چشمه گل رامیان

0
214

چشمه گل رامیان گلستان که با ‌عنوان دریاچه گل رامیان نیز شناخته می‌شود، از جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی استان گلستان است و در جنوب شهرستان رامیان قرار دارد. این چشمه که یکی از تفرجگاه‌های مردم شهرهای دور و نزدیک است، از عمیق‌ترین دریاچه‌های جهان نیز محسوب می‌شود.

چشمه گل رامیان کجاست؟

رامیان یکی از شهرهای استان گلستان است. برای دیدن چشمه طبیعی گل رامیان باید راهی گلستان و این شهر شوید. در دامنه‌های کوهی به نام پنهان‌خانه، شاهد چشمه‌ای طبیعی خواهید بود که ۹۰ متر طول، ۸۰ متر عرض و حدود ۴۰ متر عمق دارد.

رامیان در شرق استان گلستان است و چشمه بی‌نظیرش که حاصل تلاش طبیعت است هم در جنوب رامیان قرار دارد.

چشمه طبیعی گل رامیان
چشمه طبیعی گل رامیان

آب این چشمه به سمت رودخانه قره‌چای رامیان روانه می‌شود. اگر بخواهید بدانید که رودخانه قره‌چای کجاست، بهتر است بگوییم که این رودخانه از شاخه‌های گرگانرود معروف است. از رنگ آب چشمه هم هر چه بگوییم، کم گفته‌ایم. رنگ این چشمه چیزی شبیه به سبز تیره است.

درباره دریاچه گل رامیان بیشتر بدانید

آب دریاچه گل رامیان بسیار شفاف و زلال است. هر چند که اعدادی درباره عمق گل رامیان مطرح می‌شود اما واقعیت این است که به خاطر آهکی بودن این دریاچه، به طور دقیق نمی‌توان عمق آن را تخمین زد. خاک اطراف گل رامیان هم بسیار حساس است. به همین خاطر، درختانی که در حوالی دریاچه زیبا جا خوش کرده‌اند، ریشه‌هایی بیرون‌زده از خاک دارند.

اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهند . از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید،اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید. و در صورت نیاز به پشتیبانی با رستاک هماهنگ فرمایید.

گل رامیان از آن دریاچه‌های همه‌چیز تمام است. چون علاوه بر زیبایی‌هایی که از آنها برای‌تان گفتیم، چند نوع ماهی قابل‌صید هم در آن وجود دارند.

استخر طبیعی
آب دریاچه گل رامیان بسیار شفاف و زلال است
استخر طبیعی

شاید برایتان جذاب باشد که بدانید گل رامیان یعنی نام این دریاچه به گل و بلبل هیچ ربطی ندارد. ریشه این نام به زبان ترکی بازمی‌گردد. در زبان ترکی، واژه گل به معنای گودال است و رامیان هم که نام مکانی است که این استخر طبیعی در آن قرار گرفته است. پس در نتیجه، گل رامیان به معنای گودالی در رامیان است.

سیستم رزرواسیون رستاک برای شما اقامتگاه ها و خدمات مناسب را در جاجای ایران مخصوصا در گلستان می تواند تدارک ببیند. نظرات ارزشمندتان را به ما منعکس فرمایید.

مسیر دسترسی به چشمه رامیان

برای رسیدن به این چشمه باید به ۵ کیلومتری جنوب رامیان بروید و از جاده آسفالت آن راهی دریاچه شوید. چشمه در بخشی از دامنه کوه قرار دارد و اطراف آن هم زیبایی‌ها و دیدنی‌های متعددی دیده می‌شود.

دسترسی عالی
دسترسی عالی

یعنی اگر روزی قصد سر زدن به گل رامیان را داشته باشید، امکان دیدن چشمه‌های دیگری مانند دیوچشمه، گرم‌چشمه، انجیرچشمه یا آبشارهایی مانند آبشار جوزک، سیدکلاته، سرخه‌کمر و… هم برایتان مقدور خواهد شد.

جاذبه‌های اطراف چشمه گل رامیان

علاوه بر چشمه گل، باغ قصر، چشمه‌زارهای نیلبرگ، آبشارهای شیر آباد، آبشار سرخه کمر، آبشار پشمکی و آبشار جوزک نیز از آبشارهای زیبا و تماشایی رامیان و از تفرجگاه‌های خوب برای عاشقان طبیعت به شمار می‌روند. قلعه تاریخی میران یا ماران نیز از دیگر جاهای دیدنی رامیان است.

چشمه گل
چشمه گل

رستاک رزرو اقامتگاه در گلستان به همراه خدمات شامل : غذای سنتی و راهنما و سوغاتی محلی را بر عهده دارد. رزرو اتومبیل با راننده را هم می توانید از رستاک بخواهید البته بصورت انلاین با تعیین مسیر و تاریخ قیمت ها را کنترل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید