جاذبه دیدنی قلعه علی بیگ

0
177

جاذبه دیدنی قلعه علی بیگ کجاست؟ آذربایجان شرقی شهرهایی را در خود دارا است که در آن جاذبه های بی نظیری وجود دارد یکی از آن ها قلعه علی بیگ است، که در کنار خاروانا و در دامنه کوه های کمتال قرار دارد.

محققان و باستان شناسان بر این عقیده هستند که قلعه علی بیگ یکی از ۵۵ قلعه از قلعه های بابک خرمدین است که هنگام جنگ با سربازان خلفای عباسی و اعراب از قلعه علی بیگ به عنوان یک قلعه نظامی استفاده می کرد و به عنوان پادگان مهم بابک خرمدین شناخته می شد.

پوشش گیاهی علی بیگ
پوشش گیاهی علی بیگ

ارتفاع این قلعه حدود ۱۵۰۰ متر مربع است. زمانی که برای بازدید از این قلعه راهی می شوید می توانید با مراجعه به مجله رستاک هم تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

تاریخچه قلعه علی بیگ

قلعه علی بیگ که در حاشیه رود ارس قرار گرفته است یکی از مناطق زیبای جلفا است. این قلعه در منطقه ای قرار دارد که به خوبی از آن محافظت می شود. قدمت قلعه علی بیگ به زمان دوران قبل از اسلام بر می گردد.

جاذبه دیدنی قلعه علی بیگ  سامانه جامع گردشگری رستاک
تاریخچه قلعه علی بیگ

در زمان فتح علی شاه قاجار روس های به مناطق اطراف خاروانا حمله ور شدند و آن جا را اشغال کردند، در آن زمان فردی به اسم علی بیگ که از اهالی خاروانا بود قلعه را به خوبی تعمیر نمود و در آن جا با کسانی که همراهش بود مخفی شدند تا بتوانند جلوی حمله روس ها را بگیرند. امروزه طایفه ای با اسم علی بیگلو در آن جا زندگی می کنند که از نوادگان علی بیگ به شمار می روند.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

قلعه علی بیگ در منطقه ای به اسم کیامکی قرار دارد که دره کندو مشرف به آن است. گل های مختلفی در این منطقه قرار دارد که همگی به صورت خودرو در این منطقه می رویند، مردمانی که در اطراف منطقه حفاظت شده خاروانا زندگی می کنند کندوهای عسل را در آن جا قرار داده اند، البته کندوهای عسل را در اتاق های حفاظت شده ای قرار می دهند تا از دسترس خرس ها در امان باشند.

دره کندو دیواره هایی سنگی بلندی را دارا است که در اثر سیل های زیاد در گذر زمان به وجود آمده اند.  سبک معماری قلعه علی بیگ مانند دیگر قلعه های بابک است. هنگامی که راهی جلفا می شوید و قصد دارید از طریق وسایل نقلیه عمومی سفر خود را بگذرانید می توانید با استفاده از سایت رستاک هم، بلیط مورد نیاز خود را تهیه کنید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

جاذبه دیدنی قلعه علی بیگ  سامانه جامع گردشگری رستاک
بلیط مورد نیاز خود را تهیه کنید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

شرایط بازدید

بدون شک یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر بازدید از جاذبه هایی طبیعی و تاریخی هر شهری است که جلفا هم از این قضیه مستثنی نیست. یکی از جاذبه های تاریخی آن قلعه علی بیگ است. برای رفتن به این منطقه و بازدید از قلعه باید بلیط ورودی را تهیه نمایید.

راه های دسترسی به قلعه علی بیگ

مسیر دسترسی به قلعه علی بیگ را باید با جیپ طی نمایید چرا که با ماشین های شخصی نمی توان به اطراف قلعه بروید. زمانی که راهی مسافرت می شوید اگر قصد دارید از ماشین های شخصی استفاده نمایید باید از جاده تبریز خارج شوید و راه روستای ایری را به طول ۱۰ کیلومتر طی نمایید، بعد از آن باید حدود ۷۵۰۰ متر پیاده روی را انجام دهید سپس به دره ای به اسم دره کندو ها می رسید و قلعه علی بیگ در کنار پاسگاه محیط بانی قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید