جاذبه دیدنی میبد

0
85

استان یزد از جمله استان‌های تاریخی و بسیار زیبای ایران است که با شهرهای بی‌نظیر و دیدنی‌اش، زینت‌بخش کشور شده است. اگر به استان یزد سفر کرده و یا با آدم‌های مختلف درباره این شهر صحبت کرده باشید، قطعا نام «میبد» را شنیده‌اید. میبد شهری تاریخی و بسیار کهن در یزد است که زیباترین بناها، کهن‌ترین سبک‌ها و جذاب‌ترین تصاویر را درون خودش جای داده است‌. جاهای دیدنی میبد ، از جذاب‌ترین دیدنی‌ها در استان زیبای یزد به شمار می‌روند که هر ساله، تعداد زیادی از گردشگران آن را به عنوان مقصد اصلی گردشگری‌شان انتخاب می‌کنند. اگر دوست دارید جاذبه‌های دیدنی میبد را بشناسید و با ویژگی‌های آن‌ بیشتر آشنا شوید، با رستاک هم همراه باشید:جاذبه دیدنی میبد

میبد کجاست؟

میبد، از شهرستان‌های استان یزد است که به عنوان یکی از زیباترین و پرگردشگرترین شهرهای این استان معرفی می‌شود. شهر میبد با دارا بودن  جاذبه‌های دیدنی فراوان، از محبوب‌ترین شهرهای استان یزد محسوب می‌شود. این شهر تاریخی و کهن، بر اساس یک افسانه‌ قدیمی، در زمان کیومرث بنیان‌گذاری شده است. اگر به میبد سفر کنید، می‌توانید بقایای یک شهر کهن و بناهای باقی مانده از دوران گذشته را ببینید.جاذبه دیدنی میبد

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

نارین قلعه

به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین بنای میبد، نارین قلعه است. نارین قلعه که با نام «نارنج قلعه» نیز شناخته می‌شود. این قلعه کهن در واقع بنایی تاریخی است که در ساخت آن از مصالحی چون خشت و گل استفاده شده. نمای خشتی نارنج قلعه، بیان‌کننده قدمت و کهنگی آن است. بر اساس افسانه‌های قدیمی، زمان ساخت قلعه را به سلیمان نبی نسبت داده‌اند اما با توجه به اسناد تاریخی موجود، نارین قلعه متعلق به زمان ساسانیان است.جاذبه دیدنی میبد

نارین قلعه
نارین قلعه

این قلعه دیدنی، مساحتی در حدود سه هکتار دارد و در چهار طبقه ساخته شده است. برج و باروهای نارنج قلعه در نهایت زیبایی و استحکام بنا شده و بر بالای تپه میبد مسلط است و هر طبقه مشرف به طبقه دیگر است که از شاهکارهای مهندسی ساختمان قلعه به شمار می‌رود. قلعه معروف میبد، چهار برج گرد و بلند دارد و آنچه که امروزه از این بنا باقیست، قسمت‌های مرکزی و چند اتاق کوچک تو در تو است.

کاروانسرای شاه عباسی

یکی از زیباترین جاهای دیدنی میبد ، کاروانسرای این شهر است. کاروانسرای میبد نیز از بناهای معروف و دیدنی استان یزد است که معماری زیبا و سبک ساخت چشم‌نوازی دارد.جاذبه دیدنی میبد

کاروانسرای شاه عباسی
کاروانسرای شاه عباسی

این بنا، از کامل‌ترین و معروف‌ترین کاروانسراهای بین راهی ایران به شمار می‌رود که شامل بخش‌های زیادی مانند هشتی ورودی، حیاط مرکزی، ایوان بیرونی، حوضخانه و مهتابی، چهار هشتی دیدنی و زیبا و صد ایوان و اتاق برای مسافران است.

.تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

امروزه در بنای این کاروانسرا، اداره میراث فرهنگی میبد و کتابخانه مرکز اسناد قرار گرفته است. همچنین در بخشی دیگر از آن، موزه‌ای برای نمایش زیلوهای تاریخی میبد اختصاص داده شده که تماشای آن بسیار لذت‌بخش و متفاوت است. رستوران سنتی و کافی‌شاپ نیز از دیگر قسمت‌های موجود در کاروانسرای میبد است که مسافران و گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

برج کبوترخانه

یکی از معروف‌ترین و خاص‌ترین بناهای شهر میبد، برج کبوترخانه است که با معماری بی‌نظیر و عجیب خود، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. این برج قدیمی، محل نگهداری و زندگی کبوتران بوده که علاوه‌بر آن، از کود کبوترها نیز برای کشاورزی استفاده می‌شده‌ است.

برج کبوترخانه
برج کبوترخانه

این برج دایره‌ای شکل، دارای هزاران لانه پرنده درون خود است و در سه طبقه بنا شده. اگر در اولین طبقه برج بایستید و به سمت بالا نگاه کنید، تصویری زیبا از یک محیط دایره‌ای شکل و پر از لانه‌های کوچک پرندگان را می‌بینید که نظم موجود در آن و تصویر بی‌نظیری که برایتان می‌سازد، چشمانتان را به خود خیره می‌کند. امروزه از این برج به عنوان محل فرماندهی میبد استفاده می‌شود.

یخچال میبد

یکی از جاهای دیدنی میبد که از شگفتی‌های معماری ایران به حساب می‌آید، یخچال میبد است. تاریخچه دقیق میبد مشخص نیست اما تاریخ مکتوب این بنا به دوران قاجار باز می‌گردد.جاذبه دیدنی میبد

.تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

یخچال میبد
یخچال میبد

مصالح ساخت بنا خشت و گل بوده که سازگار با زیست‌بوم میبد می‌باشد. یخچال میبد شامل چهار بخش حوض یخ‌ بند، دیوارهای سایه‌ انداز، مخزن و گنبد یخچال می‌شود که هر یک از آن‌ها، کاری مشخص را انجام می‌دادند و در ذخیره یخ‌های بزرگ نقش مهمی داشتند.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید