آشنایی با شهر وان ترکیه

0
451
وان یکی از شهرهای ترکیه است که نسبت به دیگر شهرهای این کشور به مرز ایران نزدیک‌تر بوده؛ در واقع وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه با جمعیت ۳۶۱٬۱۶۳ نفر بوده است.

شهر وان

وان یکی از شهر های تاریخی و زیبای ترکیه می باشد. اگر قصد دارید به این شهر زیبا سفر کنید. بهتر است با خصوصیات شهر وان به طور کامل آشنا باشید. این شهر به دلیلی قرار گیری در کنار دریاچه وان آب و هوای بسیار مناسب و معتدلی دارد. دریاچه وان یکی از بزرگ ترین دریاچه های ترکیه می باشد. همچنین شهر وان یکی از شهرهای توریستی و گردشگری ترکیه محسوب می شود. سالانه تعداد زیادی از آلمانی ها و ایرانی ها به این شهر سفر می کنند.

نمایی از شهر وان ترکیه
نمایی از شهر وان ترکیه

شهر وان کجاست؟ فرهنگ مردم آن چگونه است؟

همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز گفته شد، وان یکی از شهرهای ترکیه است که نسبت به دیگر شهرهای این کشور به مرز ایران نزدیک‌تر بوده؛ در واقع وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه با جمعیت ۳۶۱٬۱۶۳ نفر بوده که امروزه به حدود ۶۰۰٬۰۰۰ نفر هم رسیده ‌است. این شهر از شمال و غرب به دریاچه وان از شرق به کوه‌های مرتفع سیاه کوه و اِرک و از جنوب به کوه آرتوس مشرف ‌است. مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی سخن می‌گویند و دارای اقلیت‌هایی از ترکمانان، ترک‌ها و ارامنه هستند.

نمایی از مجسمه زیبا
نمایی از مجسمه زیبا

دریاچه وان

یکی از بهترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر دریاچه وان می باشد. همچنین این دریاچه یکی از بزرگ ترین دریاچه های ترکیه محسوب می شود. این دریاچه بدون شک زیبایی شهر وان را چندین برابر کرده است. به طور کلی می توان گفت یکی از بهترین خصوصیات شهر وان قرار داشتن این دریاچه در شهر وان می باشد.

دریاچه وان
دریاچه وان

قلعه وان

یکی دیگر از بهترین خصوصیات شهر وان قلعه های جذاب در این شهر می باشد. قلعه سنگی وان یکی از محبوب ترین جاذبه ها در این شهر می باشد. همچنین در نزدیکی این قلعه برج ساردور قرار دارد. که می توانید از آثار جالب در این قلعه و برج لذت ببرید.

قلعه وان
قلعه وان

۷ دلیل برای سفر به این شهر در ترکیه

دلایلی زیادی برای سفر به ترکیه وجود دارد که در ادامه به ۷ مورد از مهم‌ترین دلایل می‌پردازیم:
۱٫ عدم نیاز به ویزا
۲٫ مقرون به صرفه
۳٫ آب و هوای مناسب
۴٫ سبک تفریحات
۵٫ سوغاتی‌ها و داشتن بهترین مراکز خرید
۶٫ واحد پول
۷٫ بهترین محل‌ها برای اقامت

دولموش در وان
دولموش در وان

مکان های دیدنی یکی از خصوصیان شهر وان

بدون شک بهترین خصوصیات شهر وان مکان های دیدنی در این شهر می باشد. در ادامه با سایر مکان های دیدنی وان آشنا خواهید شد.

  • آبشار مرادیه
  • قلعه هوس اپ
  • جزیره آختارما
  • پارک آب وان
  • خانه گربه های وان
  • مسجد کایا چلبی
  • کلیسای صلیب مقدس و…
خانه گربه های وان
خانه گربه های وان
پارک آبی وان
پارک آبی وان

خرید و اجاره خانه در شهر وان ترکیه

یکی دیگر از بهترین خصوصیات شهر وان نزدیکی این شهر به مرز ایران و ترکیه می باشد. از این رو شرایط زندگی در این شهر بسیار مناسب می باشد. اگر قصد مهاجرت به شهر وان را دارید با خرید خانه به راحتی می توانید اقامت کشور ترکیه را بگیرید. البته این نکته مهم را فراموش نکنید ارزش خانه ای که خریداری می کنید باید ۴۰۰ هزار دلار و یا بالاتر باشد. در این صورت می توانید پاسپورت و اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید.

اگر قیمت خانه ای که خریداری می کنید پایین تر از این مقدار باشد شما می توانید اقامت کوتاه مدت ترکیه دریافت کنید. یکی از بهترین خصوصیات شهر وان پایین بودن قیمت خرید خانه و اجاره نسبت به شهر های دیگر ترکیه می باشد. همچنین هزینه های زندگی در این شهر بسیار پایین می باشد.

قیمت خانه در وان ترکیه
قیمت خانه در وان ترکیه

پیشنهاد رستاک تور به شما هنگام خرید  تور زمینی وان  این است که حتماً به این مناطق مذکور سفر کرده و تجربه خود را با ما در صفحات اجتماعی ما و اپلیکیشن کافه بازار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید