12 سفر هیجان انگیز که باید رفت

0
739

هر فردی در زندگی بهتر است زمانی را برای جدا شدن از همه دغدغه ها و مشکلات روزمره در نظر بگیرد. زمانی برای گریختن از هیاهوی دنیای امروزی که به نوعی درگیر آن هستیم. سفر یکی از اصلی ترین و بهترین راه ها برای فرار از روزمرگی هاست.۱۲ سفر هیجان انگیز که باید رفت می تواند تا مدت ها حس سرزندگی و امید را در ما حفظ کند.

سفر هیجان انگیز
سفر هیجان انگیز

گاه علت سفر تجربه اقامتی لوکس در هتلی فوق العاده است و گاهی نیز سفر به دلایل شغلی صورت می گیرد. در این میان، حس ماجراجویی و تنوع طلبی هم یکی دیگر از علت های اصلی بسیاری از سفرهاست.

با رستاک تور همراه باشید تا انواع سفر را بررسی کنیم و کاربرد زمانی و مکانی هر یک را توضیح دهیم. درآخر، می توانید نوع سفر دلخواهتان را انتخاب کنید و تجربه ای متفاوت را رقم بزنید.

سفر هوایی
سفر هوایی

هر انسانی باید در زندگی قبل از اینکه عمر با ارزشش تمام شود ۱۲ سفر هیجان انگیز زیر را در زندگی پر از هیجان خود داشته باشد .

سفر خانوادگی

سفر ماجراجویانه

سفر کاری

سفر جاده ای

سفر زیارتی

سفر ماه عسل

سفر با کوله

سفر دریایی

سفر آخر هفته

سفر در تنهایی

سفر ورزشی

سفر با دوستان

سفر جاده ای
سفر جاده ای

سفر خانوادگی

به جرئت می توان گفت یکی از معمول ترین و خاطره انگیزترین انواع سفر، مسافرت خانوادگی است. یکی از ۱۲ سفر هیجان انگیز سفر خانوادگی است و نکات مثبت بسیاری دارد که می توان به برخی از آنها اشاره کرد:

به وجود آمدن جمعی خودمانی و جوی مثبت **

** کاهش هزینه های سفر

** ایجاد همبستگی بیشتر بین اعضای خانواده

البته محدودیت هایی نیز به همراه دارد که ممکن است باب میل هر سلیقه ای نباشد.

سفر خانوادگی
سفر خانوادگی

سفر ماجراجویانه

آیا از اقامت های همیشگی خود در هتل ها و ویلا های گوناگون خسته شده اید؟ آیا سفر های معمولی که پر است از رستوران گردی ها و پاساژ گردی ها برایتان تکراری شده است؟ سفر ماجراجویانه دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

در این نوع سفر، خبری از شام و هتل های لوکس نیست. آنچه به وفور یافت می شود، هیجانی است که مدت ها در پی آن بودید.

سفر ماجراجویانه
سفر ماجراجویانه

سفر جاده ای

در سفر جاده ای بهتر است ابتدا به مسیر آن توجه کنید؛ چراکه دیدن مناظر اطراف جاده می تواند موجب آرامش شما و همراهانتان باشد.

در سفر جاده ای، همه چیز در مسیر خلاصه می شود. از این رو، افرادی که برای سفر انتخاب می کنید باید از این موضوع آگاهی داشته باشند و از مسیری سفر کنید که همگی بر آن اتفاق نظر دارند تا سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

سفر جاده ای
سفر جاده ای

سفر کاری

سفر رفتن لزوماً به معنای تفریح و فارغ شدن از مشکلات روزمره نیست. بسیاری از سفر هایی که روزانه در سراسر دنیا صورت می گیرد، مقصدهای کاری دارند. نمونه دیگری از ۱۲ سفر هیجان انگیز که باید رفت سفر کاری با همکاران جهت پیشرفت مجموعه و رسیدن به اهداف بلند مدت می باشد.

امکان لذت بردن و تفریح کردن در سفر کاری نیز وجود دارد، اما درنهایت، این نوع از سفر اهداف متفاوت دارد و بحث مسئولیت و تعهد به میان است.

سفر کاری
سفر کاری

سفر زیارتی

یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع سفر در ایران و بسیاری از کشورهای همسایه، سفر زیارتی است. مسافران هر آنچه دارند در منزل می گذارند، خود را آراسته و آماده عبادت می کنند و برای راز و نیاز به سمت مقصد حرکت می کنند.

از مهم ترین مقاصد زیارتی که ایرانیان بسیاری سالانه به آن سفر می کنند مشهد مقدس و مکه مکرمه است که هرکدام آداب و آیین های خاص خود را دارد.

سفر زیارتی
سفر زیارتی

سفر ماه عسل

از جمله شیرین ترین سفرهایی که هر شخص در زندگی خود  تجربه می کند، ماه عسل است. سفری که پس از مدت ها رنج و سختی کشیدن برای رسیدن به زندگی مشترک و خستگی های طاقت فرسا رسم و رسومات خود نمایی می کند.

زوج هایی که آماده آغاز ماه عسل خود هستند اغلب مقاصد رمانتیک و عاشقانه را انتخاب می کنند. مقصدی جذاب که بتواند به یکی از ماندگار ترین خاطرات تازه عروس و داماد ها بدل شود.

سفر ماه عسل
سفر ماه عسل

سفر با کوله

سفر با کوله شاید ارزان ترین نوع سفر باشد. سفری که جز یک کوله متوسط به چیز دیگری احتیاج ندارد.

ممکن است در نگاه اول سفر با کوله دشوار به نظر برسد؛ زیرا در جای جای سفر مسافر به دنبال کاهش هزینه ها و سبک کردن بار خود است. نکته ای که در این سفر می درخشد، نوع ارتباط بین مسافر و افراد رهگذر مانند محلی ها و راننده هاست.

سفر با کوله
سفر با کوله

سفر دریایی

یکی از لوکس ترین انواع سفر، مسافرت دریایی است. سفر دریایی اغلب با کشتی های کروز صورت می گیرد. در سفر دریایی با کشتی کروز مسافران در مقاصد گوناگون توقف می کنند.

به این ترتیب، با یک بار رزرو کشتی کروز می توانید از چند جزیره یا شهر دیدن کنید. دیدن مقصدهای مختلف از یک طرف و جاذبه کشتی کروز و تفریحات داخل آن از طرف دیگر، این نوع از سفر را کم نظیر و منحصر به فرد کرده است.

به دلیل ماهیت سفر دریایی، کشتی های کروز نیز بسیار مجلل طراحی شده اند و توانایی پذیرایی متفاوت و فوق العاده از مسافران را دارند.

سفر دریایی
سفر دریایی

سفر آخر هفته

پس از یک هفته پر کار و پر مشغله، مطمئن باشید شایسته سفری جذاب هستید که شما را برای هفته بعد آماده و پر انرژی کند. به دلیل کوتاه بودن زمان این سفر، بهتر است مسیرهای کوتاه تر و نزدیک تر انتخاب شوند.

تورهای مسافرتی یک الی دو روزه بهترین گزینه برای یک سفر آخر هفته ای جذاب هستند. فراموش نکنید پیش از شروع هر کاری برنامه ریزی کنید و همه جوانب را در نظر بگیرید.

نمایی از طبیعت بکر استانبول
نمایی از طبیعت بکر استانبول

سفر تنهایی

سپری کردن وقت با خود و تجربه احساس تنهایی و استقلال از جمله احساسات مثبتی است که هر انسانی باید آن را تجربه کند. سفر کردن به شکل انفرادی و تنهایی، گامی است به سوی رشد و تعالی شخصی و درک بیشتر خویش و محیطی که در آن زندگی می کنیم.  

سپری کردن وقت با خود و تجربه احساس تنهایی و استقلال از جمله احساسات مثبتی است
سفر تنهایی

سفر ورزشی

سفر ورزشی را می توان یکی از پرطرفدارترین سفرهای پیش از شیوع گسترده ویروس کرونا نامید. سفری که در آن مسافران کیلومترها مسیر را برای تماشای بازی تیم مورد علاقه خود یا ورزشکار محبوشان طی می کردند.

سفر ورزشی تنها مختص طرفداران و تماشاچیان نیست و خود ورزشکاران نیز در این دسته قرار می گیرند. از میان متداول ترین سفرهای ورزشی می توان به سفر ورزشکاران به مناطق گوناگون برای بازی ها و مسابقات متعدد اشاره کرد.

سفر ورزشی تنها مختص طرفداران و تماشاچیان نیست و خود ورزشکاران نیز در این دسته قرار می گیرند.
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

سفر با دوستان

شاید شنیده باشید که می گویند جمع دوستانتان، خانواده ای است که برای خود انتخاب کرده اید. از این رو، اغلب افرادی باهم دوست می شوند که وجوه مشترک بسیاری با یکدیگر دارند. همین امر موجب می شود برخلاف سفر خانوادگی این مدل از سفر، تفریحات بیشتر و محدودیت های کمتر داشته باشد.

  در سفر با دوستان، تفریحاتی متفاوت تر انتظار شما را می کشد. محدودیت سنی ندارد و در هر بازه ای از زندگی می توان چنین تجربه ای داشت. همچنین، سفر با دوستان می تواند پر از اتفاقات جالب و مهیج باشد.

 در سفر با دوستان، تفریحاتی متفاوت تر انتظار شما را می کشد.
سفر با دوستان

شما بگویید

نظر شما چیست؟ از کدام‌ یک از جاذبه‌های دیدنی سفرهای معرفی‌شده در این مقاله دیدن کرده‌اید؟ بازدید از این مکان‌ها را به دیگران هم پیشنهاد می‌کنید؟ سفر دیدنی و جذاب دیگری وجود دارد که احساس کنید جایش در فهرستمان خالی است؟

اگر مایل باشید، می‌توانید در قسمت «ارسال دیدگاه» نظرات و بازخوردهای خود را با ما و مخاطبان مجله ۱۲ سفر هیجان انگیز که باید رفت در میان بگذارید و با اطلاعات ارزشمندی که اضافه می‌کنید، مطلب را پربارتر کنید.

رستاک تور
رستاک تور

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.
رستاک بلیط هواپیما با نرخ های رقابتی بصورت چارتر و سیستمی برای شما فراهم می سازد.
درج هر تعداد آگهی برای اقامت و اجاره وسیله نقلیه با راننده توسط میزبان در رستاک رایگان می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید