جاهای دیدنی بستک ، هرمزگان

0
157

شهرستان بَستَک یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهرستان واقع در غرب استان هرمزگان با ۵۶۴۸ کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان لار، از جنوب به بندرلنگه، از مغرب به استان فارس و از مشرق به بندرعباس و بندر خمیر محدود است. شهرستان بستک به علت نزدیکی به خلیج فارس و نزدیکی به منطقه حاره و داشتن موقعیت کوهستانی، دارای ویژگی‌های اقلیمی مخصوص به خود است، با توجه به موقعیت منطقه دارای آب وهوای گرم و خشک در تابستان، و سرد و خشک در زمستان است. در ادامه مطلب همراه رستاک هم باشید تا با جاهای دیدنی بستک ، هرمزگان بیشتر آشنا شوید.

مسجد جامع بستک

مسجد جامع بستک از معماری منحصر به فرد و قابل توجهی برخوردار است . بر سطح داخلی و بیرونی دیواره مسجد در قسمت بالایی دیوارها تزییناتی بکار رفته که این تزیینات بیشتر طرحهای هندسی وگل و بوته می باشد .جاهای دیدنی بستک ، هرمزگان

مسجد جامع بستک
مسجد جامع بستک

آرامگاه علمای کوخرد

آرامگاه علمای کوخرد یا دوگنبدان کوخرد از مکان‌های زیارتی بخشی به همین نام در شهرستان بستک استان هرمزگان است که در جنوب جاده بستک به بندر لنگه قرار دارد. آرامگاه علمای کوخرد در میان گورستان دهستان کوخرد و در ۱۰۰۰ متری غرب دهستان کوخرد واقع شده‌است.این بنای تاریخی و مذهبی چند سال پیش از جانب دولت به عنوان یکی از آثار ملی توسط سازمان میراث فرهنگی کشور با نام «مجموعهٔ دو گنبدان» به ثبت رسیده‌است. بنای این آثار برجسته و تاریخی بین سال‌های ۱۱۴۹ تا ۱۱۵۱ ه‍.ق ساخته شده‌است. مجموعهٔ دو گنبدان کوخرد در ۲۷ بهمن ۱۳۸۲ خورشیدی به ثبت رسیده‌است.

رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد .

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

آرامگاه علمای کوخرد
آرامگاه علمای کوخرد

کاروانسرای نیمه

کاروانسرای نیمه آثاری تاریخی و باستانی در سر راه ارتباطی شهرستان لار، شهرستان بستک به شهرستان بندر لنگه واقع شده‌ است. این بنا به صورت چهار ایوانی و چهارگنبدی بوده و از معماری متقارنی برخوردار است، شواهد نشان می‌دهد که تمامی مصالح به کار برده شده برای احداث بنا از مناطق اطراف جمع آوری شده‌است. کاربرد سنگ به عنوان ماده اصلی با ملات ویژه موجب استحکام بنا در طول قرن‌های متمادی در برابر حوادث طبیعی پابرجا مانده‌است.جاهای دیدنی بستک ، هرمزگان

کاروانسرای نیمه
کاروانسرای نیمه

حمام خان

حمام خان در ابتدای خیابان پاسداران بستک قرار دارد و از آثار دوره قاجاریه است که به دستور صولت الملک بستکی و توسط معماران چیره دست و محلی بستک و با نظارت معماری شیرازی ساخته شده است. این حمام ۱۴ گنبد کوچک و بزرگ دارد که خطوط گرداگرد جداره داخلی گنبد و خطوط بدنه آن نشانه ای از ذوق و سلیقه معماران آن است. ویژگی جالب این حمام، تعبیه مسیر آب در جداره دیوارهای داخلی است.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

حمام خان
حمام خان

پاراو و ترنه

پاراو و ترنه از قنات‌های بستک است. در این منطقه، دو رشته قنات باستانی وجود دارد که به پاراو مشهور هستند و با اینکه سال‌های زیادی است که کاربری ندارند، بقایایی از کانال و چاه آن‌ها باقی‌ مانده است. سرچشمه‌ این قنات‌ها زیر کوه ناخ است و بقایای آب‌انبارهای وابسته به آن‌ها که از سنگ و ساروج ساخته شده‌اند، وجود دارد. جاهای دیدنی بستک ، هرمزگان

آب شیرینِ یکی از این دو قنات را در حوضچه‌هایی ساروجی جمع‌آوری می‌کرده‌اند و به وسیله‌ سازه‌ای سنگی، از عرض رودخانه‌ مهران که آب آن شور است عبور می‌دادند و در آن سوی رودخانه مصرف می‌کردند. این سازه‌ کهن که به ترنه معروف است، در واقع کانالی است که چندین ستون مخروطی شکل دارد و از سنگ، ساروج و گل و لای ساخته شده است.

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

سنگ نگاره های باستانی دهتل

ﺩﻫﺴﺘﺎﻥ ﺩﻫﺘﻞ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﺴﺘﮏ ﻭﺍﻗﻊ ﺩﺭ ﻏﺮﺏ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ، ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻣﺤﻮﻃﻪ ﺍﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺳﯿﻊ ﺍﺯ ﺳﻨﮓ ﻧﮕﺎﺭه ﻫﺎی باستانی ﺍﺳﺖ.سنگ نگاره ها، كهن ترين آثار تاریخی و هنری به جا مانده از بشرند كه در آنها رمز و رازهاي فراواني نهفته است و از بهترين پنجره هاي رو به گذشته هاي دور مي باشند كه از طريق آنها مي توان از منظرهاي Perspective گوناگون زندگي انسان‌هاي اعصار كهن را رصد كرد.

سنگ نگاره های باستانی دهتل
سنگ نگاره های باستانی دهتل

آبگرم طبیعی تدرویه

ﺁﺑﮕﺮﻡ ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ ﺗﺪﺭﻭﯾﻪ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﺴﺘﮏ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﭼﺸﻤﻪ ﻫﺎﯼ ﮐﻢ ﻧﻈﯿﺮ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺟﺎﺫﺑﻪ ﻫﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭ ﺧﻮﺍﺹ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺁﻥ، ﻫﻤﻪ ﺳﺎﻟﻪ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺍﯾﻦ ﺁﺑﮕﺮﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﻭ ﭼﺸﻤﻪ ﺟﺪﺍ ﺍﺯ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺁﺏ ﭼﺸﻤﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﺍﻍ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﺁﺏ ﺳﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﭼﺸﻤﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺟﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ، ﻭﺍﺭﺩ ﺣﻮﺿﭽﻪ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺍﺳﺘﺤﻤﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻗﺎبل اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.

هتل های کیش ( برای خواندن این مطلب یه این لینک مراجعه کنید )

هیجام انگیز ترین بازی های آبی در کیش ( برای خواندن این مطلب یه این لینک مراجعه کنید )

آبگرم طبیعی تدرویه
آبگرم طبیعی تدرویه

قنات پاراو کوخرد

قنات پاراو کوخرد نام دو رشته قنات‌ باستانی در بخش کوخرد، شهرستان بستک است. هرچند این قنات‌ها سال‌های زیادی بلااستفاده باقی مانده‌اند؛ اما بقایایی از کانال و چاه آن‌ها را همچنان می‌توان دید. سرچشمه‌ این دو رشته قنات‌ زیر کوه ناخ قرار دارد و بقایای آب‌انبارهای وابسته به آن‌ها که از سنگ و ساروج ساخته شده‌اند، باقی مانده است. آب شیرین یکی از این دو قنات را در حوضچه‌هایی ساروجی جمع‌آوری می‌کردند و به‌وسیله‌ی سازه‌ای سنگی به نام ترنه، از عرض رودخانه‌ مهران که آب آن شور است، عبور می‌دادند.

جاهای دیدنی بستک ، هرمزگان  سامانه جامع گردشگری رستاک

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید