جاذبه های گردشگری کیش

0
326

شهر باستانی حریره کیش

جزیره کیش، تنها جزیره مرجانی جهان است که همواره مورد توجه توریست ها و گردشگران بوده است. شهر باستانی حریره، که مربوط به جزیره کیش قدیم است، قدمتی بیش ۸۰۰ سال دارد.

شهر باستانی حریره، در کنار سایر جاذبه های گردشگری کیش ، به واسطه ارزش تاریخی خود، یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری جزیره کیش محسوب می شود.

شهر حریره ، شهر هزار ساله کیش
شهر حریره ، شهر هزار ساله کیش

شهر باستانی حریره، در دوره ایلخانیان هم از ارزش ویژه برخوردار بوده است و بارها مورد بازسازی قرار می گیرد. به همین خاطر، شهر حریره تا حدود ۵۰۰ سال همچنان در کانون توجهات بوده است.

یادگار 1000 ساله کیش قدیم
یادگار ۱۰۰۰ ساله کیش قدیم

مسیر رسیدن به شهر حریره و ساعت بازدید از آن

شهر باستانی حریره در بخش شمالی جزیره کیش قرار دارد. برای رفتن به شهر حریره کیش، وارد جاده کرانه شوید و در نزدیکی مجموعه المپیک کیش، شهر باستانی حریره قرار دارد.

بازید از شهر حریره از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب امکان پذیر می باشد. زمان لازم برای بازدید از تمام بخش های شهر حریره حدود ۳ الی ۴ ساعت می باشد.

بقایای شهر باستانی حریره
بقایای شهر باستانی حریره

ساختار و وسعت شهر حریره

وسعت خرابه ها و پست و بلندی های مربوط به شهر باستانی حریره، منطقه ای به وسعت ۱۲۰ هکتار است که نماینده فعلی آن شهر عظیم و باشکوه دوران قدیم می باشد.

موقعیت ویژه شهر باستانی حریره
موقعیت ویژه شهر باستانی حریره

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی
کشتی یونانی

کشتی یونانی کجاست ؟

کشتی یونانی یکی از جاذبه های گردشگری کیش به حساب می آید .این کشتی در ۴مرداد۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو به‌گل نشست. کشتی یونانی که توسط شرکت ویلیام همیلتون در سال ۱۳۲۲ در گلاسکو ساخته شده بود بین مالکان انگلیسی و ایرانی مختلفی دست‌به‌دست شده بود و آخرین مالک آن یک شخص یونانی بود.

نمایی  زیبا از غروب آقتاب در کشتی یونانی
نمایی زیبا از غروب آقتاب در کشتی یونانی

تفریحات و جاذبه های اطراف کشتی یونانی

به‌دلیل استقبال بالای مردم از این جاذبه گردشگری طی سال‌های اخیر امکانات تفریحی و خدمات بسیاری به این منطقه از جزیره کیش اضافه شد و در صورت بازدید از این مکان زیبا نه‌تنها می‌توانید روی عرشه این کشتی رفته و در آنجا از غروب آفتاب لذت ببرید بلکه از امکانات نزدیک این کشتی مانند پارک ساحلی با مساحت ۶۰ هزارمتر مربع، کافه، آمفی‌تئاتر، رستوران‌های ایرانی و لبنانی، ایستگاه‌های کرایه اسکیت و… بهره‌مند شوید.

جاذبه های کشتی یونانی
جاذبه های کشتی یونانی

چرا باید از کشتی یونانی بازدید کنیم ؟

این کشتی که به عروس یونانی هم معروف است، درحالی‌که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، سکوت کرده و این سکوت آن را زیباتر کرده است. از طرفی در این مکان شما می‌توانید با پرداخت هزینه ناچیزی از جاذبه‌های تفریحی مانند شترسواری هم لذت ببرید.

کشتی یونانی کیش ، نماد اسرار آمیز نگین زیبای خلیج فارس
کشتی یونانی کیش ، نماد اسرار آمیز نگین زیبای خلیج فارس

هتل های نزدیک کشتی یونانی

یکی از لوکس‌ترین هتل‌های نزدیک به کشتی یونانی هتل پنج ستاره ترنج کیش است که در دو فاز هتل روی آب و هتل ساحلی ساخته شده است، اتاق‌های این هتل بالکن اختصاصی و کف شیشه‌ای دارد که نمای بسیار زیبایی را از دریا به نمایش می‌گذارد

سوئیت امپریال هتل ترنج کیش
سوئیت امپریال هتل ترنج کیش

از دیگر موارد هتل کیش که به کشتی یونانی نزدیک هستند، می‌توان به هتل گامبرون کیش، هتل لوتوس کیش، هتل آنا، هتل کوروش، هتل ایران، هتل پارسیان و هتل ویدا کیش اشاره کرد که تمامی هتل‌های ذکر شده ازنظر کیفیت استاندارد‌های لازم را دارند و کیفیت مطلوبی دارند.که تمامی این هتل ها را با جستجوی کد و لینک مربوطه میتوانید در وبسایت مجموعه گردشگری رستاک هوم رزرو نمایید.

هتل کوروش کیش
هتل کوروش کیش

معروف ترین تفریح جزیره ؛ پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش
پارک دلفین کیش

چرا پارک دلفین‌های کیش بسیار محبوب و معروف است ؟

پارک دلفین‌های کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش می‌باشد زیرا علاوه بر دلفین ۲۱ پستاندار دریایی ، ۱۷۰ گونه پرنده و ۱۱ نوع گیاه خاص هم در این مجموعه نگهداری می‌شود .
چیزی که باعث خاص بودن این مجموعه می‌شود رسیدگی بسیار خوب به‌کل مجموعه و باغ پرندگان که شما می‌توانید بدون هیچ بند و قفسی انواع پرندگان را به‌صورت آزاد ببینید .

باغ پرندگان کیش
باغ پرندگان کیش

مجموعه دلفیناریوم کیش

مجموعه دلفیناریوم کیش در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار ایجادشده است. قرار گرفتن در جنوب شرقی جزیره کیش موجب شده که دسترسی آسانی برای گردشگران به این مکان فراهم شود.بهره‌مندی این مجموعه شگفت‌انگیز از گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایی مانند گربه دریایی، گراز دریایی و انواع دلفین‌ها پارک دلفین‌های کیش را به یکی از کامل‌ترین دلفیناریوم های منطقه تبدیل کرده است. آبزیان موجود در این پارک توسط مربیان ایرانی تربیت می‌شوند.

نمایی زیبا از نمایش دلفین ها
نمایی زیبا از نمایش دلفین ها

در کنار جانوران نادری مانند کروکدیل که در این پارک نگهداری می‌شوند شما می‌توانید انواع پرندگان مانند توراکو، پنگوئن، توکان، انواع لک‌لک، انواع طوطی، شترمرغ، طاووس، طوطی ماکائو و انواع پلیکان را مشاهده کنید

طاووس زیبا
طاووس زیبا

بوستان آهوان کیش

پارک حیات وحش کیش
پارک حیات وحش کیش

آن دسته از مسافران و گردشگرانی که به بازدید از حیوانات و حیات وحش علاقه مند هستند، حتما از بوستان آهوان در جزیره زیبای کیش دیدن نمایند؛ پارک آهوان کیش دارای مساحتی ۲ هکتاری است که در واقع یک باغ وحش می باشد که در آن انواع مختلف حیوانات نگهداری می شود.

علت نامگذاری آن به بوستان آهوان نیز به دلیل وجود تعداد زیادی آهو است که در این پارک به صورت آزادانه نگهداری می شوند. البته به جز آهو های کوچک و بزرگ که در این پارک آزادانه بازی می کنند، سایر حیوانات در قفس نگهداری می شوند. شما که عازم تور کیش هستید، در این پارک جذاب می توانید از نزدیک حیات وحش را لمس کنید و همچنین از فضای دلنشین و آرامشبخش طبیعت باغ وحش و پارک آهوان کیش نهایت لذت را ببرید.

جاذبه های گردشگری کیش  سامانه جامع گردشگری رستاک
بوستان آهوان کیش

شهر زیر زمینی کاریز کیش

کاریز شهری زیبا و تاریخی در زیر زمین که مربوط به سالیان بسیار دور است؛ شهر زیرزمینی کاریز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است که مجله گردشگری توریستی ها توصیه می کند حتما از آن در تور کیش دیدن نمایید.

قدمت شهر زیر زمینی کاریز به ۲۵۰۰ سال پیش بر می گردد؛ در این بخش از جزیره کیش، قنات ها و کاریز های متعددی وجود دارند که در زمان های گذشته نیز قادر به تامین آب مورد نیاز ساکنان این شهر بوده است.

شهر زیر زمینی کاریز کیش
شهر زیر زمینی کاریز کیش

مساحت شهر کاریز معادل ۱۰هزار متر مربع می باشد. در شهر زیر زمینی کاریز برای بازدیدکنندگان غرفه هایی تعبیه شده است که در آن صنایع دستی کیش ارائه می شود. علاوه بر این از دیگر بخش هایی که در این شهر وجود دارد می توان به رستوران ها و حمام های باستانی کاریز اشاره کرد. 

شهر زیبای کاریز
شهر زیبای کاریز
شهر کاریز تلفیق هنر و طبیعت
شهر کاریز تلفیق هنر و طبیعت
رستاک هوم
رستاک هوم

رستاک یک آژانس با سابقه درزمینه اجرای انواع تور های ایرانگردی می‌باشد.
اگر قصد سفر دارین رستاک ارائه دهنده انواع بلیط های داخلی و خارجی میباشد.
همچنین برای رزرو انواع هتل، ویلا، سوئیت و… به سایت رستاک به نشانی www.rastakhome.com مراجعه کنید.
همچنین اپلیکیشن رستاک را از کافه بازار و پلی استور دانلود و نصب کنید.
شماره تماس: ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید