راهنمای سفر به رشت

0
245

شهر رشت از قدیم تا به الان مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده‌است. وجود مناطق طبیعی سرسبز در این شهر و قرار گرفتن در نزدیکی دریای خزر و آب و هوای مطلوبی که دارد باعث شده از سایر شهرهای کشور متمایز باشد.فاصله ۲۵ کیلومتری این شهر پر جمعیت تا دریا نظر همه مسافران را به خود جلب کرده‌است. اگر شما هم می‌خواهید از شهر رشت و جاذبه‌های تفریحی و تاریخی، غذاهای محلی و سوغات و صنایع دستی و … شناخت کافی پیدا کنید.با راهنمای سفر به رشت و از طریق سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی رستاک هوم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

میدان شهرداری رشت
میدان شهرداری رشت

چرا باید به رشت، یکی از سرسبزترین شهرهای ایران سفر کنیم؟

از مهم‌ترین علت‌هایی که گردشگران راهنمای سفر به رشت را به سایر شهرهای شمالی ترجیح می‌دهند زیبای و تفاوت آن با سایر شهرها است. رشت یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین بازارهای ایران را در خود جای داده و مردم برای تهیه مایحتاج خود به این بازار مراجعه می‌کنند.انواع محصولات محلی و خوراکی‌های خوشمزه رشتی را میتوانید در این بازار پیدا کنید.

بازار بزرگ رشت
بازار بزرگ رشت

غذاهای محلی هر منطقه برای گردشگران راهنمای سفر به رشت جذابیت خاصی دارد مخصوصاً که آن غذا را در همان شهر یا روستای مورد نظر تجربه کنید. رشت غذاهای شمالی و محلی بی نظیری دارد که شاید در هیچ شهری تجربه نکرده باشید؛ بنابراین اگر در مسافرت به شکم گردی علاقه‌مند هستید رشت در شمال ایران بهترین گزینه برای سفر شما است.

رستوران گردشگری ریژان
رستوران گردشگری ریژان

اطلاعات جامع شهر

این شهر در تولید ماکیان و کشت برنج به صورت مکانیزه و محصولات متنوع کشاورزی بسیار عملکرد موفقی داشته و جایگاه اول را در کشور دارد. شهر سپیدرود هم در کنار راهنمای سفر به رشت تأثیر زیادی در فعالیت‌های صنعتی شمال کشور گذاشته‌است.زبان صحبت و عامیانه این جمعیت گویش گیلکی است. شهر رشت از دیدگاه‌های مختلف شبیه به شهرهای خارجی در کشورهای روسیه، ترکیه، پاکستان، گرجستان، آلمان می‌باشد. این شهرها عبارت اند از مسکو، قازان و آستاراخان، تزابورن، کوتائیس، مولتان، شوبیش هال.

رشت
رشت

صنایع دستی زیباترین قسمت سفر

شهر رشت از نظر تولید صنایع دستی می‌تواند با سایر شهرهای شمالی رقابت کند. در واقع بخشی از اقتصاد شهر را فروش همین صنایع دستی به گردشگران راهنمای سفر به رشت تأمین می‌کند. در این شهر سنتی چهار محصول اصلی با هنر دست اهالی مناطق مختلف و روستا نشین رشت تولید می‌شود.هنر مروار بافی هم شباهت بسیار نزدیکی به بامبو بافی دارد، منتها جنس آن نسبت به بامبو مقاوم تر و مستحکم تر است. یکی از بهترین هنرهای دستی شهر رشت، رشتی دوزی روی پارچه است.

صنایع دستی رشت
صنایع دستی رشت

بازدید از دیدنی‌ترین جاهای شهر

شهر رشت از لحاظ جاذبه‌های گردشگری بسیار غنی می‌باشد. این شهر شمالی مکان‌های تاریخی و مناطق طبیعی مختلفی را در خود جای داده‌است.راهنمای سفر به رشت شما را به یکی از معروف‌ترین موزه‌های ایران می‌برد. برای بازدید از این موزه باید به پارک جنگلی سراوان بروید. این موزه تصویر زیبایی از ابعاد مختلف شهر رشت و استان گیلان را به نمایش گذشته‌است.اکو موزه ایران عنوانی است که کارشناسان تاریخ برای این موزه در نظر گرفته‌اند.

اکو موزه
اکو موزه

برای خرید در سفر به بلوار گلسار رشت بروید. این خیابان یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین خیابان‌های شهر محسوب می‌شود. اگر قصد خرید در سفر دارید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً به این خیابان بروید و از مغازه‌های آن دیدن کنید. مشهورترین مکان تاریخی استان گیلان در شهر رشت قرار دارد و این‌جا، خانه و موزه میرزا کوچک خان جنگلی است.

میرزا کوچک خان جنگلی
میرزا کوچک خان جنگلی

خیلی از گردشگرانی که شهر رشت مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند. بخاطر پارک جنگلی زیبای سراوان است. این پارک به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم شهر امکانات تفریحی هیجان انگیز و متنوعی مانند پینت بال و قایق‌سواری در دریاچه به مسافران ارائه می‌دهد.

پارک  جنگلی سراوان
پارک جنگلی سراوان

بهترین زمان سفر را با راهنمای سفر به رشت انتخاب کنید!

آب و هوای رشت در فصل‌های بهار و تابستان بسیار معتدل و مطلوب است البته این شرایط آب و هوایی در اکثر شهرهای شمالی یکسان است تنها تفاوت آن کاهش و افزایش دمای هوا می‌باشد. فصل تابستان برای رشت گرما و رطوبت زیادی را به همراه می‌آورد.اگر در فصل‌های پاییز و زمستان به رشت سفر کنید. شاهد بارندگی‌های بسیاری خواهید بود آب و هوای پاییز در رشت برای گردشگران بسیار دلچسب خواهد بود.

گیلان زیبا
گیلان زیبا

در رشت کجا بمانیم؟

رشت به عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای شمال ایران محسوب می‌شود و با وجود جاهای دیدنی و جاذبه‌های تاریخی گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازاروگوگل پلیمی توانید استفاده نمایید . رستاکجهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک توردنبال کنید.

راهنمای سفر به رشت  سامانه جامع گردشگری رستاک
https://www.rastakhome.com/rooms/8137
ویلا باغ استخردار رشت
https://www.rastakhome.com/rooms/8077

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید