جاذبه دیدنی تالاب چکر ایلام

0
96

جاذبه دیدنی تالاب چکر ایلام ،درغرب شهرستان ایلام ودر منطقه بولی و در ناحیه چکر واقع شده است  مساحت آن در حدود ۳ هکتار و ارتفاع آن ۶۰۰ متر است. عمق آن در حدود ۵/۲ متر است . این تالاب در منطقه گرمسیری قرار دارد ولی آب آن دایمی است .عمق آن بستگی به میزان بارش در طول سال دارد. منبع آب آن نزولات جوی و چند چشمه جوشان میباشد .متوسط دمای آن ۲۴ درجه سانتی گراد است. این تالاب در منطقه گرمسیری قرار دارد ولی آب آن دایمی است .عمق آن بستگی به میزان بارش در طول سال دارد. منبع آب آن نزولات جوی و چند چشمه جوشان میباشد. اطراف تالاب را نیزار فرا گرفته است.

حیات وحش

تالاب مذکور مأمن و مأوای مناسبی برای زمستان گذرانی تعداد زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به شمار می رود . این تالاب محل زیستگاه پرندگانی هم چون چنگر، کشیم، حواصیل خاکستری، اردک ارده ای و اردک سر سبز است. جاذبه دیدنی تالاب چکر ایلام هر ساله پذیرای پرندگان مهاجر از مناطق آسیای میانه، قفقاز و سیبری است که در ماه های سرد به این منطقه مهاجرت میکنند.

پوشش گیاهی

جاذبه دیدنی تالاب چکر ایلام  سامانه جامع گردشگری رستاک
جاذبه دیدنی ایلام

پوشش گیاهی سطح تالاب علفی است که به صورت گیاهان آبزی در داخل آب رشد کرده است. گیاهان مرتعی، گیاهان علفی و گرامینه تیره جگن و نی از پوشش گیاهی غالب در تالاب محسوب می شوند. پوشش گیاهی اطراف آن چشم انداز زیبایی را بوجود آورده و زیستگاه بسیار مناسبی برای حیات وحش فراهم نموده است.جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.جاذبه دیدنی تالاب چکر ایلام

تالاب چکر ایلام مکانی امن برای زمستانگذرانی پرندگان مهاجر

گرمسیری بودن این منطقه زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر محسوب می شود.تالاب چکر مکانی امن برای زمستانگذرانی پرندگان به حساب می آید. تالاب چکر با پوششی از گیاهان علفی  وگرامینه زیستگاه مناسبی برای این پرندگان است. این تالاب میزبان پرندگان مهاجر از مناطق مختلف در ماه های سرد می باشد. جاذبه دیدنی تالاب چکر ایلام

تالاب چکر آب و هوا را متعادل می کند. زیبایی منحصر به فرد این تالاب منطقه بکری برای گردشگران بوجود آورده است.پوشش گیاهی اطراف تالاب چکر که از علف هایی که بصورت آبزی در داخل آب رشد کرده اند بوجود آمده است، زیبایی این تالاب را دو چندان کرده است.نیزارهای اطراف تالاب این موهبت طبیعی،نمای زیبایی را دل این تفرجگاه ایجاد کرده است.جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید