جاهای دیدنی خلخال

0
184

ایران را کشور چهارفصل می‌دانند. زیرا هر گوشه از آن می‌توانید آب و هوایی متفاوتی را تجربه کنید. خلخال یکی از شهرهای مهم و توریستی در استان اردبیل است که طبیعت آن، چهار فصل را به زیبایی تمام تجربه می‌کند. اگر دیدن تپه‌های سبز و بی کران شما را به وجد می‌آورد، جاهای دیدنی خلخال می‌تواند مقصد مناسبی برای گشت و گذار شما باشد. رستاک هم همراه شماست تا جاهای دیدنی خلخال را بیشتر بشناسید.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

خلخال کجاست

خلخال، یکی از شهرهای باستانی استان اردبیل است. این شهر به دلیل قدمتی ۴هزار ساله، تاریخچه‌ا‌ی با ارزش و طبیعتی تماشایی و بی‌نظیر همواره در مرکز توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته ‌است. فاصله خلخال تا اردبیل ۱۲۰ کیلومتر است.‌ خلخال که از مناطق کوهستانی که در شمال غرب ایران است، به دلیل جاهای دیدنی فوق‌العاده و هوای مطبوعش در بیشتر ایام سال، پذیرای مسافرانی است که از نقاط مختلف ایران و جهان پا به این خطه زیبا گذاشته‌اند.

طبیعت زیبای خلخال
طبیعت زیبای خلخال

جاده اسالم به خلخال

سفر خود را از اینجا آغاز کنید، از رؤیایی‌ترین جاده ایران که جز ۱۰ جاده زیبای جهان نیز شناخته می‌شود، اینجا یک مسیر ۷۰ کیلومتری پیش روی شماست که شما را از زمین جدا کرده و به بهشت می‌برد. این جاده استان گیلان را به اردبیل متصل می‌کند و بهتر است به سمت تالش سفر کنید، قبل از رسیدن به آن وارد شهر اسالم شوید و به سمت خلخال حرکت کنید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

 آبشار آقبلاغ  خلخال

چشمه‌ای زیبا به نام آقبلاغ در دامنه سفید کوه این شهر وجود دارد که در خروجی خود آبشاری زیبا را تشکیل می‌دهد که دیدن آن خالی از لطف نیست برای رسیدن به این آبشار باید به روستای لرد بروید.

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

آبشار نوده خلخا

آبشار نوده یکی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین آبشارهای خلخال در چهار کیلومتری روستایی به همین نام در بخش خورش رستم است. این آبشار در دامنه جنوبی کوه آق داغ واقع شده است. ارتفاع آبشار نوده نزدیک به سی متر است و از میان صخره‌ای سنگی به پایین می‌ریزد.

آبشار نوده خلخا
آبشار نوده خلخا

منطقه ازناو ، دهکده‌ی گردشگری خلخال

طبیعت زیبای ازناو در سال‌های اخیر باعث شد تا منطقه‌ایی تفریحی برای استراحت مسافران، تفریح گردشگران و تفرج اهالی شهر در نظر گرفته شود. منطقه گردشگری ازناو از جاهای دیدنی خلخال است که تلفیقی از چشم انداز کوه، جنگل و رودخانه را به شما ارائه می‌دهد. ازناو دارای امکاناتی مانند رستوران، آلاچیق، زمین بازی و باغ‌های زیبا برای کمپینگ است. شرایط زیستی مناسب در این منطقه باعث شده تا پرندگان مهاجر بسیاری را در اطراف دریاچه ازناو ببینید.

منطقه ازناو
منطقه ازناو

دریاچه نئور

دریاچه ای که در مرز میان اردبیل و خلخال واقع شده است؛ این منطقه از دو دریاچه به وجود آمده و در فصل بهار با پیوستن هردو دریاچه به هم، مکانی بسیار عالی را برای گردشگران به وجود می آورد.

برای تهیه بلیط از سایت رستاک و برای رزرو اقامتگاه با نرخ های ویژه از سیستم رزرواسیون رستاک با خدمات جانبی گردشگری استفاده نمایید.

دریاچه نئور
دریاچه نئور

قله آق داغ

قله آغ داغ، با ارتفاع ۳۳۲۲ متر، به‌عنوان دومین قله بلند استان اردبیل شناخته می‌شود. دامنه‌های این کوه را گل‌های زیبای خودرو، گیاهانی نظیر ریحان و آویشن‌های کوهی احاطه کرده‌اند و از قله آن چشم‌اندازهای بی‌نظیری دیده می‌شود. همچنین به واسطه وجود مقبره‌ای به نام امامزاده سلطان سید محمود، کوه آق داغ را، امامزاده داغی نیز می‌نامند. در مسیر این کوه نیز چشمه‌ای جاری است که آب گوارایی دارد و مردم محلی معتقد هستند که آب آن موجب هضم سریع غذا شده و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

قله آق داغ
قله آق داغ

غار هفت خانه خلخال

غار هفت خانه ها ( یدی اولر ) در جنوب غربی شهر خلخال و شمال روستای گرمخانه و در ارتفاع حدود ۱۶۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد.این غار در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر خلخال قرار دارد و به وسیله جاده آسفالته که از کیلومتر ۱۶ جاده خلخال شتجین به طرف غرب ( روستای گرمخانه ) منشعب می شود به شهر خلخال مربوط می شود.در غار هفتخانه بویژه در خانه های اولیه آثار اقامت انسانی به مدت طولانی و استخوانهای پوسیده و راهرو سنگچین که بوسیله انسان بوجود آمده است. به چشم می خورد بررسیها حاکی است که این غار پناهگاه تشی (بزرگترین جونده ایران ) و خفاش گوش دراز است.

غار هفت خانه خلخال
غار هفت خانه خلخال

رودخانه قزل اوزن

قزل اوزن یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های ایران است که از کوه‌های چهل چشمه شهرستان دیواندره در استان کردستان و استان آذربایجان شرقی سرچشمه گرفته و پس از پیوستن هیرو چائی، زنجان‌رود و شاهرود به آن به دریای خزر می‌ریزد. هر قسمت از اطراف این رودخانه، فضای بسیار مناسبی را برای تفریح و لذت بردن از طبیعت زیبای قزل اوزن به وجود آورده است.

برای رزرو اقامتگاه در اردبیل و سایر شهرهای ایران از طریق وبسایت رستاک هوم ، ویلا و اقامتگاه موردنظرتون را رزرو کنین . و همچنین با نصب اپلیکیشن بازار رستاک هوم از آخرین اخبار و ویلاها بروز باشین.

رودخانه قزل اوزن
رودخانه قزل اوزن

روستای کزج

روستای گردشگری کزج روستای کزج در ۱۵ کیلومتری شمال‌غربی هشجین در استان اردبیل واقع است. بافت سنتی، معماری خاص اماکن مسکونی، قرار گرفتن در کوهپایه، بهره‌مندی از طبیعت بکر و زیبا، جاری شدن رودخانه قزل اوزن درست از بین باغات روستا، قدمت و پیشینه تاریخی و صنایع دستی موجب گردیده‌است که این روستا به یکی از جاذبه‌های توریستی استان اردبیل تبدیل گردد.

روستای کزج
روستای کزج

تفرجگاه اندبیل خلخال

تفرجگاه اندبیل خلخال معروف به گردشگاه بیلدیر بولاغی در هفت کیلومتری شهر خلخال و ۵ کیلومتری روستای اندبیل واقع شده است و و یکی از مناطق گردشگری شهرستان خلخال محسوب می شود. تفرجگاه اندبیل از نظر اقلیم به علت موقعیت خاص جغرافیایی به عنوان یکی از دالان‌های هوایی منطقه خلخال محسوب می‌شود که به طوری که در اولین جریان توده هوایی خزر به صورت وجود مه در این تفرجگاه مشاهده می‌شود و از شهر خلخال نیز قابل رویت است که مردم متوجه جریان مه و سردی هوا می‌شوند.

تفرجگاه اندبیل خلخال
تفرجگاه اندبیل خلخال

سیستم رزرواسیون رستاک برای شما اقامتگاه ها و خدمات مناسب را در جاجای ایران می تواند تدارک ببیند. نظرات ارزشمندتان را به ما منعکس فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید