جاذبه معدن فیروزه نیشابور

0
659

معدن فیروزه نیشابور؛ لمس سنگ گران‌قیمت در معدنش

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معدن‌های فیروزه ایران در شهر نیشابور جاذبه معدن فیروزه نیشابور نزدیک به خراسان رضوی قرار دارد. با بازدید از معدن فیروزه نیشابور طیف‌های زیادی از رنگ های زیبای آبی و سبز را می‌بینید که رنگ آبی آن جزو گران‌بهاترین و مرغوب‌ترین فیروزه است.

معدن فیروزه نیشابور
یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معدن‌های فیروزه ایران در شهر نیشابور نزدیک به خراسان رضوی قرار دارد. با بازدید از معدن فیروزه نیشابور طیف‌های زیادی از رنگ های زیبای آبی و سبز را می‌بینید که رنگ آبی آن جزو گران‌بهاترین و مرغوب‌ترین فیروزه است.
معدن فیروزه نیشابور

راستی اگر به شهر مشهد سفر کردید برای اجاره آپارتمان یا اجاره سوئیت در مشهد به سایت رستاک هوم سر بزنید .

فیروزه و تاریخچه آن

یروزه یک سنگ قیمتی مات آبی رنگ است که در بسیاری از تمدن های تاریخی جهان از آن به عنوان یک سنگ تزئینی زیبا از معدن فیروزه استخراج می شده است.جاذبه معدن فیروزه نیشابور

فیروزه نیشابور ثروتی بی پایان
یروزه یک سنگ قیمتی مات آبی رنگ است که در بسیاری از تمدن های تاریخی جهان از آن به عنوان یک سنگ تزئینی زیبا از معدن فیروزه استخراج می شده است.
فیروزه نیشابور ثروتی بی پایان

این سنگ با ترکیب آهن، سولفات مس، آلومینیوم و مولکول آب دارای رنگ منحصربفرد آبی است که در برخی از آن‌ها رگه‌هایی سبز، طلایی، مشکلی و قهوه ای وجود دارد. ریشه نام این سنگ قیمتی از (pierre) turqueise گرفته شده است .که عبارت فرانسوی قدیمی برای “ترکی (سنگ)” است.

برای رزرو تور مشهد و نیشابور از طریق پیج رستاک تور و یا شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ میتوانید اقدام کنید. جاذبه معدن فیروزه نیشابور

معدن فیروزه نیشابور کجاست؟

نیشابور شهری چهار فصل با مردم خون‌گرمی است که همه آن را به خاطر آرامگاه دو شاعر بزرگ و خردمند خیام و عطار می‌شناسیم.

بزرگ‌ترین معدن فیروزه در غرب آسیا، معدن نیشابور است که در ۳۵ کیلومتری شمال غربی این شهر است.جاذبه معدن فیروزه نیشابور

معدن فیروزه نیشابور
بزرگ‌ترین معدن فیروزه در غرب آسیا، معدن نیشابور است که در 35 کیلومتری شمال غربی این شهر است.
معدن فیروزه نیشابور

یکی از مزیت‌های گردشگری در معدن فیروزه نیشابور آن است که این شهر در چهار فصل میهمان شما خواهد بود. اگر در فصل تابستان به بازدید از معدن فیروزه خوش رنگ بروید، هوای داخل معدن نسبت به بیرون بسیار خنک‌تر است.

سنگ فیروزه جادویی برای آرامش جسم و روح

سنگ فیروزه به عنوان نمادی برای صلح و آرامش در دنیا شناخته شده که تنها نگاه کردن آن، آرامش عجیبی ایجاد می‌کند چه برسد به لمس آن. پس اگر روزی برای بازدید به این معدن رفتید لمس جواهر زیبایی که در بین سنگ‌های معدن است یادتان نرود. می‌گویند این جواهر شما را از هر نیروی منفی محافظت می‌کند.

برای رزرو هتل ، اقامتگاه ، سوئیت مشهد و نیشاببور میتوانید از طریق اپلیکیشن بازار رستاک هوم نیز اقدام کنید.

انواع فیروزه نیشابور

سنگ فیروزه با توجه به شکل ظاهری خود در دو دسته جای می‌گیرد.جاذبه معدن فیروزه نیشابور

سنگ فیروزه عجمی نیشابور: گران‌ترین نوع سنگ فیروزه، سنگ فیروزه عجمی است که بر روی آن هیچ رگه‌ی تیره رنگی وجود نداشته و سطح آن کاملا آبی است. سنگ فیروزه عجمی محبوبیت زیادی بین کشورهای عربی دارد و کاربرد گسترده آن در تزئین جواهرات است.

سنگ فیروزه عجمی نیشابور
سنگ فیروزه عجمی نیشابور: گران‌ترین نوع سنگ فیروزه، سنگ فیروزه عجمی است که بر روی آن هیچ رگه‌ی تیره رنگی وجود نداشته و سطح آن کاملا آبی است. سنگ فیروزه عجمی محبوبیت زیادی بین کشورهای عربی دارد و کاربرد گسترده آن در تزئین جواهرات است.
سنگ فیروزه عجمی نیشابور

سنگ فیروزه شجری نیشابور: در کنار سنگ فیروزه عجمی، دسته دیگری از سنگ فیروزه با نام سنگ فیروزه شجری وجود دارد که بر روی سنگ رگه‌های مشکی یا قهوه‌ای رنگی قرار دارد. این رگه‌های زیبا به جذابیت سنگ فیروزه افزوده است و ترکیب زیبایی با رنگ آبی-سبز فیروزه رقم می‌زند. سنگ فیروزه شجری قیمتی پایینتر از سنگ فیروزه عجمی دارد.

سنگ فیروزه شجری نیشابور
سنگ فیروزه شجری نیشابور: در کنار سنگ فیروزه عجمی، دسته دیگری از سنگ فیروزه با نام سنگ فیروزه شجری وجود دارد که بر روی سنگ رگه‌های مشکی یا قهوه‌ای رنگی قرار دارد. این رگه‌های زیبا به جذابیت سنگ فیروزه افزوده است و ترکیب زیبایی با رنگ آبی-سبز فیروزه رقم می‌زند. سنگ فیروزه شجری قیمتی پایینتر از سنگ فیروزه عجمی دارد.
سنگ فیروزه شجری نیشابور

افسانه فیروزه را از دست ندهید

این سنگ قیمتی، بسیار معنادار است زیرا نشان‌دهنده زندگی است – آبی و سبز فیروزه‌ای که با قهوه‌ای مخلوط شده است، رنگ های آسمان، آب و زمین هستند.جاذبه معدن فیروزه نیشابور

همچنین در بسیاری از نمادها و افسانه‌ها، سنگ فیروزه خطر را پیش بینی می‌کند. برخی بر این باورند که سنگ‌های فیروزه می‌توانند به صاحبان خود هشدار دهند و تغییرات رنگ فیروزهزیرا احتمالا هشدار دهنده بیماری قریب الوقوع است.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید. همچنین برای ارتباط با تورها و رزرو بلیط از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید