معروف ترین غذاهای هرمزگان

0
123

طبیعت جادویی هرمزگان بی‌مثال است و فرهنگ بومی آن هر کسی را مسخ می‌کند. غذاهای هرمزگان بخشی از فرهنگ بومی این سرزمین است. خوشمزه‌ترین غذاهای جنوب ایران را می‌توانید در هرمزگان امتحان کنید. ویژگی اصلی غذاهای هرمزگان استفاده از ادویه‌های تند هندی است. به ادامه مطلب توجه کنید تا با معروف ترین غذاهای هرمزگان آشنا شوید.

جریش هرمزگان
جِریش (حلیم بلغور گندم) نوعی حلیم غلیظ و از معروف ترین غذاهای هرمزگان است که در کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس هم طبخ می شود و در ماه رمضان از غذاهای اصلی سفره افطار آنها به شمار می رود.«بلغور گندم» یا «گندم شکسته» نوع کمتر شناخته شده‌ای از دانه کامل «گندم دوروم» است و در مقایسه با کربوهیدرات‌هایی که با گندم فرآوری شده یا غنی شده درست شده‌اند، بلغور گندم منبع بهترین از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌هاست.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

نان چم‌ چمو

احتمالا در سفر به قشم اسم نان چم چمو را می شنوید، نانی محلی و خوشمزه از معروف ترین غذاهای هرمزگان که بیشتر در هنگام صبحانه خورده می شود و با طرز پخت آسانش از نان های پرطرفدار منطقه محسوب می شود. این نان که به نان تخم مرغی معروف است با موادی مثل تخم مرغ، آرد، شکر و روغن درست می شود.

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

نان چم‌ چمو
نانی محلی و خوشمزه که بیشتر در هنگام صبحانه خورده می شود
نان چم‌ چمو

گبولی گوشت

گبولی گوشت، معروف ترین غذاهای هرمزگان است پر ادویه و با عطر و طعمی بی‌نظیر که پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به هرمزگان حتماً آن را امتحان کنید. در تهیه این غذای محلی هرمزگان، ادویه‌هایی مانند فلفل، هل، لیموعمانی، ادویه‌های مخصوص جنوبی، چوب دارچین و میخک به کار رفته است. مواد تشکیل‌دهنده آن هم گوشت گوسفندی (البته برخی به جای گوشت مرغ را ترجیح می‌دهند)، برنج، نخود، سیب‌زمینی و پیازداغ است.

گبولی گوشت
گبولی گوشت

کلمبا

قشم، بهشت گمشده ماهی‌خوران است و کلمبا هم مانند معروف ترین غذاهای هرمزگان با ماهی درست می‌شود. اگر جزو افرادی هستید که به دلیل استخوان ماهی، غذایی را نمی‌خورید، بهتر است بدانید این غذا با ماهی بدون استخوان و گندم پرک درست می‌شود. به همین دلیل هم بسیار مغذی و بسیار خوشمزه است. البته به آن سبزی‌های معطر و مخصوص هم اضافه می‌شود. بنابراین، عطر آن بسیار خوشبو است و با یک بار امتحان کردن طرفدار آن می‌شوید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

کلمبا
قشم، بهشت گمشده ماهی‌خوران است و کلمبا
کلمبا

زیبون

نمی‌شود جنوب رفت و این غذای هوس‌انگیز را امتحان نکرد. طرز تهیه این غذا مخصوص است و ماهی را با کلی مواد خوشمزه ته قابلمه می‌گذارند و روی آن برنج می‌ریزند تا پخته شود. البته همین ماهی با دیگر مواد آن که متشکل از سیب‌زمینی خلالی، پیاز و گوجه است، روی نان محلی این منطقه (توموشی) ریخته می‌شود. اگر دوست دارید با یک خاطره ماندگار از این منطقه بروید، خوردن زیبون را از دست ندهید.معروف ترین غذاهای هرمزگان

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

زیبون
زیبون

هواری

یکی از غذاهای محلی هرمزگان با طعمی لذیذ و دوست‌داشتنی هواری است. در این غذا انواع سبزی‌ها مانند شوید، شنبلیله، سبزی‌های خوشمزه جنوبی و گشنیز به کار رفته که در کنار ماهی یا میگو و انواع ادویه و موارد دیگر، عطر و طعم این غذا رو فوق‌العاده کرده است. البته باید بگوییم این غذا در شهر بندرعباس طرفداران بیشتری دارد و اگر با ماهی درست شده باشد به آن هواری ماهی و اگر با میگو درست شده باشد به آن هواری میگو می‌گویند.

هواری 
غذاهای محلی هرمزگان
هواری

قلیه ماهی

قلیه ماهی را همه می‌شناسید. از معروف‌ترین غذاهای محلی بندرعباس است که با شنیدن نامش، دهانتان را از خوشمزگی آب می‌اندازد. این غذای پرطرفدار با ماهی‌های مختلف مانند هوور، هامور، شیر، زبیدی و سنگسر درست می‌شود. مزه آن هم تند و تیز بوده و اگر عاشق ماهی و تمبرهندی هستید از خوردن آن سیر نخواهید شد. برای پخت این غذا از گشنیز، شنبلیله، پیاز، سیر و فلفل سبز استفاده می‌کنند. این خورشت خوشمزه را می‌توانید با برنج میل کنید.

قلیه ماهی
قلیه ماهی

بلالیت

بلالیت یکی دیگر از غذاهای سنتی بندرعباس و البته بوشهر است که طعم و دستور پختی متفاوت اما بسیار خوشمزه دارد که با ماکارونی یا ورمیشل تهیه می‌شود. با خوردن این صبحانه لذیذ، ذهنیت‌تان کامل نسبت به ماکارونی و دستور پخت همیشگی آن عوض می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده این غذای جذاب و هوس برانگیز، ماکارونی، شکر، گلاب، روغن، آب، هل و زعفران به صورت دلخواه است.

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

بلالیت
بلالیت

جمع‌بندی

یکی از لذت‌های سفر امتحان کردن غذاها و به دست آوردن تجربه‌های جدید است. امروز مهمان سرزمین شگفتی‌های بودیم و عطر دل‌نواز بسیاری از غذاهای سنتی بندرعباس و هرمزگان و خوردنی‌های جذاب را چشیدیم. شما خوردن کدام یک از غذاها را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ به نظرتان عاشقان ماهی خوردن کدام غذا را باید در اولویت قرار بدهند.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید