سرچشمه شوقان خراسان شمالی

0
56

مقدمه

در آغوش گرم استان خراسان شمالی، گویی نگینی از جنس آب و سنگ و طراوت نهفته شده است. سرچشمه شوقان نام این گوهر ناب است که هر ساله طبیعت‌دوستان و گردشگران را به سوی خود رهنمون می‌شود. زمزمه‌ی جوشش آب از دل زمین، نوای خوشایندی است که در این منطقه طنین انداز می‌شود و روح هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.سرچشمه شوقان خراسان شمالی

آژانس گردشگری رستاک با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه خدمات گردشگری، سفری خاطره‌انگیز به این سرزمین سرسبز را برای شما تدارک دیده است. در این مقاله، با سرچشمه شوقان و زیبایی‌های بی‌نظیر آن آشنا خواهید شد و اطلاعات کاملی در مورد نحوه سفر، اقامت و جاذبه‌های این منطقه به دست خواهید آورد.

سرچشمه شوقان
سرچشمه شوقان

سرچشمه شوقان کجاست؟

سرچشمه شوقان در نزدیکی روستای شوقان و در ۵ کیلومتری شمال غربی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است. این چشمه‌ی جوشان، در دامنه‌ی کوهی سرسبز قرار گرفته و از شکاف‌های صخره به بیرون می‌تراود.

مسیر دسترسی به سرچشمه شوقان

برای رسیدن به سرچشمه شوقان می‌توانید از طریق جاده بجنورد به آشخانه و سپس فرعی منتهی به روستای شوقان اقدام کنید. مسیر دسترسی به این منطقه آسفالته بوده و به راحتی با وسیله نقلیه شخصی قابل عبور است.سرچشمه شوقان خراسان شمالی

جاذبه‌های سرچشمه شوقان

طبیعت بکر و سرسبز:

اولین چیزی که در سرچشمه شوقان توجه شما را جلب خواهد کرد، طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ی آن است. درختان تنومند، پوشش گیاهی انبوه و صدای دلنشین پرندگان، منظره‌ای بدیع و آرامش‌بخش را به وجود آورده‌اند.

سرچشمه شوقان
سرچشمه شوقان

چشمه‌ی جوشان:

مهم‌ترین جاذبه‌ی سرچشمه شوقان، چشمه‌ی جوشان و پرآبی است که از دل زمین می‌جوشد و طراوت و شادابی را به ارمغان می‌آورد. آب این چشمه بسیار خنک و گوارا بوده و می‌توانید از آن برای نوشیدن و یا پر کردن بطری‌های خود استفاده کنید.

امکانات رفاهی:

در سرچشمه شوقان امکانات رفاهی محدودی مانند آلاچیق، سرویس بهداشتی و بوفه وجود دارد. با این حال، به دلیل بکر بودن منطقه، توصیه می‌شود که برای حفظ پاکیزگی محیط، زباله‌های خود را جمع‌آوری کرده و با خود به محل اقامتتان بازگردانید.

بهترین زمان سفر به سرچشمه شوقان

بهترین زمان سفر به سرچشمه شوقان، فصل بهار و اوایل پاییز است. در این فصول، هوا خنک و مطبوع بوده و می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید.جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

اقامت در سرچشمه شوقان

در سرچشمه شوقان امکان اقامت در هتل یا اقامتگاه وجود ندارد. با این حال، می‌توانید در روستای شوقان که در نزدیکی این منطقه واقع شده است، اقامتگاه‌های بوم‌گردی یا منزل روستاییان را اجاره کنید.

مسیر شوقان
روستای شوقان

نکاتی برای سفر به سرچشمه شوقان

  • با توجه به موقعیت جغرافیایی سرچشمه شوقان، در طول سال شاهد تغییرات آب و هوایی خواهید بود. بنابراین، قبل از سفر، از وضعیت آب و هوا مطلع شده و لباس مناسب به همراه داشته باشید.
  • کفش و لباس مناسب پیاده‌روی به همراه داشته باشید.
  • به همراه خود آب آشامیدنی، تنقلات و کرم ضد آفتاب ببرید.
  • از ریختن زباله در محیط خودداری کنید.
  • به حریم خصوصی اهالی روستا احترام بگذارید.

آژانس گردشگری رستاک با ارائه خدمات متنوع، سفری خاطره‌انگیز به سرچشمه شوقان را برای شما رقم خواهد زد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور، با کارشناسان ما در تماس باشید.

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ – ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید