کنید.

با طبیعت دوست و مهربان باشیم

تنگه رغز عروس تنگه های ایران داراب استان فارس با طبیعت بکر و شگفت‌انیگزش هیجان و شادی را به ما هدیه می‌دهد. در قبال مهربانی این تنگه، در حفظ پاکیزگی آن احساس مسئولیت داشته باشیم و از ریختن زباله در این مکان زیبا خوداری کنیم.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

تنگه رغز  عروس تنگه های ایران  سامانه جامع گردشگری رستاک
https://rastakhome.com/rooms/1887
اتاق۳ تخت بوم گردی هفت رنگ شیراز (با صبحانه)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید