جاهای دیدنی ماهدشت

0
704

جاهای دیدنی ماهدشت از زمان های گذشته تا به امروز از بهترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران برای پایتخت نشینان و اهالی دیگر مناطق اطراف به شمار می روند. طبیعت و آب و هوای دلنشین این منطقه سبب شده گردشگران زیادی دیدنی های ماهدشت را برای آخر هفته ها و ایام تعطیلات خود انتخاب کنند و به سراغ آن ها بروند. ماهدشت شهری از توابع شهرستان کرج در استان البرز می باشد و به دلیل برخورداری از آب و هوای خوش و خاک حاصلخیز توانسته به مهمترین قطب کشاورزی و حتی صنعتی استان البرز تبدیل گردد.

جاهای دیدنی ماهدشت  سامانه جامع گردشگری رستاک

این شهر در فاصله حدود ۱۸ کیلومتری از جنوب غربی کرج واقع شده و همواره از تفریجگاه های اطراف تهران محسوب می شود. تا انتهای این مطلب همراه رستاک هم باشید تا با تمام جاهای دیدنی ماهدشت آشنا شویم تا اگر قصد سفر به این شهر را داشتید، بتوانید به راحتی جاذبه دیدنی و گردشگری مد نطر خود را از میان تمام دیدنی های ماهدشت پیدا کنید و به سمت آن بروید.

آشنایی با ماهدشت

ماهدشت از شهرهای کرج در استان البرز می باشد و در نزدیکی تهران واقع شده است و به همین جهت از زمان های گذشته تا کنون همواره از جاذبه های گردشگری اطراف تهران به شمار می رود و افراد زیادی از پایتخت نشینان و اهالی دیگر مناطق اطراف به آن سفر می کنند. از آنجایی که این شهر از آب و هوا و طبیعتی فوق العاده برخوردار بوده، از بهترین تفرجگاه های خاندان پهلوی به حساب می آمد.

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.

آشنایی با ماهدشت
آشنایی با ماهدشت

این شهر مساحتی حدود ۶۱ هزار هکتار از اراضی استان البرز را به خود اختصاص داده و جمعیت آن تقریبا به ۸۰ هزار نفر می رسد. ماهدشت به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد، افراد زیادی از دیگر شهرها به آن سفر کرده و بر جمعیت آن افزوده شده است. این شهر به دلیل داشتن زمین های کشاورزی زیادی به مساحت ۲٫۷۰۰ هکتار به مهمترین قطب کشاورزی استان البرز و حتی کشور تبدیل شده است.جاهای دیدنی ماهدشت

ماهدشت کجاست و مسیر دسترسی به آن

ماهدشت از شهرهای خوش آب و هوای اطراف تهران به شمار می رود که از توابع شهرستان کرج در استان البرز محسوب می شود و گردشگران زیادی را برای تفریح، گردش و اقامت به سمت خود جذب می کند. اغلب جاهای دیدنی ماهدشت جزء حاذبه های تاریخی آن می شوند که سبب گردیده اند علاقه مندان به تاریخ را به سمت خود جذب کنند. در این بخش از مطلب می خواهیم به آشنایی با مسیرهای دسترسی به این شهر بپردازیم و بدانیم که چگونه می توانیم خود را به این شهر برسانیم به بازدید از جاهای دیدنی ماهدشت اقدام نماییم.

جاهای دیدنی ماهدشت  سامانه جامع گردشگری رستاک

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.

غار چاه دیو

از جمله دیدنی های ماهدشت که می توانید در سفر به این شهر به سراغ آن بروید، غار چاه دیو نام دارد. این غار در دل زمین حفر شده و در روستای شوربلاغ که در کیلومتر ۷ جاده کرج – ماهدشت قرار گرفته، وجود دارد. این چاه دارای عرضی حدود ۲۵ متر و ارتفاع ۷۰ متر می باشد. از جالب توجه ترین ویژگی های این غار می توان به وجود غار نمکی در انتهای اشاره نمود که مورد توجه بسیاری از غارنوردان و سنگ نوردان محسوب می شود.جاهای دیدنی ماهدشت

غار چاه دیو
غار چاه دیو

همچنین لانه پرندگان نیز در غار چاه دیو وجود دارد که می توانید آن را نیز مشاهده کنید. دیدنی های این غار زیبا و طبیعی بسیار متنوع بوده و حتی می توانید قندیل ها و بلورهای نمک را نیز در آن مشاهده کنید. این غار طبیعی بر روی کوهی کم ارتفاع قرار داشته و جنس آن از آهک، نمک و خاک رس می باشد.

باشگاه اسب سواری زیتون ماهدشت

سوارکاری یکی از هیجان انگیزترین تفریحات و ورزش هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه مند هستند و برای این منظور به سراغ باشگاه های سوارکاری می روند تا بتوانند این ورزش و تفریح را در محیطی امن و مناسب تجربه کنند. یکی از جاهای دیدنی ماهدشت باشگاه سوارکاری زیتون می باشد که در خیابان سرداران ماهدشت قرار گرفته است.

شما می توانید با مراجعه به این مجموعه سوارکاری را از سطح مبتدی تا پیشرفته زیر نظر مربیان حرفه ای و مجرب آموزش ببینید. باشگاه سوارکاری زیتون انواع خدمات و امکاناتی نظیر تولید، پرورش، نگهداری و آموزش پرش با اسب و غیره را در اختیار مراجعین قرار می دهد. اگر به ورزش و تفریح سوارکاری علاقه دارید، می توانید از میان جاذبه های تفریحی ماهدشت، به سراغ این باشگاه سوارکاری بروید.جاهای دیدنی ماهدشت

رودخانه شور

آبشارها، رودخانه و چشمه از جمله بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری در طبیعت به شمار می روند و در اغلب شهرهای ایران می توان تعداد زیادی از آن ها را پیدا کرد و برای گردش و تفریح به سراغ آن ها رفت. شهر زیبای ماهدشت نیز در میان دیدنی های خود رودخانه ای به نام رودخانه شور یا ابهر رود وجود دارد که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. رودخانه شور که از بهترین مناطق دیدنی ماهدشت به شمار می رود، از کوه های جنوب غربی آوج سرچشمه می گیرند.

می توانید علاوه بر رزرو اقامتگاه آنلاین در سایت رستاک هم از تورهای داخلی و خارجی به مقاصد کیش ، قشم ، مشهد مقدس و همچنین استانبول , آنتالیا ، مالزی ، دبی و اخذ ویزای توریستی از طریق شماره تماس های ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ ، ۰۲۱۸۸۴۱۹۵۵با کارشناسان رستاک جهت مشاوره و خرید تور اقدام کنید

این کوه ها در استان قزوین قرار داشته و این رودخانه سرانجام وارد رودخانه کرج می شود. از جالب توجه ترین نکاتی که در رابطه با رودخانه ابهر رود وجود دارد این است که محل زندگی ماهی گورخری می باشد و حتی پرندگان بسیاری از آب آن نیز تعذیه می کنند.

چشمه شاهدشت

در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهرستان کرج، چشمه ای زیبا و تماشایی به نام چشمه شاهدشت وجود دارد که از جاهای دیدنی ماهدشت به شمار می رود و افراد زیادی را برای تفریح و گردش در طبیعت، به سمت خود جذب می کند. چشمه زیبای شاهدشت که از معروف ترین دیدنی های ماهدشت محسوب می شود، مملو از املاح معدنی مختلف بوده که می توان به ید و سولفات سدیم اشاره نمود که جهت درمان بسیاری از بیماری ها نظیر بیماری های گوارش، پوستی، دستگاه تنفسی و گواتر بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

چشمه شاهدشت
چشمه شاهدشت

تپه های راشته شرقی و غربی ماهدشت

ماهدشت که جزء مهمترین شهرهای کرج به حساب می آید، روستاها و مناطق مختلفی را در خود جای داده است. یکی از روستاهای این شهر راشته نام دارد که در بخش جنوبی این شهر واقع شده است. روستای راشته که در جنوب ماهدشت قرار دارد، از شرق به صفادشت، شهریار، ملارد و تهران، از غرب به اشتهارد و بویین زهرا محدود می شود. تپه های باستانی راشه که در شرق و غرب راشته قرار دارند، مربوط به قرن های ۵ تا ۹ هجری قمری بوده و جزء آثار تاریخی هستند که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اند و گردشگران زیادی را برای بازدید به سمت خود جذب می کنند.جاهای دیدنی ماهدشت

می توانید علاوه بر رزرو اقامتگاه آنلاین در سایت رستاک هم از تورهای داخلی و خارجی به مقاصد کیش ، قشم ، مشهد مقدس و همچنین استانبول , آنتالیا ، مالزی ، دبی و اخذ ویزای توریستی از طریق شماره تماس های ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ ، ۰۲۱۸۸۴۱۹۵۵با کارشناسان رستاک جهت مشاوره و خرید تور اقدام کنید

بهترین زمان بازدید از جاهای دیدنی ماهدشت

شهر ماهدشت که در شهرستان کرج واقع شده و از آب و هوایی دلپذیر بهره می برد و در تمام طول سال گردش در میان دیدنی های ماهدشت بسیار صفا بخش خواهد بود. اما اگر دوست دارید در بهترین حالت ممکن به گردش و استراحت در جاهای دیدنی ماهدشت بپردازید، می توانید فصل های نیمه اول سال، بهار و تابستان را انتخاب کنید. چرا که با توجه به باغ ها و زمین های کشاورزی که در این شهر وجود دارند، می توانید از انواع میوه ها و سبزیجات تازه که در فصل های بهار و تابستان رشد می کنند، تهیه نمایید.

پارک ماهدشت
پارک ماهدشت

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید