روستای اربکله رامسر

0
827

روستای اربکله رامسر را می‌توان یکی از توریستی‌ترین و زیباترین روستاهای منطقه رامسر نام برد. این روستا در ارتفاعات رامسر در استان مازندران قرار گرفته است. در این نوشته شما ضمن آشنایی با این روستا در خصوص ویژگی‌های آن، جاذبه‌های توریستی، امکانات رفاهی و مسیر دسترسی به این روستا اطلاعات لازم را کسب خواهید کرد.

معرفی روستای اربکله

روستای اربکله رامسر در دامنه‌های کوه اربکله در ۵ کیلومتری رامسر قرار گرفته است. این منطقه مانند گوشه‌ای از بهشت در منطقه رامسر خودنمایی می‌کند. متاسفانه این نگین سبز امروزه دیگر بکر نیست. این روستا در منطقه‌ای سرسبز با چشم‌ اندازی زیبا و در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا واقع‌ شده است. در سال‌های اخیر این روستا به‌ عنوان مقصد گردشگران انتخاب ‌شده است. حتی تعداد زیادی از این افراد نیز اقدام به خرید زمین و ملک در اطراف این روستا کرده‌اند.

برای تهیه بلیط از سایت رستاک و برای رزرو اقامتگاه با نرخ های ویژه از سیستم رزرواسیون رستاک با خدمات جانبی گردشگری استفاده نمایید.

ویلای زیبا اربکله
ویلای زیبا اربکله

علت نام گذاری اربکله

در قدیم این روستا را با نام اربا کله می‌شناختند. این نام همانند بیشتر نام‌های محلی روستاهای ایران وجه تسمیه خاص خود را دارد. در گویش محلی رامسری به خرمالو اربا و به کوه کله می‌گویند. این نام‌ها را شاید امروزه از زبان کمتر محلی بشنوید. روایت است در گذشته در دامنه کوه‌های این دیار درختان خرمالوی زیادی وجود داشته است.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد .

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید .

همین مسئله دلیل نام گذاری این منطقه به نام اربکله شد. نام این روستا نیز از همین کوهستان‌ گرفته شده است. با گذر زمان در زبان محاوره ارباکله به اربکله تغییر شکل داد. تا اینکه این اسم به طور رسمی بر این منطقه گذاشته شد.

جاذبه‌های توریستی روستای اربکله

مهم‌ترین جاذبه توریستی روستای اربکله رامسر، نزدیکی آن به دریا و قرار گرفتن آن در دامنه کوه است. به نحوی که اگر رو به دریا بایستید، کوه‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه در پشت سر شما قرار خواهند گرفت. امروزه به دلیل ساخت و سازهای زیاد و ویلا سازی گسترده در اطراف این روستا، این جنگل‌ها رو به نابودی است.

روستای اربکله رامسر  سامانه جامع گردشگری رستاک

آپارتمان‌ها و ویلاهای چند طبقه در این منطقه، چشم‌انداز خیره کننده‌ای از دریا و منطقه رامسر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. نکته مهم در خصوص این روستا، فاصله بسیار کم ۴ کیلومتری آن با سادات شهر است. همچنین این روستا تا مرکز شهر رامسر تنها ۸ کیلومتر فاصله دارد.روستای اربکله رامسر

با استفاده از وسیله شخصی یا اجاره با راننده انواع اتومبیل با خدمات از سیستم رستاک می توانید به گردشگری در این شهر بپردازید.

بیشتر افرادی که در سفر به رامسر از این روستا دیدن کردند، محو تماشای منظره طلوع و غروب خورشید در اربکله شده‌اند. دریای آبی بیکران که در مقابل این روستا قرار دارد، منظره زیبایی را به وجود آورده است. زیبایی دریا در هنگام طلوع و غروب خورشید چند برابر می‌شود. به این دریای آبی جنگل سبز و دامنه کوه را نیز اضافه کنید.

روستای اربکله رامسر  سامانه جامع گردشگری رستاک
منظره زیبا

این روستا به تله کابین رامسر نیز نزدیک است. فاصله آن تا تله‌کابین در حدود ۱۰ کیلومتر است. همچنین در نزدیکی این روستا یک رودخانه نیز عبور می‌کند که برای استراحت و تفرجگاه طبیعی بسیار مناسب است. همچنین دریاچه سد میجران نیز در پایین‌ دست این روستا قرارگرفته است.

مسیرهای دسترسی به روستای اربکله

برای رسیدن به این روستا باید به شهر رامسر سفر کنید. از رامسر به سمت سادات شهر بروید. سپس از یک مسیر کوهستانی پر پیچ و خم عبور کرده تا به روستای اربکله برسید. این مسیر پر پیچ و خم در دامنه کوه بوده و با درختان جنگلی پوشیده شده است.

نمای زیبا از روستا
نمای زیبا از روستا

بهترین زمان سفر به روستای اربکله

بهترین فصل سفر به روستا اربکله در فصل بهار و اوایل تابستان است. هرچه به اواسط تابستان نزدیک شوید، دما، رطوبت و شرجی بودن هوا بیشتر خواهد شد. این افزایش دما تا اواخر فصل تابستان ادامه خواهد داشت. سپس دما کاهش پیدا خواهد کرد. در فصل زمستان ممکن است در دامنه‌های کوهستان شاهد بارش سنگین برف نیز باشید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد .

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید