دریاچه سد میجران رامسر

0
319

معرفی سد میجران

دریاچه سد میجران یکی از معروف‌ترین و باشکوه‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است که در استان مازندران قرار دارد. این شهر به عروس شمال شهرت دارد. شهر رامسر با قرارگیری در دامنه سرسبز البرز، دیدنی‌های شگفت‌آوری را برای شما به وجود آورده است. یکی از جاهای دیدنی رامسر ، سد میجران است. سد میجران در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر بر روی رودخانه زیبا و شگفت‌انگیز نسارود قرار دارد. دریاچه سد میجران رامسر دارای مناظر بکر و رؤیایی است.

سد میجران رامسر
سد میجران رامسر

دریاچه سد میجران سدی خاکی دارای هسته قیری است.این سد در استان مازندران ، بین اربه کله و دالخانی قرار دارد.سد میجران در دل کوه قرار دارد و اطراف آن سراسر جنگل است. این سد با منظره خیره‌کننده خود زیبایی این منطقه را دوبرابر می‌کند.هنگامی که از فراز جاده این سد را مشاهده می‌کنید؛ درست مانند این است که به قطعه‌ای از بهشت، وسط جنگل‌های انبوه و سرسبز رامسر نگاه می‌کنید. این جاذبه گردشگری آن‌قدر زیبا است که هر طبیعت دوستی عاشق آن می‌شود.

دریاچه میجران
دریاچه میجران

تاریخچه سد میجران

سد میجران در اسفندماه سال ۱۳۸۲ بنا شد. هدف اصلی این سد تأمین آب زراعی منطقه به مقدار ۱۵۰۰ هکتار، گسترش صنعت گردشگری دریاچه سد میجران و تأمین آب نوشیدنی شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر به‌اندازه هفت میلیون مترمکعب است.

طبیعت زیبای دریاچه میجران
طبیعت زیبای دریاچه میجران

معماری سد میجران

در ساخت سد میجران مصالحی مانند سنگ‌ریزه با هسته بتن و آسفالتی استفاده شده است. همچنین مصالح بدنه دارای حجم ۳۸۲،۵۰۰ مترمکعب است. تاج میجران دارای طول ۱۸۶ متر و عرض ۸ متر است. سد از بستر رودخانه ۵۴/۵ متر و از پی آن ۵۸/۵ متر ارتفاع دارد. این سد بزرگ زیبا، به میزان هشت میلیون مترمکعب آب را در خود جای می‌دهد.

طبیعت بکر دریاچه  میجران
طبیعت بکر دریاچه میجران

مسیر دسترسی به سد میجران

جاده جنت رودبار یک جاده فرعی آسفالته و باشکوه است که بین شهرهای تنکابن و رامسر قرار دارد. این جاده از درون جنگل‌های چشم‌نواز و زیبای دالخانی عبور می‌کند. همچنین در امتداد رودخانه رویایی چالکرود تا روستای شگفت‌انگیز نمک دره پیش می‌رود. این جاده از سطح دریا حدود ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد و جاده‌ای بی‌نظیر و تماشایی است.

امکان بازدید از سد تاج برای عموم وجود ندارد. همچنین مجاز نیستید که به دریاچه سد میجران بروید. پس فقط باید از چشم‌انداز زیبای آن دیدن کنید.

دریاچه میجران
دریاچه میجران

جنگل سد میجران

در دوراهی طالش سرا اگر جاده را مستقیم طی کنید؛ روستای کوچکی به نام کلاچه را مشاهده خواهید کرد.رود نسارود از ازاره جاری می‌شود و باعث تأمین آب سد میجران می‌شود. اگر عاشق جنگل پیمایی و طبیعت هستید پیشنهاد می‌کنیم که از بالا به رودخانه نسارود نگاه کنید.شما بی‌شک با دیدن این منظره شگفت‌زده خواهید شد. چراکه در نگاه اول شبیه رودخانه‌ها و جنگل‌های آمازون است.

راه دسترسی به جنگل میجران
راه دسترسی به جنگل میجران

بهترین زمان سفر به دریاچه سد میجران رامسر

هر فصل دارای زیبایی‌ها و جاذبه‌های وصف نشدنی خود است. بهار با طراوت و هوای عالی، تابستان با آفتاب درخشان، پاییز با رنگ‌های رؤیایی برگ درختان و زمستان با منظره برفی زیبا است. با ین وجود اگر می‌خواهید از سفر خود به سد میجران نهایت لذت را ببرید ما به شما فصل بهار و اوایل پاییز را پیشنهاد می‌کنیم.

جاده میجران
جاده میجران

اقامت در نزدیک سد میجران

اگر قصد دارید به مدت بیشتری در این منطقه بکر و زیبا اقامت کنید بهتر است که ویلاها و یا اقامتگاه های اطراف را از طریق سامانه رستاک هوم و یا اپلیکیشن بازار رستاک هوم اجاره کنید .

دریاچه سد میجران رامسر  سامانه جامع گردشگری رستاک
اقامتگاه سنتی دو خواب جواهر ده رامسر
دریاچه سد میجران رامسر  سامانه جامع گردشگری رستاک
کلبه چوبی تکخوابه آناناس – رامسر
کلبه جنگلی دو خواب استخردار نارنیا - رامسر
کلبه جنگلی دو خواب استخردار نارنیا – رامسر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید