جاذبه دیدنی تنگه راگه

0
53

جاذبه دیدنی تنگه راگه یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان رفسنجان در استان کرمان است که در حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر رفسنجان کرمان و در مسیر جاده رفسنجان به بم قرار دارد. این تنگه به دلیل مسیر آبی که از میان صخره‌های دره راگه رفسنجان جریان دارد، چشمه‌های طبیعی، بلوغ ناپذیر و آبی بودن آب‌هایش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استان کرمان محسوب می‌شود.

راگه یعنی چی

 راگه یا راغه، به نام یکی از روستاهایی است که در شمال شرقی شهرستان رفسنجان در استان کرمان قرار دارد. همچنین، دره‌ای نیز در نزدیکی این روستا به همین نام شناخته می‌شود. احتمالاً به خاطر قرارگیری این روستا و دره در این منطقه، نام راگه به وجود آمده است.

راگه یعنی چی
راگه یعنی چی

آدرس تنگه راگه

 تنگه راگه در حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رفسنجان و در مسیر جاده رفسنجان به بم قرار دارد. برای رفتن به تنگه راگه، می‌توانید از جاده رفسنجان-بم به سمت جنوب شرقی حرکت کنید و بعد از حدود ۱۵ کیلومتر، با دنبال کردن تابلوهای موجود به تنگه راگه برسید. آدرس دقیق تنگه راگه برای نوشتن در نقشه یا مسیریابی، به شرح زیر است: تنگه راگه، جاده رفسنجان-بم، حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی رفسنجان، استان کرمان.

فاصله کرمان تا تنگه راگه

فاصله کرمان تا تنگه راگه
فاصله کرمان تا تنگه راگه

فاصله کرمان تا تنگه راگه که در شهرستان رفسنجان واقع شده است، حدود ۲۵۰ کیلومتر است و با رانندگی حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه می توان به آنجا برسید. این فاصله ممکن است بسته به مسیری که انتخاب می کنید و شرایط رانندگی متفاوت باشد.جاذبه دیدنی تنگه راگه

فاصله دره راگه تا رفسنجان

فاصله دره راگه تا رفسنجان حدود ۱۵ کیلومتر می‌باشد. این فاصله ممکن است بسته به مسیری که انتخاب می کنید و شرایط رانندگی متفاوت باشد.تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

مسیر دسترسی به دره راگه

 برای دسترسی به دره راگه رفسنجان ابتدا باید به شهر رفسنجان برسید. شهر رفسنجان در استان کرمان واقع شده است و به راحتی از طریق مسیرهای جاده‌ای یا هوایی قابل دسترسی است. بهترین راه دسترسی به رفسنجان، از طریق مسیر جاده‌ای از شهر کرمان است. برای رفتن به رفسنجان می‌توانید از اتوبوس‌های شهری یا تاکسی های شهری و یا خودرو شخصی استفاده کنید. فاصله از کرمان تا رفسنجان حدود ۱۰۰ کیلومتر است و زمان سفر حدود یک ساعت و نیم به طول می‌انجامد. پس از رسیدن به شهر رفسنجان، باید از طریق جاده‌ای به سمت شرق به سمت روستای ده آباد حرکت کرده و از آنجا با توجه به موقعیت دقیق محل مورد نظر در دره راگه، به مقصد برسید.جاذبه دیدنی تنگه راگه

دیدنی های اطراف دره راگه

 اطراف دره راگه رفسنجان نیز با جاذبههای طبیعی و تاریخی بسیاری مانند روستاها و روستای تاریخی هفتاد و چهارخان، قلعه شیران، آبشارها و … پر است.جاذبه دیدنی تنگه راگه

دیدنی های اطراف دره راگه
دیدنی های اطراف دره راگه

 روستای تاریخی هفتاد و چهارخان

این روستا در فاصله نزدیکی از دره راگه رفسنجان واقع شده و به دلیل فرهنگ و تمدن قدیمی خود، بسیار جذاب برای بازدیدکنندگان می‌باشد. در این روستا، می‌توانید از خانه‌های سنتی، باغ‌های میوه و چشمه‌های زیبا لذت ببرید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

قلعه شیران

آثار تاریخی مهم در منطقه است که در نزدیکی دره راگه رفسنجان
آثار تاریخی مهم در منطقه است که در نزدیکی دره راگه رفسنجان

 قلعه شیران یکی از آثار تاریخی مهم در منطقه است که در نزدیکی دره راگه رفسنجان واقع شده است. این قلعه در دوران ساسانیان بنا شده است و به دلیل داشتن معماری فرهنگی و تاریخی بسیار جذاب برای بازدیدکنندگان است.

آبشار سرخرود

 آبشار سرخرود در فاصله نزدیکی از دره راگه رفسنجان قرار دارد و با داشتن طبیعت زیبا و آبشار با ارتفاع بالا، جذب بسیاری از گردشگران شده است.جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید