قلعه ریگ، نگین تاریخی کاشمر

0
94

سفری به اعماق تاریخ با آژانس رستاک

در قلب کویر پهناور ایران، در دل استان خراسان رضوی، گویی نگینی از جنس تاریخ بر پهنه خاک خودنمایی می‌کند. قلعه ریگ، یادگاری از دوران شکوه سلجوقیان، با دیوارهای عظیم و برج‌های استوارش، راوی حکایات دیرینه‌ای از فراز و نشیب روزگار است. با آژانس مسافرتی رستاک همراه شوید تا سفری به اعماق تاریخ را در قلعه ریگ کاشمر تجربه کنید.

قلعه ریگ، قلعه‌ای از جنس تاریخ

قلعه ریگ در شهرستان کاشمر و روستای قوژد واقع شده است. قدمت این قلعه به دوران سلجوقیان می‌رسد و در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ۱۳۱۸۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از این قلعه تاریخی، که در دل کویر واقع شده، دیوارها و برج‌هایی باقی مانده که گواه عظمت و شکوه آن در دوران گذشته است.

قلعه ریگ
قلعه ریگ

معماری قلعه ریگ

قلعه ریگ با مصالحی همچون خشت، گل و سنگ ساخته شده است. این قلعه دارای پلان مستطیلی شکل است و در چهار گوشه آن برج‌هایی تعبیه شده بوده‌است. ورودی اصلی قلعه در ضلع جنوبی قرار دارد و در بالای آن یک سردر با طاق جناغی دیده می‌شود. در داخل قلعه نیز فضاهایی برای سکونت، انبار و اصطبل وجود داشته است.

جاذبه‌های قلعه ریگ

علاوه بر قدمت تاریخی و معماری منحصر به فرد، قلعه ریگ جاذبه‌های دیگری نیز دارد. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قلعه ریگ جن
قلعه ریگ جن
  • موقعیت جغرافیایی: این قلعه در دل کویر واقع شده و چشم‌اندازهای زیبایی از کویر را به نمایش می‌گذارد.
  • سکوت و آرامش: دور بودن از هیاهوی شهر و قرار گرفتن در دل کویر، قلعه ریگ را به مکانی آرام و مناسب برای تفریح تبدیل کرده است.
  • فرصت‌های عکاسی: قلعه ریگ با دیوارهای بلند و برج‌های استوارش، سوژه‌های بسیار زیبایی برای عکاسی به شمار می‌رود.

سفر به قلعه ریگ با آژانس رستاک

آژانس مسافرتی رستاک با ارائه تورهای یک روزه به قلعه ریگ، فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا از این بنای تاریخی دیدن کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. در این تورها، راهنمایانی مجرب شما را همراهی می‌کنند و اطلاعات کاملی در مورد تاریخ و معماری قلعه در اختیار شما قرار می‌دهند.

با آژانس رستاک به دل تاریخ سفر کنید!

همین حالا با آژانس مسافرتی رستاک تماس بگیرید و سفری خاطره‌انگیز به قلعه ریگ را تجربه کنید.

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ – ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸

وب سایت: http://www.rastakhome.com

با ما همراه شوید تا سفری به اعماق تاریخ داشته باشید!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید