دریاچه زریوار مریوان

0
268

یکی از زیبایی‌های طبیعت کردستان دریاچه زریوار مریوان است که در فاصله ۳ کیلومتری از بخش غربی شهر مریوان قرار دارد. این دریاچه آب شیرین به عنوان یکی از دیدنی‌ها و مناطق بکر کردستان شناخته میشود و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند.

دریاچه زریوار مریوان  سامانه جامع گردشگری رستاک

در این مطلب قصد داریم شما را در سفر به غرب ایران و استان کردستان همراهی کنیم تا به اتفاق هم از یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران در شهرستان مریوان دیدن کنیم. پس کوله‌بار سفر را برای رفتن به شهر مریوان ببندید و در سفر به دریاچه زریوار مریوان با رستاک هم باشید.

چرا بازدید از شهرستان مریوان پیشنهاد می شود؟


یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین اماکن گردشگری کشورمان دریاچه زریوار مریوان.
مناظر طبیعی زیبای این مکان برای عکاسی بسیار مناسب است.
جاذبه های بسیار زیبایی نظیر دریاچه شگفت انگیز زریوار را در خود جای داده است.

طبیعت زیبا آب زلال دریاچه
طبیعت زیبا آب زلال دریاچه

معرفی دریاچه زریوار مریوان

دریاچه زریوار مریوان یا آن گونه که محلی ها آن را می شناسند تالاب آب شیرین زریبار، در استان زیبای کردستان و در فاصله ۳ کیلومتری غرب شهرستان مریوان قرار گرفته است. دریاچه ای که یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین ایران به شمار می آید و از معروفترین و زیباترین جاذبه های طبیعی غرب کشور محسوب می شود.

معرفی دریاچه
تالاب آب شیرین زریبا
معرفی دریاچه

 ارتفاع دریاچه از سطح دریا ۱۲۸۵ متر است و دور تا دور آن با کوه هایی زیبا از درختان و مراتع احاطه شده است که جلوه ای منحصر به فرد به این دریاچه می دهند. طول این دریاچه ۵ و عرض آن ۱٫۶ کیلومتر و عمق آن به طور متوسط در حدود ۳ متر (بین ۲ تا ۵٫۵ متر) است و همین موضوع باعث شده تا بتوان به راحتی بر روی آن قایقرانی کرد.

برای رزرو ویلا ، سوئیت ، اقامتگاه در سراسر ایران از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن بازار رستاک هوم اقدام کنین .

تفریحات دریاچه زریوار

دریاچه زریوار مریوان در میان کوه ها و دشت های سرسبزی که پیرامون آن را گرفته اند به مانند نگینی فیروزه ای می درخشد و یکی از جذابترین و بهترین مکان ها برای گشت و گذار و تفریح به شمار می رود.از تفریحات این دریاچه می توان قایقرانی ، ماهیگیری ، عکاسی ، پرنده نگری ، پاراگلایدر سواری ، جشنواره های محلی و فرهنگی نام برد.

تفریحات دریاچه
دریاچه زریوار مریوان در میان کوه ها و دشت های سرسبزی
تفریحات دریاچه

وجه تسمیه دریاچه زریوار

نام اصلی این دریاچه “زیراوبار” بوده است که با گذشت زمان به “زریبار” و “زریوار” تغیییر پیدا کرده است. مردم این منطقه قبل از اسلام و از دوران باستان و زبان پهلوی، با  این نام تکلم می کردند. زری به معنی دریاچه و پسوند “وار” به معنی کنار می باشد که در کنار هم  به معنی کنار دریاچه به کار می روند.

برای رزرو ویلا ، سوئیت ، اقامتگاه در سراسر ایران از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن بازار رستاک هوم اقدام کنین .

روستای با طبیعت بکر
روستای با طبیعت بکر

اگر اهل سفر و گردش هستید و سفر جزو برنامه‌های جدانشدنی زندگی‌تان است پس با دغدغه رزور اقامتگاه هم روبه رو بوده‌اید. پینورست به فکر این دغدغه شما بوده و انواع اقامتگاه‌های خوب را کنار هم جمع کرده تا انتخابی راحت‌تر داشته باشید. می‌توانید با رزرو اقامتگاه در رستاک هم خیال خودتان را از بابت پیدا کردن محل مناسب اقامت راحت کنید.

این استان که در دامنه‌ها و دشت‌های پراکنده رشته کوه‌های زاگرس میانی جای گرفته است، از شمال به استان‌هایآذربایجان غربی و زنجان ، از شرق به همدان و زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از غرب به اقلیم کردستان در کشور عراق محدود است.برای رزرو ویلا و اقامتگاه در کردستان میتوانید از سایت رستاک و یا اپلیکیشن بازار اقامتگاه موردنظرتان را آنلاین رزرو نمایید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید