خانه موزه مقدم تهران

0
193

شهر تهران با تمام شلوغی و سر و صدا و انواع آلودگی‌هایی که با آنها رو به رو است اما در عین حال برای به جا گذاشتن یک خاطره مهیج و به یاد ماندنی از تهران گردی هیچ چیزی کم ندارد. به خصوص اگر علاقه به دید و بازدید از مکان‌های سنتی دارید و دوست دارید که در بین شلوغی شهر و دنیای مدرن امروزی چند ساعتی در یک جای دنج و بسیار زیبا وقت سپری کنید خانه موزه مقدم تهران می‌تواند یکی از آن گزینه‌های بسیار خوب باشد.

خانه موزه مقدم
خانه موزه مقدم تهران می‌تواند
خانه موزه مقدم

معرفی خانه موزه مقدم

خانه موزه مقدم تهران یکی از خانه‌های تاریخی پایتخت است و از مکان های دیدنی تهران به شمار می‌رود. این خانه محل سکونت خاندان محمدتقی خان احتساب الملک از صاحب‌منصبان مشهور دربار قاجار بوده است. سپس این خانه در اختیار دکتر محسن مقدم، استاد باستان‌شناسی دانشگاه تهران و همسر فرانسوی‌اش سلما، قرار می‌گیرد.

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.

استاد مقدم
خانه موزه مقدم تهران یکی از خانه‌های تاریخی پایتخت
استاد مقدم

خانه موزه مقدم تهران در محدوده میدان امام قرار دارد. وقتی در این محل قدم می‌زنید، اگر از قبل از محل این موزه آگاه نباشید، اصلا فکر نمی‌کنید چنین بنایی آنجا وجود دارد. همه ساختمان‌های اطراف آن از معماری معمولی و نسبتا جدیدی برخوردار هستند؛ اما به درب ورودی موزه که می‌رسید همه چیز عوض می‌شود. با ورود به خانه، اولین چیزی که توجه شما را در این خانه جلب خواهد کرد حوض و شمعدانی‌ها و استفاده بسیار زیاد، مناسب و زیبا از رنگ‌های شاد مانند فیروزه‌ای، آبی آسمانی و بنفش است.

تاریخچه خانه مقدم

خانه موزه مقدم تهران در زمان قاجار، خانه یکی از درباریان به نام محمدتقی خان احتساب الملک بوده است. احتساب الملک دو پسر داشت که برای تحصیل به خارج از کشور رفتند. برادر کوچکتر خانواده یعنی محسن، بعد از اتمام تحصیلات خود در رشته‌های نقاشی، باستان شناسی و تاریخ هنر به همراه همسر فرانسوی خود به ایران برگشت و در خانه پدری یعنی موزه مقدم کنونی ساکن شد.

خدمات گردشگری شامل :راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت ان لاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید. دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است و برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

تاریخچه خانه مقدم
تاریخچه خانه مقدم

معماری خانه مقدم

اوج هنر طراح خانه مقدم را می‌شود در همگون و هماهنگ بودن فضای معماری با آثار تاریخی جای گرفته در آن دید. فضایی که تشکیل شده است از سه بخش حیاط بیرونی، اندرونی و سرایداری که در جمع مساحتی حدود ۲۱۱۷ متر مربع دارند. در گوشه گوشه خانه مقدم می‌توانید کاشی‌کاری‌های انجام شده و حکاکی‌های صورت گرفته بر روی ستون‌ها و دیوارها را ببینید. هر حیاط خود از قسمت‌های متنوع و گوناگون تشکیل شده است.

رستاک دارای سابقه ای طولانی در زمینه برگزاری تورهای داخلی و خارجی و تهیه بلیط با نرخ های ویژه دارد. به ما اطمینان کنید ما سفر ساز هستیم.

معماری خانه مقدم
اوج هنر طراح خانه مقدم را می‌شود در همگون و هماهنگ بودن فضای معماری
معماری خانه مقدم

بخش های مختلف خانه مقدم

از بخش های مختلف خانه موزه می توان حیاط ، اتاق نشیمن ، اتاق قاجار ، ایوان قاجار ، ایوان ، حوض ژاپنی ، ساختمان اربابی ، دیوار تجدد و گلخانه نام برد .

بخش های مختلف خانه مقدم
از بخش های مختلف  خانه موزه مقدم تهران
بخش های مختلف خانه مقدم

خانه های تاریخی دیگر در تهران

علاوه بر خانه موزه مقدم تهران که در منطقه ۱۱ تهران قرار گرفته است، شما می‌توانید در ادامه بازدیدتان از تعداد زیادی خانه زیبا و تاریخی دیگر هم بازدید کنید و از دیدن آنها لذت ببرید. هریک از این خانه‌ها می‌تواند فرهنگ و معماری اصیل ایرانی را در فواصل تاریخی گوناگون به شما نمایش دهد. هریک از این خانه‌ها چیزهای زیادی برای گفتن دارند. از جمله خانه های تاریخی دیگر در تهران می توان خانه سردار اسعد بختیاری،خانه امیر بهادر، خانه امام جمعه ، خانه وثوق، خانه صادق هدایت، خانه مینایی ، خانه مهدی اخوان ثالث می توان نام برد .

از بخش های مختلف  خانه موزه مقدم تهران 
حوض ژاپنی
خانه مقدم

شما پیش از خواندن این مطلب چیزی در مورد خانه موزه مقدم شینده بودید؟ تا به حال این خانه زیبا را از نزدیک دیده‌اید؟ به نظر شما هم معماری، کاشی‌کاری‌ها و تزئینات این خانه بسیار دیدنی و شگفت‌انگیز است؟ دیدن کدام شی یا اشیا در این موزه را شگفت‌زده کرد؟ شما چه مکان دیدنی دیگری در نزدیکی خانه مقدم می‌شناسید که دوست دارید دیدنش را به بقیه پیشنهاد دهید؟

اگر تصمیم دارید که برای سفر به تهران یا سایر شهرهای ایران برنامه‌ریزی کنید می‌توانید برای رزرو آنلاین اقامتگاه به سایت رستاک هوم سر بزنید. انواع مختلف اقامتگاه با کیفیت خوب و قیمت مناسب در این سایت برای شما گلچین شده است.

رستاک دارای سابقه ای طولانی در زمینه برگزاری تورهای داخلی و خارجی و تهیه بلیط با نرخ های ویژه دارد. به ما اطمینان کنید ما سفر ساز هستیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید