شیرازگردی

0
361

معرفی شیراز

شهر تاریخی شیراز یکی از معدود مقاصد گردشگری ایران است که شب‌های بسیار پرنشاطی دارد و می‌توانید در این شهر فعالیت‌های پر ماجرا و مفرح به‌ویژه در شب داشته باشید.اگر می‌خواهید در سفرتان به شیرازگردی تا دیروقت بیرون بمانید، و به دنبال ماجراجویی در زیر آسمان پر ستاره این شهر هستید، این مقاله را در رستاک هوم از دست ندهید .

شیراز؛شهر فرهنگ و هنر و ادب
شیراز؛شهر فرهنگ و هنر و ادب

چرا ۱۵ اردیبهشت روز شیراز است ؟

اکثریت مردم ، شیرازگردی را به اردیبهشت و اردیبهشت را به شیراز می‌شناسند؛ این تنها درهم‌تنیدگی دو مفهوم نیست، بلکه پیوستگی عطر بهار نارنج در باغ ها و خیابان ها که تشخیص خیال و واقعیت را در ذهن انسان ناممکن می کند ،اوج طراوت و زیبایی آن که در نیمه ماه اردیبهشت با “روز شیراز” جان دوباره می گیرد ، جایی رویایی و بهشتی را پدید آورده است.

باغ ارم
باغ ارم

شب در شیراز کجا بریم؟

زندگی شبانه شیرازگردی رویایی و جذاب است و ما در اینجا چند پیشنهاد برای شما داریم:

حافظیه

اگر حال و هوای شاعرانه دارید و دلتان خواست شبگردی در شیرازگردی را در کنار یک فضای عرفانی سپری کنید، می‌توانید از حافظیه، آرامگاه حافظ، یکی از بزرگ‌ترین شاعران ایران زمین دیدن کنید.ساعات بازدید از این مکان در روزهای هفته متفاوت است و این مکان حداقل تا ساعت ۱۰ شب باز است.

حافظیه
حافظیه

بلوار چمران

این بلوار شاهراه ارتباطی، سیاسی، تجاری، گردشگری، درمانی، ورزشی شیرازگردی است. بلوار چمران به طول ۵ کیلومتر و موازی با رودخانه شیراز است.محبوبیت بلوار چمران در بین جامعه، افراد زیادی در هر گوشه و کناری غذاخوری‌های کوچک و بزرگ راه اندازی کرده‌اند و این روزها غذاهای خیابانی اینجا بسیار محبوب شده‌اند.

بلوار چمران
بلوار چمران

گشت و گذار شبانه در بازارهای شیراز

بازار معروفی بین میدان ۱۵ خرداد تا میدان قصرالدشت قرار دارد و تا طلوع آفتاب اینجا اجناس ارزان و باکیفیت برای فروش وجود دارد. پس بدون شک گزینه‌ای عالی برای شبگردی در شیراز خواهد بود.برای خوردن میان وعده در حین گشت و گذار در بازار، رایج‌تر از آن، بلوار مالی آباد در شمال غربی شیراز است که می‌توانید طعم فالوده شیرازی خوب را بچشید و بعد از خرید در رستورانی مدرن یک شام خوشمزه میل کنید.

بازار شبانه شیراز
بازار شبانه شیراز

مرکز خرید خلیج فارس

دومین مرکز خرید بزرگ ایران است و در رتبه دوازدهم فهرست بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان قرار دارد. مساحت این مرکز خرید بزرگ چند طبقه حدود ۵۰۰۰۰۰ متر مربع است که دارای شهربازی، سالن بدنسازی، استخر، سونا، جکوزی، سالن پذیرایی با ۵۵۰۰ پارکینگ، ۲۵۰۰ واحد تجاری، سینما و… است.

مرکز خرید خلیج فارس شیراز
مرکز خرید خلیج فارس شیراز

غذاهای سنتی شیراز را از دست ندهید

در شیراز می‌توانید با کلم پلو ایرانی و کوفته شیرازی، دو تا از معروف‌ترین غذاهای محلی، خاطره‌ای خوشمزه بسازید. از بین ده‌ها رستوران‌ شبانه اشیرازگردی می‌توان به شاطر عباس، هفت خوان، شرزه، صوفی، باغ راز، باغ پرهامی، سرایه مهر، حاجی بابا و رستوران‌های حمام وکیل و عمارت شاپوری اشاره کرد.

کوفته شیرازی
کوفته شیرازی
کلم پلو
کلم پلو

شاه چراغ

یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی ما برای شبگردی در شیراز ، مقبره شاه چراغ یا مقبره شاهان نور است.شب‌ها از فضای معنوی شاه چراغ لذت ببرید. شاهچراغ یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های کشورمان است و با طراحی زیبا و فضای معنوی خود می‌تواند لحظاتی سرشار از آرامش را برای شما رقم بزند.

شاه چراغ
شاه چراغ

آرامگاه سعدی

شاعر قرن سیزدهم، سعدی شیرازی یا استاد سخن، به دلیل تأثیر فراوانش بر فارسی زبانان جهان، به نام‌های بسیاری خوانده شده است.فضایی که مقبره مرمرین این شاعر فاخر در آن واقع شده است یکی از بهترین جاها برای شبگردی در شیراز است.

آرامگاه سعدی
آرامگاه سعدی

بازار وکیل و اطراف آن

این مرکز خرید تاریخی شیراز که در قرن هجدهم در زمان سلسله زندیان ساخته شد مملو از حیاط، کاروانسرا، حمام، عتیقه فروشی و ادویه فروشی است. نام این بازار به نام کریم خان موسس سلسله زندیه که وکیل الرعایا به معنای نایب السلطنه مردم بود، گرفته شده است.جایی که می‌توانید کالاهایی مانند صنایع دستی مسی یا قالی‌های ایرانی بخرید یا فقط در اطراف بچرخید و از جریان گردشگران تاریخ لذت ببرید و در بازار پرسه بزنید.

بازار وکیل
بازار وکیل

ارگ کریم خان

این ارگ که مانند یک قلعه قرون وسطایی طراحی شده است و زمانی محل زندگی کریم خان زند و همین‌طور یک قلعه مسکونی و نظامی سلطنتی بوده است، امروز یکی از پربازدیدترین و مهم‌ترین جاذبه‌های شیراز است.

ارگ کریم خان
ارگ کریم خان

باغ های شیراز

شیراز شهر باغ‌های حیرت انگیزی است که می‌توانید به معنای واقعی کلمه در هر گوشه شهر از آنها دیدن کنید.از باغ ارم ساخته شده در قرن سیزدهم دیدن کنید که یک باغ بهشت ​​ایرانی چهارجانبه است که توسط سران عشایر قشقایی بنا شده است.در اطراف باغ عفیف آباد یا گلشن قدم بزنید که زمانی مقر پادشاهان صفوی بوده است و اکنون مجموعه‌ای تاریخی با باغ ایرانی، عمارت سلطنتی و موزه اسلحه تاریخی است.

باغ عفیف آباد
باغ عفیف آباد

پرسپولیس (تخت جمشید)

این شهر، نشان خیره کننده عظمت و زیبایی امپراتوری هخامنشی است. برای علاقه‌مندان به تاریخ، جایی بهتر از این مکان ۳۰۰۰ ساله برای آشنایی با این تمدن باستانی وجود ندارد. تخت جمشید هر مسافری را با عظمت، سرستون‌های باشکوه، نمادها و کتیبه‌های معنادار خود مسحور می‌کند.

تخت  جمشید
تخت جمشید

پارک جنت

پارک جنت اسن این پارک یکی از زیباترین پارک‌های این شهر معروف است. ابتدا باغی بود که در وسط آن عمارتی داشت. این بنا توسط مشیرالملک یکی از مشاهیر زمان خود ساخته شده است اما با گذشت اعصار و دوران، باغ گسترش یافت و شکل کنونی آن پدیدار شد.در فصل بهار و جشن سال نو، شهر همراه با این پارک دارای مناظر افسانه‌ای است که بازدیدکنندگان بسیاری را به شیراز ایران می‌کشاند.

باغ جنت شیراز
باغ جنت شیراز

سخن آخر…

در بالا تعدادی از جاهای دیدنی شیراز را برای شبگردی و شیرازگردی معرفی کردیم.شب‌های این شهر بسیار رویایی هستند و بی‌شک در کم‌تر جاهایی می‌توان چنین تجربه‌هایی کرد.جهت رزرو هتل ، اقامتگاه از طریق وبسایت رستاک و یا اپلیکیشن بازار رستاک هوم میتوانید اقدام کنین.

اقامتگاه سنتی ماه منیر
اقامتگاه سنتی ماه منیر
شیرازگردی  سامانه جامع گردشگری رستاک
https://www.rastakhome.com/rooms/8105

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید