سفر به روستای آغشت

0
509

روستای آغشت

سفر به روستای آغشت روستایی زیبا، خوش آب و هوا و دیدنی در نزدیکی تهران است که در سال های اخیر به دلیل ساخت قلعه ای زیبا و حیرت انگیز مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و افراد زیادی به این روستا سفر می کنند. آغشت جزء دیدنی های کرج می باشد و به دلیل فاصله نزدیکی که از تهران دارد، پایتخت نشینان زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند و به سراغ آن می روند.

قلعه آغشت
قلعه آغشت

روستای آغشت کجاست و مسیر دسترسی به آن

سفر به روستای آغشت از جاذبه های دیدنی کرج می باشد و جزء شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار می باشد که در فاصله ۱۲ کیلومتری از دهستان برغان شهر کرج قرار گرفته و طبیعت بسیار زیبایی را در خود جای داده است.

مسیر اول با استفاده از آزادراه تهران – کرج می باشد در این مسیر روستای کردان بر سر راه شما قرار دارد که بایستی از آن عبور کنید.پیش از آن که به روستای چلنگدار برسید، جاده ای در سمت چپ جاده قرار دارد که بایستی وارد آن شوید و حدود ۴ کیلومتر در آن پیش بروید.در این مسیر به روستای باغبان کلاچی خواهید رسید که باز هم باید از آن عبور کنید و آن را پشت سر بگذارید تا در ادامه مسیر وارد روستای زیبای آغشت شوید.

سفر به روستای آغشت  سامانه جامع گردشگری رستاک
https://www.rastakhome.com/rooms/7956

مسیر دیگری که برای رسیدن به سفر به روستای زیبای آغشت وجود دارد، بیشتر برای ساکنان کرج به کار می رود. برای استفاده از این مسیر از رجایی شهر و گوهردشت کرج خود را به جاده باغستان – آتشگاه رسانده و بر اساس تابلوهای راهنمایی که در این مسیر وجود دارند خود را به برغان بسانید.در ادامه نیز بایستی از چندین روستا به نام روستاهای امین آباد، تالیان، علاقبند، سیاهکران و چلنگدار عبور کنید. جاده آغشت در سمت راست قرار داشته و حدود ۴ کیلومتر که به مسیرتان ادامه دهید، وارد روستای آغشت خواهید شد.

آتشگاه کرج
آتشگاه کرج

آخرین مسیر از طریق جاده چالوس می باشد که بایستی خود را به جاده چالوس برسانید و مسیر روستای وینه را پیش بگیرید. روستای وین هرا پشت سر گذاشته و مسیر جاده آتشگاه را پیش بگیرید. پس از آن که به آتشگاه دسترسی پیدا کردید، به سمت روستای برغان رفته و از آن عبور کنید تا وارد سفر به روستای آغشت شوید و از طبیعت آن لذت ببرید.

جاده چالوس
جاده چالوس

آشنایی با روستای آغشت

قلعه ای سحرآمیز و زیبا در سال های اخیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و بسیاری تصور می کنند. این قلعه سحر آمیز و زیبا در کشور خودمان ایران و در جایی نزدیک به تهران قرار دارد. سفر به روستای آغشت دارای قدمتی طولانی بوده و جزء توابع دهستان برغان، بخش چندار، شهرستان ساوجبلاغ استان البرز محسوب می شود.

روستای ساوجبلاغ
روستای ساوجبلاغ

تاریخچه روستای آغشت

این روستا به روستای پر آب مشهور بوده و اصلی ترین دلیل سکونت نخستین افراد در آن وجود آب فراوان که مایه حیات و زندگانی می باشد بوده است. بر اساس سرشماری که در سال ۱۳۳۰ هجری شمسی در این روستا صورت پذیرفت، دریافتند که جمعیت روستا به ۳۰۰ نفر می رسید.

روستای آغشت
روستای آغشت

زبان و شغل مردم روستای آغشت

مردمانی که در روستای زیبای آغشت سکونت دارند و از اهالی این روستا محسوب می شوند، با گویش آغشتی صحبت می کنند که می توان لهجه زیبای مازندرانی و طالقانی را در آن پیدا کرد.مردمان آغشت به شغل های کشاورزی و دامداری مشغول هستند. همچنین وجود باغ ها و درختان میوه فراوان در این روستا باعث شده شغل دیگری نظیر باغبانی به شغل آن ها اضافه گردد. درختانی همچون آلبالو، توت، گوجه سبز، گردو و غیره در باغ های سرسبز آغشت وجود دارند.

طالقان کرج با گویش آغشتی صحبت می کنند که می توان لهجه زیبای مازندرانی و طالقانی را در آن پیدا کرد.مردمان آغشت به شغل های کشاورزی و دامداری مشغول هستند
طالقان کرج

دلیل نام گذاری روستای آغشت

این نام با دو لفظ آغشت و اوغشت خوانده می شود، بخش اول آن او به معنای آب و مایه حیات و بخش دوم آن غشت یعنی فراوان بودن و انباشته شدن. از زمان های گذشته آب به مقدار فراوان در این روستا وجود داشت و اصلی ترین دلیلی بود که نخستین ساکنان روستای ییلاقی آغشت، این روستا را به عنوان سکونتگاه خود انتخاب نمودند.

روستای آغشت این نام با دو لفظ آغشت و اوغشت خوانده می شود
روستای آغشت

امکانات رفاهی و تفریحی آغشت

روستای آغشت که امروزه از زیباترین و بهترین دیدنی های کرج به شمار می رود و گردشگران بسیاری از مناطق اطراف و به خصوص تهران به آن سفر می کنند،امکانات روستای آغشت چشمه ای زیبا، پر آب و خروشان در فاصله ۱۷ کیلومتری از روستا جریان دارد که وظیفه تامین آب آشامیدنی آغشت را به عهده دارد.

آغشت امکانات روستای آغشت چشمه ای زیبا
آغشت

پوشش گیاهی روستای آغشت

روستای سرسبز و خوش آب و هوای آغشت که در استان البرز واقع شده، از بخش های دیدنی و زیبای طبیعت و پوشش گیاهی غنی بهره می برد. این روستا دارای انواع جاذبه های طبیعتی نظیر رودخانه های پر آب، چشمه های خروشان متعدد، سرسبزی های فراوان، آب فراوان، خاک حاصلخیز و غیره بهره می برد.

 آغشت طبیعت و پوشش گیاهی غنی بهره می برد.
طبیعت آغشت

آب و هوای روستای آغشت

روستای زیبای آغشت از آب و هوایی ییلاقی و کوهستانی بهره می برد و اصلی ترین دلیلی است که گردشگران زیادی از مناطق اطراف و مخصوصا پایتخت نشینان به آن سفر کنند و آن را برای یک روز هم که شده به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند.از آب و هوای بی نظیر روستا که به بگذریم، به خاک حاصلخیز آن می رسیم حاصل شغل کشاورزی مردمان زحمت کش آغشت محصولات و میوه های خوشمزه ای همچون آلبالو، گردو، آلوی برغان، گوجه سبز، تمشک، گردو، گندم، جو و عسل می باشند.

روستای برغان آب و هوایی ییلاقی و کوهستانی
روستای برغان

بهترین زمان سفر به روستای آغشت

فصل های بهار و تابستان از بهترین فصل های سفر به روستای آغشت به شمار می روند؛ چرا که می توانید برای فرار از گرمای طاقت فرسای شهرها به دل این روستا پناه ببرید و از گرما دور بمانید. در این دو فصل تمام درختان طبیعت آغشت سرسبز، تازه و با طراوت هستند و مناظر بی نظیر و زیبایی را پدید می آورند.

فصل های بهار و تابستان از بهترین فصل های سفر به روستای آغشت
قلعه هاگوارتز

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازاروگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک توردنبال کنید

ویلا دو خواب استخردار کردان دهکده
ویلا دو خواب استخردار کردان دهکده
https://www.rastakhome.com/rooms/8152


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید