جاذبه های دیدنی خور و بیابانک

0
136

خور و بیابانک در شرق استان اصفهان قرار دارد که دارای قدمتی قدیمی و چهارهزار ساله می باشد.خور و بیابانک با داشتن تپه ها ماسه ای و طبیعت بینظیر خود به یکی از زیباترین کویرهای ایران تبدیل شده است.اگر عاشق مناطق کویری هستید بازدید از این منطقه زیبا در برنامه قرار دهید در ادامه همراه با رستاک هم شوید تا با جاذبه های دیدنی خور و بیابانک آشنا شوید.

جاهای دیدنی خور و بیابانک

دریاچه نمک خور

اگر شما جزو طبیعت دوستانی هستید که به بافت کویری علاقه دارند می توانید از دریاچه نمک خور و بیابانک در اصفهان دیدن کنید. در قسمت مرکز تا جنوبی کویر مرکزی دریاچه نمک شگفت انگیزی وجود دارد که ارتفاع آن از سطح آب های آزاد به طور متوسط ۷۰۷ متر است. عمق این دریاچه بسیار نازک بوده و به همین دلیل با دیگر دریاچه های نمک تفاوت دارد. در اینجا شما می توانید چشم انداز زیبایی از افق با انعکاس آسمان روی دریاچه را ببینید. دریاچه نمک خور و بیابانک در فصول پر باران به صورت مخلوطی از گل و رس در می آید و در فصول خشک شبیه دریای سفیدی می شود که از دیدن آن سیر نمی شوید.

دریاچه نمک خور
دریاچه نمک خور

روستای فرخی

در غرب روستای خور و در کیلومتر ۱۷ روستایی وجود دارد که به روستای فرخی معروف است. در گذشته مردم خور و بیابانک این روستا را دارالامان می‌نامیدند. معروفیت این روستا به این نام به دلیل آن است که افرادی که از حاکمان ستمگر آن زمان شکایت داشتند به روستای فرخی می‌آمدند و نزد قاضی آن جا که شخصی دارای احترام بود، پناه می آوردند. چند بنای چهارطاقی در گورستان فرخی دیده می‌شوند که یکی از آنها به «پیر» معروف است.

رستاک اقامتگاه های خصوصی،هتل ها ،واحد های بومگردی و:

منازل استیجاری دارای مجوز در اصفهان را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهند .

از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید.،اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.

در صورت نیاز به پشتیبانی با رستاک هماهنگ فرمایید.

رزرو آنلاین خودرو با راننده برای اولین بار از رستاک قابل انجام است.

رستاک بلیط های داخلی و خارجی ،قطار را با تخفیف ویژه برای شما فراهم می کند.

ویزای کشورهای توریستی را با نرخ مناسب از ما بخواهید.

با رستاک ایرانگردی را تجربه کنید.

روستای فرخی
روستای فرخی

نارین قلعه

نارین قلعه یا نارنج قلعه، قلعه ی کهنی در نایین اصفهان است. قدمت این قلعه را به دوره ی پارتیان یا ساسانیان نسبت می دهند. کاربرد این قلعه تا حدودی ناشناخته است. برخی به دلیل وجود خندق هایی در اطراف آن، عقیده دارند که این قلعه در حقیقت دژ دفاعی بوده است. عده ای دیگر می گویند که به دلیل نوع معماری این قلعه و وجودش در مرکز شهر احتمالا محل زندگی حاکمان شهر بوده است. پیشنهاد ما به شما این است که در سفر به خور و بیابانک سری به این قلعه در نایین بزنید و از این اثر باستانی کشور دیدن کنید.

نارین قلعه
نارین قلعه

گرمه

اگر با دیدن نخلستان و آسمان آبی دلگرم می شوید بهتر است از گرمه، یکی از مناطق زیبا و دیدنی این منطقه دیدن کنید. این روستا در مسیر جاده ابریشم قرار داشته که در آن قلعه ی کهنی نیز باقی مانده است. قلعه ی گرمه را به دوره ساسانیان نسبت می دهند که احتمالا هم کاربرد دفاعی و هم مسکونی داشته است. روستای گرمه همچنین چشمه ای زیبا دارد که با قدم زدن در نخلستان می توانید مسیر آن را بیابید و از تالاب زیبایی که بر اثر این چشمه به وجود آمده دیدن کنید.جاذبه های دیدنی خور و بیابانک

گرمه
گرمه

کویر مصر

کویر مصر در کویر مرکزی ایران قرار دارد. این کویر در ۴۵ کیلومتری شرق شهرستان جندق و ۳۰ کیلومتری شهرستان خور است. کویر مصر با رشته کوه‌ها احاطه شده که در واقع در بخش غرب، جنوب غرب و جنوب شرق کوه‌ها دیده می‌شوند. کویر مصر از زیباترین جاهای دیدنی خور و بیابانک است که در نزدیکی روستای مصر می‌باشد. گردشگران خارجی آوازه این کویر بی‌نظیر را شنیده‌اند و عازم مصر شده اند. اگر شما هم به کویر علاقه دارید می‌توانید به زیباترین کویر ایران یعنی کویر مصر سفر کنید.

کویر مصر
کویر مصر

آبشار نمکی

با توجه به وجود پتاس در کویر خور و بیابانک، بخشی از آن برای استخراج مواد معدنی اختصاص یافته است. ایجاد آبشار مصنوعی با ارتفاع ۳۰ متر در سالهای اخیر در این محدوده باعث شده است تا شرایط تفریحی خوبی در کویر فراهم گردد. رنگ فیروزه ای و دلفریب آبهای آبشار و صدای ریزش آب در دل کویر رنگ و منظره ای جدید را به کویر بخشیده است و نقش مهمی در بالا بردن تعداد گردشگران این منطقه داشته است و از جاذبه های دیدنی خور و بیابانک می باشد

آبشار نمکی
آبشار نمکی

علاوه بر این خدمات گردشگری شامل :

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت ان لاین:

از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

مقاله های بیشتر در زمینه استان اصفهان به مجله گردشگری رستاک مراجعه فرمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است و برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

رستاک بلیط هواپیما و قطار را با نرخ های رقابتی در اختیار شما قرار می دهد.

رستاک در صورت خرید بلیط ویزای کشورهای توریستی را با نرخ پایه برای شما در نظر می گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید