سبک و معماری بافت قدیمی بوشهر

0
1086

سبک و معماری بافت قدیمی بوشهر، در واقع یک بافت تاریخی و قدیمی مسکونی در بوشهر است که قدمتی چندین ساله دارد. این بافت تاریخی ۳۸ هکتار است و چهار محله قدیمی بوشهر با نام‌های دهدشتی، کوتی، بهبهانی و شنبدی در اینجا قرار دارند.

بافت قدیم بوشهر سبک و معماری بافت قدیمی بوشهر
بافت قدیم بوشهر، در واقع یک بافت تاریخی و قدیمی مسکونی در بوشهر است که قدمتی چندین ساله دارد. این بافت تاریخی ۳۸ هکتار است و چهار محله قدیمی بوشهر با نام‌های دهدشتی، کوتی، بهبهانی و شنبدی در اینجا قرار دارند.
بافت قدیم بوشهر

بافت قدیم بوشهر الهام گرفته از سبک معماری هندی

سبک و معماری بافت قدیمی بوشهر ،بافت قدیم بوشهر الهام گرفته از سبک معماری هندی متشکل از تعداد زیادی خانه و کوچه های باریک قدیمی است که جذابیت ویژه ای دارند و سبک معماری آن مقداری هم از سبک هندی الهام گرفته است . گفته می شود که مصالح این ساختمان ها ( مانند چوب صندل و ساج ) را از هند و آفریقا می آورده اند .

بافت قدیم بوشهر
بافت قدیم شهر بوشهر ، متشکل از تعداد زیادی خانه و کوچه های باریک قدیمی است که جذابیت ویژه ای دارند و سبک معماری آن مقداری هم از سبک هندی الهام گرفته است . گفته می شود که مصالح این ساختمان ها ( مانند چوب صندل و ساج ) را از هند و آفریقا می آورده اند .
سبک معماری هندی

مشخصات بافت قدیم بوشهر

سبک و معماری بافت قدیمی بوشهر، مشخصات بافت قدیم بوشهر به‌ دوره‌ی‌ حکومت‌ نادرشاه‌ افشار برمی‌ گردد که‌ در آن‌ زمان با تأسیس‌ پایگاه‌ دریایی‌ نادرشاه‌ در خور شرقی‌ بوشهر موسوم‌ به‌ خور نادری‌، بندر بوشهر از یک‌روستای‌ کوچک‌ ماهیگیری‌ به‌ یک‌ بندر مهم‌ تبدیل‌ گردید.

مشخصات بافت قدیم بوشهر 
قدمت‌ بافت‌ تاریخی‌ بوشهر، به‌ دورسبک و معماری بافت قدیمی بوشهر ه‌ی‌ حکومت‌ نادرشاه‌ افشار برمی‌ گردد که‌ در آن‌ زمان با تأسیس‌ پایگاه‌ دریایی‌ نادرشاه‌ در خور شرقی‌ بوشهر موسوم‌ به‌ خور نادری‌، بندر بوشهر از یک‌روستای‌ کوچک‌ ماهیگیری‌ به‌ یک‌ بندر مهم‌ تبدیل‌ گردید.
مشخصات بافت قدیم بوشهر

سبک خاص و دیدنی معماری در بافت قدیم

در ساخت بناهای سبک و معماری بافت قدیمی بوشهر این بافت از معماری هیلانی استفاده شده.سبک خاص و دیدنی معماری در بافت قدیم به این صورت که هر ساختمان از یک حیاط مرکزی و ۲ یا ۳ طبقه تشکیل می‌شود تا در زمستان از طبقه‌های پایین و در تابستان از طبقه‌های بالا استفاده شود.

سبک خاص و دیدنی معماری در بافت قدیم
در ساخت بناهای این بافت از معماری هیلانی استفاده شده. به این صورت که هر ساختمان از یک حیاط مرکزی و ۲ یا ۳ طبقه تشکیل می‌شود تا در زمستان از طبقه‌های پایین و در تابستان از طبقه‌های بالا استفاده شود.
سبک خاص و دیدنی معماری در بافت قدیم

یکی از جزئیات دیدنی و معروف بافت قدیم بوشهر، بالکن‌های چوبی یا شناشیل است. این شناشیل‌ها که جزوی از معماری دوره عثمانی هستند، از بدنه ساختمان‌ها بیرون زده‌اند تا ساکنین خانه‌ها امکان دید از بالکن را داشته باشند. 

نقشه و معرفی بخش های مختلف

بناها و عمارت های مختلفی وجود داشت که قدمت برخی از آن ها به دو قرن و نیم پیش باز می گشت. از جمله بناهای موجود در بافت قدیمی بوشهر می توان به عمارت های باشکوه و زیبا، اماکن مذهبی از جمله مساجد، کلیسا و حسینیه ها، ساختمان کنسولگری کشورهای مختلف، کوچه های زیبا و خاص، بازار قدیمی و سنتی شهر، آب انبارها و خانه هایی با معماری مطابق با بافت سنتی شهر و … اشاره نمود.

نقشه و معرفی بخش های مختلف
در بافت قدیمی شهر بوشهر بناها و عمارت های مختلفی وجود داشت که قدمت برخی از آن ها به دو قرن و نیم پیش باز می گشت. از جمله بناهای موجود در بافت قدیمی بوشهر می توان به عمارت های باشکوه و زیبا، اماکن مذهبی از جمله مساجد، کلیسا و حسینیه ها، ساختمان کنسولگری کشورهای مختلف، کوچه های زیبا و خاص، بازار قدیمی و سنتی شهر، آب انبارها و خانه هایی با معماری مطابق با بافت سنتی شهر و … اشاره نمود.
نقشه و معرفی بخش های مختلف

شرایط بازدید از بافت قدیم بوشهر

بازدید از بوشهر همه روزه به صورت ۲۴ ساعته امکان پذیر است و برای عموم مردم رایگان می باشد. برای دیدن بافت سنتی بوشهر به زمانی حدود ۲ الی ۳ ساعت نیاز خواهید داشت و می توانید با تماشای آن با تاریخ و قدمت این خطه از ایران زمین و سبک معماری آن بیشتر آشنا شوید.

بافت قدیمی بوشهر 
بازدید از بافت قدیم بوشهر همه روزه به صورت 24 ساعته امکان پذیر است و برای عموم مردم رایگان می باشد. برای دیدن بافت سنتی بوشهر به زمانی حدود 2 الی 3 ساعت نیاز خواهید داشت و می توانید با تماشای آن با تاریخ و قدمت این خطه از ایران زمین و سبک معماری آن بیشتر آشنا شوید.
بافت قدیمی بوشهر

دسترسی به بافت قدیمی بوشهر

اگر با تور گردشگری به این قسمت از شهر سفر کنید کارتان راحت است زیرا وظیفه مشایعت شما تا بافت قدیم بر عهده لیدر است. اما اگر به صورت شخصی به این شهر سفر کرده‌اید و می‌خواهید در میان مکان‌های دیدنی بوشهر ازسبک و معماری بافت قدیمی بوشهر آن نیز بازدید کنید باید با خودرو به سمت شمال غربی بوشهر حرکت کنید. در نزدیکی‌های این مکان پارک کرده و مشغول دیدن بافت و بناهای این منطقه از بوشهر شوید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید. همچنین برای ارتباط با تورها و رزرو بلیط از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید