جاهای دیدنی جواهرده رامسر

0
295

روستای جواهرده، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی رامسر در شمال کشور است که با جاده‌ای رویایی و غرق در مه، شما را به سفری در یک تابلوی نقاشی و خیالی دعوت می‌کند. این روستا با آب و هوایی دلپذیر و چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر، هر سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است که به‌محض قدم گذاشتن در جاده منتهی به این روستا از زیبایی‌های بی‌بدیل این منطقه، حیرت‌زده می‌شوند. در ادامه در سفری جادویی به روستای جواهرده با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره جاهای دیدنی جواهرده رامسر و تاریخی این روستا، فرهنگ این منطقه، سوغاتی‌های جواهرده و همچنین شرایط اقامت در آن کسب کنید.

معرفی جاهای دیدنی جواهرده

جاهای دیدنی جواهرده رامسر مکانی است که به محض اینکه در آن قدم می‌زنید، دنیا برایتان رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. این روستا که حدود ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته، منظره‌هایی زیبا، چشم‌اندازهایی مسحور کننده، خانه‌هایی رنگارنگ و آب و هوایی دلچسب و فرح‌بخش دارد. مسیر رسیدن به جواهرده نیز جاده‌ای جنگلی است و سرسبزی آن چشم بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. علاوه بر جاده زیبای جنگلی، رودخانه‌ها و آبشارهای جواهرده باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه می‌شوند.

رستاک علاوه بر اقامتگاه بلیط های داخلی و خارجی با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

جهت تهیه ویزای کشورهای توریستی نیز می توانید با رستاک در اتباط باشید.

جاهای دیدنی جواهرده
جاهای دیدنی جواهرده

در جواهرده، طبیعت حرف اول را می‌زند و به هر نقطه‌ای خیره شوید، تا چشمتان کار می‌کند سرسبزی و زیبایی می‌بینید. جواهرده، جواهری در قلب استان مازندران است که با سفر به آن می‌توانید عکاسی، جنگل‌نوردی و پیک‌نیک در دل طبیعت را تجربه کنید. با ما همراه باشید تا آدرس جاهای دیدنی جواهرده رامسر را به شما بدهیم.

می توانید علاوه بر رزرو اقامتگاه آنلاین در سایت رستاک هم از تورهای داخلی و خارجی به مقاصد کیش ، قشم ، مشهد مقدس و همچنین استانبول , آنتالیا ، مالزی ، دبی و اخذ ویزای توریستی از طریق شماره تماس های ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ ، ۰۲۱۸۸۴۱۹۵۵ از کارشناسان رستاک جهت مشاوره و خرید تور اقدام کنید.

وجه تسمیه جواهرده

نام جواهرده، شاید یکی از زیباترین و بهترین نام‌های ییلاق‌های شمالی باشد؛ زیرا جواهرده، همچون جواهری سبز در ارتفاعات رامسر، عروس شهرهای شمالی ایران می‌درخشد. البته باید بدانید که برخی شواهد نشان از این واقعیت دارند که نام این روستا از ابتدا «جواهرده» نبوده است. در گذشته در مناطق شمالی ایران به‌خصوص گیلان، به روستاهایی که در ارتفاعات و مکان‌های بلند قرار داشتند، «جورده»، «جئورده»، «جؤردی» یا «جؤرده» به‌معنای «ده بالا» می‌گفتند.

وجه تسمیه جواهرده
وجه تسمیه جواهرده

به همین دلیل بسیاری از افراد اعتقاد دارند که نام جواهرده از این واژه‌های قدیمی مشتق شده است. البته نام «جئورده» در توضیح رویدادها سال ۸۸۸ هجری قمری در کتاب «تاریخ گیلان و دیلمستان» از سید ظهیرالدین مرعشی نیز آمده است و این سند تاریخی نیز این فرضیه را تا حدی تایید می‌کند.

آداب و رسوم و جشن‌های مردم روستای جواهرده

مردم روستای جواهرده در گذشته از تقویم گالشی یا گیلکی استفاده می‌کردند و جشن‌های مختلف مانند عید نوروز یا جشن تیرماه سیزده و همچنین پرداخت خراج و مالیات، حساب و کتاب زمان کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و دامی، همه و همه وابسته به این تقویم بوده‌اند.جاهای دیدنی جواهرده رامسر

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.

جالب است بدانید که مردم روستای جواهرده، نوروز (نوروز بل) را در آغاز فصل بهار و اول فروردین جشن نمی‌گرفتند؛ بلکه روزهای اواسط ماه مرداد (۱۳ تا ۱۷ مرداد) برای آن‌ها به‌عنوان شروع سال شناخته می‌شده است. ماه‌های سال گیلکی در تقویم گالشی به این ترتیب هستند: نوروز ماه، کرچه ماه، ارکه ماه، تیر ماه، موردال ماه، شرر ماه، امیر ماه، اول ماه، سیه ماه، ده ماه، ورفه ماه، اسفندار ماه. 

مسیر دسترسی به جواهرده

روستای جواهرده یک مسیر دسترسی دارد که از شهر رامسر آغاز می‌شود. برای رسیدن به این روستا پس از گذر از بازار رامسر به سه راهی فلسطین خواهید رسید. از این سه راهی مسیر را به‌سمت جنوب رامسر ادامه دهید تا به جاده جواهرده برسید.

مسیر دسترسی به جواهرده
مسیر دسترسی به جواهرده

جنگل و دشت جواهرده

جنگل‌های سرسبز هیرکانی و دشت لپاسر، از زیبایی‌‎های وصف ناپذیر روستای زیبای جواهرده هستند که بافت جنگلی را بیش از پیش با دیگر شهرهای شمالی ایران متمایز کرده است.

جنگل و دشت جواهرده
جنگل و دشت جواهرده

قله‌های سرخ تله، واژک سه براره رژه و قله سماموس که بلندترین قله رامسر به شمار می‌آید از دیگر جاذبه‌های طبیعی جواهرده است.

دریاچه قو

تصور زیبایی‌های یک دریاچه اسرارآمیز که در میان انبوهی از درختان سرسبز جنگلی محصور شده، به خودی خود هیجان‌انگیز است.

دریاچه قو
دریاچه قو

دریاچه قو همین موهبت الهی است که همچون جواهری در کنار دیگر زیبایی‌های جواهرده می‌درخشد و هر ساله گردشگران بسیاری را در کنار خود می‌بیند.جاهای دیدنی جواهرده رامسر

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.

بازار جواهرده

درست در پایین آبشار، یکی از بازارهای روباز و جذاب این روستا قرار دارد که انواع محصولات محلی و سنتی محلیان در آن به فروش می‌رسد.

بازار جواهرده
بازار جواهرده

صنایع دستی و پوشاک هم می‌توانید از این بازار تهیه کنید و اوقات خوشی را به گپ و گفت با روستاییان بگذرانید.

می توانید علاوه بر رزرو اقامتگاه آنلاین در سایت رستاک هم از تورهای داخلی و خارجی به مقاصد کیش ، قشم ، مشهد مقدس و همچنین استانبول , آنتالیا ، مالزی ، دبی و اخذ ویزای توریستی از طریق شماره تماس های ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ ، ۰۲۱۸۸۴۱۹۵۵با کارشناسان رستاک جهت مشاوره و خرید تور اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید