دریاچه شورمست

0
1524

تفریحات

دریاچه ها، مکان های دنجی برای تفریح و قایق سواری هستند.سکوتی که آن ها را در میانه جنگل فراگرفته و تنها صدای پرندگان را می شنوید . چنین طبیعتی می خواهید ؟ به دریاچه شورمست سوادکوه بروید . زیبایی های چشم نواز طبیعت کشورمان ایران در گوشه و کنار این سرزمین هر کدام به رنگی درآمده تا با جلوه هایش ، روحتان را نوازش دهد و گاه با پدیده ای حیرت انگیز شما را غافلگیر کند .

پرسام و دریاچه
پرسام و دریاچه
موقعیت دریاچه
رستوران وسط دریاچه

موقعیت دریاچه

با توجه به موقعیت قرارگیری این دریاچه که در واقع دروازه ورود به استان مازندران از محور سواکوه‌ است و فاصله تقریبی ۲۰۰ کیلومتری از تهران که مسافت نسبتاً کوتاهی می‌باشد انتظار می‌رود مورد استقبال زیادی واقع گردد. دریاچه مورد نظر در فاصله ۵ کیلومتری از شهرک صنعتی شورمست پل سفید قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در شاهراه تهران شمال و وجود دو محور جاده آسفالته و راه آهن از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

موقعیت دریاچه
موقعیت دریاچه

دریاچه طبیعی

دریاچه شورمست، تنها دریاچه طبیعی شهرستان سواد کوه که وسعت آن ۱۵ هزار متر مربع و عمق آن ۵ متر است. این دریاچه در ۵٫۵ کیلومتری شهرپل سفید واقع شده‌است. دریاچهٔ طبیعی شهرستان سوادکوه، در ۶ کیلومتری غرب شهر پل سفید و در ارتفاعات مشرف به این شهر در مجاورت روستای شورمست واقع شده‌است.

دسترسی به دریاچه
دسترسی به دریاچه عکس از رستاک
دریاچه شورمست  سامانه جامع گردشگری رستاک
دریاچه شورمست

ویژگی های دریاچه

مکانی که امروزه و در هر روز طبیعت دوستان و گردشگران زیادی را در خود جای داده و زیبایی هایش را به رخ مشتاقانش می کشد . این جاذبه طبیعی و دوست داشتنی در سوادکوه ، علاوه بر ظرفیت گردشگری بالای خود ، دارای مناظر زیبا و چشم اندازهای بکر طبیعت را در اطراف شامل می شود که از جمله آن ها جنگل های انبوه توسکا می باشد . در مسیر جاده فیروز کوه که قرار می گیرید ، زیبایی های چشم نواز طول مسیر نیز دیدنی است . زیبایی هایی که خستگی جاده و رانندگی را از تن شما خارج می کند . یکی از زیبایی ها و مناظر فوق العاده مشهور در این جاده ، پل ورسک است .

شنای مرغابی ها در دریاچه عکس از رستاک
شنای مرغابی ها در دریاچه عکس از رستاک

دسترسی به دریاچه


نمایی دیگر از دریاچه
نمایی دیگر از دریاچه

در اطراف دریاچه غیر از چند الاچیق و پذیرایی رستورانی امکانات زیادی برای اقامت وجود ندارد ،مگر بخواهید چادر بزنید. جهت اقامت مناسب نزدیک ترین مکان سواد کوه است. از سیستم رزرواسیون رستاک می توانید استفاده نمایید. در انجا بمانید و فقط برای بازدید به دریاچه بروید. یادتان نرود حفظ طبیعت دریاچه بسیار مهم است.

از فیروزکوه به سمت سواد کوه که پیش بروید شاهد آن خواهید بود . بعد از آن که به جاده منتهی به دریاچه وارد شدید و به نزدیکی های دریاچه شورمست که رسیدید ، از جاده ای پر پیچ و خم عبور می کنید که در هر پیچ آن مناظر زیباتر از دیگری را خواهید دید که می توانید برای لذت بردین از این چشم انداز ها ، توقفی کوتاه داشته باشید . از سواده کوه بدون توقف نیم ساعته به مقصد می رسید ، در واقع نشانه نزدیک شده به دریاچه شورمست سوادکوه این است که وارد جاده خاکی می شوید .

دسترسی به دریاچه
دسترسی به دریاچه

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ،میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید. رستاک را در اینستاگرام دنبال کنید .


جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ،سوییت ،هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید