سفری به زیباترین شهر دنیا

1839

برنامه سفر

این چند سطر تجربه ای از سفر به شهر زیبا ونیز مرکز منطقه ونتو veneto هست. در یکی از روزهای آخرماه سپتامبر ۲۰۱۸ تصمیم گرفتم با قطار از شهر ریمینی در سواحل شمال شرق به ونیز در سواحل شمال شرقی سفر کنم بلیط ترن برای ساعت ۱۳و۳۰ تهیه کردم.حدودا باید ساعت ۱۶ و۳۰ میرسیدم ونیز ، اما قطار ۷ ساعت تاخیر داشت ، ساعت ۱۱ و نیم شب رسیدم ایستگاه ترن وقتی بیرون اومدم فقط آب بود .

اسکله حمل مسافر به شهر در ونیز

ونیز کجاست؟

وِنیز جزیره‌ای در شمال ایتالیا که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است و به صورت جزیره‌های کوچک است. جزیره‌ها به وسیلهٔ کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد و خودرویی وجود ندارد. ونیز، شهر عابرین پیاده، تنها شهری در جهان است که در آن ماشین تردد نمی‌کند و برای قدم زدن بسیار مناسب می‌باشد. جزیره اصلی و مرکزی ونیز که ریالتین نام دارد را می‌شود به راحتی در یک ساعت پیاده‌روی تماشا کرد.

ونیز کجاست

قایق های تاکسی

تمام تاکسی ها قایق بودن ، مثل تمام شهرهای اروپا که واچر هتل و نشون میدادم ، فکر کردم با واچر هتل راحت با تاکسی میرم اما یه توصیه قبل از سفر به ونیز منطقه ای که هتل هست و اسمش و پیدا کنید و نکته بعد اینکه سفرتون و جوری تنظیم کنید که شب نرسید ،به هر قایقی اسم هتل و نشون دادم کسی نمی شناخت آدرس روطبق معمول مسافرت ها قبل از برنامه ثwaz و گوگل مپ کمک گرفتم .

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

در ونیز چه چیز را باید دید؟

این شهر شهر جشنواره‌ها و کارناوال‌ها نیز هست. برای مثال جشنوارهٔ فیلم ونیز در اواخر اوت، هر سال یکی از اتفاقات مهم دنیای فیلم و هنر است. کارناوال ونیز هم که در ماه فوریه در تمام شهر برپاست، از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کارناوال‌های جهان است. این کارناوال به کارناوال ماسک‌ها نیز مشهور است. ماسک‌های فیلم چشمان کاملاً بسته را نیز هنرمندان این شهر ساخته‌اند. به‌غیر از ماسک‌ها، کریستال‌های ونیزی هم شهرت فراوان دارند و طرز ساخت‌شان دیدنی‌است.

کارنوال در ونیز
کارنوال ونیز
نمونه ای دیگر از کارنوال ها

کلیسای جامع سن مارکو

مطمئناً معروف‌ترین کلیساها و یکی از مشهورترین کلیساهای سراسر جهان، باسیلیکای سن‌ مارکو (Basilica di San Marco) است که در اصل یک کلیسای کوچک خصوصی متعلق به «دوج» بوده است. این بنا با عتیقه‌جات بیزانسی تزئین شده است، گنجینه‌ای که به‌عنوان بخشی از غنائم جنگی پس از سقوط قسطنطنیه توسط کشتی‌های ونیزی به این مکان منتقل شد.

پل افسوس ها

پل افسوس‌ها (Bridge of Sighs) پل کوچکی به‌نسبت سایر پل‌های ونیز و یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی ونیز است. این پل تاریخی مهم روی رودخانه‌ی پالاتزو قرار دارد و قسمت معروف به زندان‌های جدید را به کاخ دوج‌ها وصل می‌کند. گفته می‌شود که وقتی مجرمان را از کاخ بیرون می‌آوردند و از روی پل به‌سمت زندان عبور می‌دادند، آنها فقط می‌توانستند آخرین نگاه‌شان را به ونیز بیندازند و افسوس بخورند.

غذا در ونیز

در این شهر شما انتخاب های متعددی برای خوردن غذا دارید، مانند پاستا، گوشت کبابی، سوپ، ماهی تازه و سبزیجات سرخ شده. وجود این همه گزینه باعث می شود تمام سلیقه های مختلف بتوانند از غذا خوردن لذت ببرند. می توانید از Bistrot de Venise  برای موقعیت های خاص و یا La Tecia Vegana اگر که گوشت نمی خورید دیدن کنید.

رسیدن به هتل

دیدم ۲ کیلومتر بیشتر نیست گفتم پیاده میرم ،حالا تصور کنید یه کوله ۱۲یا ۱۳ کیلویی روی دوشم ساعت ۱۱ و نیم شب راه افتادم ،با کمک مسیر یاب یه نیم ساعتی رفتم از کوچه های باریک که فقط صدای ملایم باد میومد رسیدم جای که کانال بود و پلی وجود نداشت تازه متوجه شدم یکی از شهرهای که مسیر یاب کارای نداره ونیزه اما دیر شده بود. از منطقه شلوغ و توریستی خارج شده بودم وآدمیزاد نمیدیم و فقط کوچه های تنگ و صدای باد به گوش می رسید و بعد از گذشت ۲ساعت که مسیر یاب آدرس داد و رفتم دیدم آب جلومه و برگشتم مقداری ترس و خوف وجودم و گرفت .

میدان سن مارکو عکس از رستاک همکار ما آقای قاسمی

کانال اصلی

از طرفی خسته شده بودم یه جای تصمیم گرفتم اگه تا نیم ساعت بعد راهم و پیدا نکردم کوله ام و بزارم و بخوابم توی همین کوچه ها که خدا خواست و وارد منطقه ای شدم که مغازه بود دردسرتون ندم ساعت ۳ صبح بعد از پرسیدن از چند ده نفر و با کمک یه خانم‌مغازه دار چینی رسیدم هتل تا صبح نفهمیدم چطور خوابیدم یا بیهوش شدم صبح متوجه شدم. هتلم درمنطقه معروفی بود که متوجه شدم منطقه سن مارکو معروفترین منطقه قدیمه کلیسای سنت مارک هم اونجاس.

کانال اصلی ونیز

کارشناسان زبده رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ جهت تهیه بلیط و ویزا شما را راهنمایی خواهند نمود .

ادامه سفر

۹صبح راه افتادم پیاده کوچه ها پر بود از دیسکو تیک و bar وتوریست دو ساعتی گشتم و بعد رفتم کلیسای تاریخی و قدیمی ونیز سنت مارک که اگه ونیز رفتید دیدنش و از دست ندید پر از شگفتی و دیدنیهای تاریخی و معماریه،بعد از بازدید به هتل رفتم و شام و ناهار باهم خوردم و استراحت کردم ،برای روز بعد که روز آخر سفرم به ونیز بود صبح از خواب بیدار شدم و بعد از صبحانه راه افتادم .

نمایی از شهر

تور یک روزه شهر

رفتم که یه تور یکروزه سفر بگیرم؛تورهای یکروزه با قایق بصورت عمومی ۲۰یورو بود و قایق دربست ۱۰۰یورو،بلیط ۲۰یوروی تهیه کردم و ساعت ۱۰همراه شدم با تور و لیدر،حساب کردم عصر ساعت ۵ونیم پرواز دارم،و تا ۲تور تمام میشه تور چند تا ازجزیرهای کوچیک (ونیز حدودا از ۱۱۵ جزیره که با‌پل به هم وصل شده تشکیل شده)و منطقه های ونیز و گشت من جمله قصر دوک (دوک نقش به سزایی در رونق ونیز داشته)

مورانو (Murano) یکی از جزایر منطقه‌ی ونیز
مورانو (Murano) یکی از جزایر منطقه‌ی
کانال اصلی ونیز

شهر گردی

تو هر جزیره حدود یک ساعتی توقف کرد که هر منطقه زیبایهای خودش و داشت و یک موزه صنایع دستی بود که رفتیم که صنایع دستی رو که ظروف شیشه ای هم جزء ای از اونا بود همونجا جلوی چشم گردشگران درست میکردن تا ترغیب بشن برای خرید آخرین جایی که رفتیم جزیره ای بود که حدود نیم ساعت توقف داشتیم و ساعت ۳عصر بود حسابی کلافه بودم دیرم شده بود اما راهی نبود باید صبر میکردم تا برگردیم.

شهر گردی ونیز

بازگشت به مادرید

به محض برگشت تمام مسیر هتل و که ۱۰دقیقه بود دویدم و کوله رو برداشتم و به ساحل اومدم دقیقا آخرین قایق برای فرودگاه ساعت ۴ عصر حرکت میکرد دقیقه آخر رسیدم کرایه قایق عمومی ۱۵ یورو بود و شروع به حرکت کرد حساب کردم تا فرودگاه نیم ساعت راه بیشتر نیست اما دریغ از اینکه قایق های عمومی مثل مینی بوس های قدیم تهران هست و چند تا جزیره میره مسافر سوار میکنه ساعت ۵ عصر با قایق وارد فرودگاه ونیز شدم که در ونیز جدید واقعه شده و یکی از زیباترین فرودگاه های بود که دیده بودم.

فرودگاه ونیز

از ونیز قدیم ورودی فرودگاه با قایق بود که این حس خوبی میداد اما واقعا دیرم شده بود تمام صف گیت ها رو بدون‌ نوبت رد شدم چون بلیط و‌پاس وکه نشون میدادم بدون نوبت رد میشدم و بزور و باز ۱۰ دقیقه به پرواز رسیدم،از ونیز پرواز کردم به سمت مادرید از آسمان هم ونیز واقعا دیدنی بوداین پایانی بود از سفر به ونیز و شروع تجربه جدیدی در مادرید دقیقه آخر رسیدم .

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!