بهترین مناطق ایران برای سفری دلچسب در فصل زمستان

0
2292

سفر به کجا در کدام فصل؟

بهترین مناطق ایران برای سفری دلچسب در فصل زمستان ،با نزدیک شدن به چهارمین فصل سال یعنی زمستان و آغاز سرمای هوا، این اعتقاد در بسیاری از افراد ایجاد می شود که این فصل مناسب سفر کردن نیست، زیرا به هر کجا که سفر کنند سرمای هوا، بارندگی ها و برف و یخبندان آنها را آزار خواهد داد و نخواهند توانست از سفر خود لذت لازمه را ببرند. در حقیقت بیشتر ما ترجیح می دهیم در فصول بهار یا تابستان و گاها پاییز سفر کنیم، ولی خوشبختانه با توجه به آب و هوای بسیار متنوعی که کشور ایران دارد، حتی در زمستان نیز مقاصد زیادی وجود دارد که نه تنها در این فصل نیز دمای مناسب و مطبوعی دارند، بلکه جاذبه های مخصوص به خودشان را نیز به همراه دارند و می توانند یک سفر به یاد ماندنی برای شما رقم زنند.

کوه خواجه در سیستان و بلوچستان
کوه خواجه در سیستان و بلوچستان

جزیره هنگام

جزیره هنگام یکی از جزیره های زیبای خلیج فارس است که می تواند یکی از بهترین مقاصد برای سفر های زمستانی باشد. طبیعت این جزیره بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است و گردشگرانی که به دنبال آرامش گرفتن در کنار ساحل و تماشای مناطق زیبا و بکر هستند می توانند به طور حتم از این جزیره لذت زیادی ببرند.لازم به ذکر است که در جزیره هنگام امکاناتی همچون گاز و برق وجود ندارد، پس حتما برای سفر به آنجا امکانات و لوازم لازم را به همراه خود داشته باشید. مساحت این جزیره حدود ۵۰ کیلومتر مربع است که همین مساحت می تواند زیبایی های متنوع و چشمگیری را در معرض تماشای شما قرار دهد.

جزیره هنگا
جزیره هنگام

جزیره هرمز

جزیره هرمز نیز به مانند سایر جزیره های جنوب ایران دارای آب و هوای گرمسیری است و همین امر آن را به یکی از بهترین مقاصد سفر های زمستانی تبدیل می کند. این جزیره دارای مساحت ۴۲ کیلومتری است و تنها ۸ کیلومتر با بندر عباس فاصله دارد. این جزیره در فصل زمستان شاهد مهاجرت گونه های مختلف پرندگان و همچنبن لاک پشت ها می باشد و همین امر منظره های وصف ناپذیری را برای تان رقم خواهد زد.

جزیره زیبای هرمز بندرعباس
جزیره زیبای هرمز بندرعباس

ساحل سرخ جزیره هرمز دارای خاکی سرخ رنگ است که وقتی این خاک به آب دریا می رسد، رنگی صورتی مانند به خود می گیرد که یک منظره وصف ناپذیر را به وجود می آورد. قدم زدن در این ساحل می تواند شما را مسحور زیبایی خود کند.

خاک های رنگی در جزیره هرمز
خاک های رنگی در جزیره هرمز

جهت اقامت در جزیره هرمز شما می توانید از اقامت گاه های بومی این منطقه استفاده کنید و خود را غرق در حال و هوای بومی کنید، و یا اینکه می توانید در خود ساحل کمپی برپا کنید و شب را در زیر آسمان پر ستاره همراه با صدای موج های ساحل که گوش شما را نوازش می دهند سپری کنید.


چشمه های آب گرم اردبیل

ممکن است با خودتان بگویید که زمستان چه وقت سفر به اردبیل سردسیر است؟ ولی شما هم حتما تاکنون درباره چشمه های آب گرم اردبیل و خواص درمانی آن بسیار شنیده اید. این چشمه ها که در نقاط مختلف اردبیل هم به صورت طبیعی و هم به صورت مراکز مسقف و ساخته شده وجود دارد، بهترین مکان برای آرام گرفتن در سرمای زمستان و همچنین بهره مندی از خواص درمانی بسیار است.

 چشمه های آب گرم اردبیل  رستاک
چشمه های آب گرم اردبیل رستاک

آبشار شوی دزفول

همانطور که می دانید آبشار ها یکی از زیباترین جاذبه های هر منطقه ای هستند، آبشار شوی دزفول نیز یکی از زیباترین آبشار های استان خوزستان است که می تواند شما را محسور زیبایی خود نماید. از آنجایی که خوزستان آب و هوای گرمسیری دارد، حتی رفتن به پای آبشار های این استان در فصل زمستان نیز می تواند شما را از سرمای هوا محفوظ دارد. آبشار شوی دارای ارتفاع ۸۵ متری است که ابهت و زیبایی خاصی به آن بخشیده است. همچنین از آنجایی که دسترسی به آبشار زیاد آسان نیست، طبیعت این منطقه کاملا بکر، دست نخورده و زیبا باقی مانده است.

آبشار شوی دزفول رستاک
آبشار شوی دزفول رستاک

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ،میدل باس ون را بصورت ان لاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید.


کوه های مریخی چابهار

ملاقات با کوه های مریخی چابهار می تواند یکی از بهترین مقاصد سفر زمستانی شما باشد. این کوه ها در فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری بعد از شهر چابهار قرار دارند و دلیل انتخاب این نام برای آنها نیز این است که نوع فرسایش و رسوباتی که در آنها وجود دارد شباهت زیادی بین این کوها ها و ناهمواری های سطح مریخ ایجاد کرده است.

کوههای مریخی چابهار
کوههای مریخی چابهار

این کوه ها دارای قدمت بسیار طولانی حدود ۴ تا ۵ میلیون سال هستند.ازآنجایی که آب و هوای چابهار گرمسیری می باشد، سفر به این منطقه در زمستان و تماشای زیبایی ها و ابهت این کوه ها می تواند خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند.همچنین لازم به ذکر است جاده ای که شما را به این کوه های مریخی می رساند نیز خود از زیبایی چشمگیری برخوردار است.

کوههای مریخی من مدیر رستاک
کوههای مریخی من مدیر رستاک

چشمه آب گرم گنوی بندرعباس

در سرمای فصل زمستان چه مکانی بهتر چشمه های آب گرم گنو در بندرعباس است که هم بتوانید یک آب تنی آرامش بخش داشته باشد و هم در کنار آن از جاذبه های تاریخی، سواحل و مردم خونگرم این شهر نیز لذت ببرید. جالب است بدانید که در این چشمه ماهی بسیار کمیابی به نام “آوینیوس گینویس” زندگی می کند. چشمه آب گرم گنو در شما شرقی بندر عباس در فاصله ۳۴ کیلومتری قرار دارد و نه تنها دسترسی به آن آسان است، بلکه در اطراف آن تفرج گاه های خانوادگی و امکانات رفاهی زیادی نیز وجود دارد.

 چشمه آب گرم گنوی
چشمه آب گرم گنوی

می دانستید که حتی در فصل زمستان، صبح ها دمای چشمه آب گرم گنو به ۴۱ درجه نیز می رسد؟ این دما منجر می شود تا ارتفاع یک متری چشمه پر از بخار شود که همین امر زیبایی خاصی به آن می بخشد.

آب گرم گنو
آب گرم گنو

زمان ها و مکان های سفر

سفر کردن در هر فصلی از سال می تواند منجر به طراوت روح و روان و همچنین قاب تجربه، آشنایی با فرهنگ ها و اقلیم های جدید و گسترش دامنه ذهنی و روانی شود. در صورتی که قبل از سفر به هر منطقه درباره آب و هوا و سایر موارد لازمه تحقیقات خوبی به عمل آورید، می توانید مناسب ترین منطق برای هر فصل را پیدا کنید و با سفر به آنجا برای خود یک خاطره فراموش نشدنی رقم بزنید.با من مدیر رستاک در این زمینه مشورت کنید در واتساپ پیام شما را حتما پاسخ می دهم .

شرق چابهار رستاک
شرق چابهار رستاک

می دانستید جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ،سوییت ،هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید؟ رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.


در طول مسافرت خود و یا قبل از سفر در مسافرت های داخلی انواع خدمات جانبی اعم از راهنما ،سوغاتی ،غذاس محلی ،خودرو و یا هر خدمات دیگر را همزمان یا بعد از رزرو می توانید بصورت آنلاین و با مشاهده نرخ و سایر ویژگیها از سیستم رستاک رزرو نمایید . در صورت داشتن هر گونه سئوال و یا درخواست با شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ دفتر مرکزی رستاک واقع در تهران هماهنگی فرمایید.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید