جاذبه دیدنی مریوان

0
100

نقریبا همه ما ایرانی‌ها اعتقاد داریم که جاذبه دیدنی مریوان در حق گردشگری این مملکت جفا شده است. وقتی در جمعی صحبت از مسافرت به جاهای مختلف دنیا می‌شود، حتما این جمله برای یک بار هم که شده گفته می‌شود که «ایران خودمان هم جاهای دیدنی کم ندارد.»

ایران پر از جاذبه دیدنی مریوان است که کمتر دیده شده‌اند و مردم شناخت زیادی از آنها ندارند. یکی از این مکان‌ها که در بحث گردشگری کمتر اسمش به گوش هرکسی خورده، استان کردستان است. مردم کمتر با جاذبه‌های شگفت‌انگیز این استان آشنایی دارند و این استان را بیشتر با نام شهر مرکزی اش یعنی سنندج می‌شناسند؛ درحالیکه یکی از زیباترین شهرهای کردستان مریوان است.

چرا به این شهر مریوان می‌گویند؟!

داستان‌ها و روایت‌های متعددی وجود دارد که چرا نام این شهر به مریوان شهرت یافته است. عده‌ای معتقدند که ازآنجایی که مریوا در زبان و گویش کردی به معنی مرغابی است و دریاچه زریوار مأمن و زیستگاه انواع گوناگونی از مرغابی‌هاست، به همین جهت نام آن به مریوان، یعنی شهر مرغابی‌ها شهرت یافته است.جاذبه دیدنی مریوان

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

مریوان
مریوان

از آن طرف گروه دیگری هم هستند که معتقدند محصولات جنگلی این ناحیه مانند کتیرا و مازوج که در این منطقه بسیارند، در‌گذشته بسیار مورد علاقه تجار مروی بوده که به این شهر می‌آمده‌اند. تُجاری که رفته‌رفته در اینجا ساکن شده‌اند و نام شهرشان را مریوان گذاشته‌اند.می توانید علاوه بر رزرو اقامتگاه آنلاین در سایت رستاک هم از تورهای داخلی و خارجی به مقاصد کیش ، قشم ، مشهد مقدس و همچنین استانبول , آنتالیا ، مالزی ، دبی و اخذ ویزای توریستی از طریق شماره تماس های ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ ، ۰۲۱۸۸۴۱۹۵۵با کارشناسان رستاک جهت مشاوره و خرید تور اقدام کنید

اما گروه سومی هم وجود دارند که بر خلاف دو گروه قبلی معتقدند پس از شکست و خروج خاندان امویان، مروانیان به این منطقه فرار کرده‌اند و شهری بنا نهاده‌اند که به مریوان شهرت یافته است.

جمعیت شهر مریوان

جمعیت کل شهرستان ۱۹۵.۲۶۳ نفر است، که از این تعداد ۱۵۱.۱۸۸ نفر ساکنین مناطق شهری و ۴۴.۰۷۴ نفر ساکنین مناطق روستایی هستند. مریوان از نظر جمعیت سومین شهر بزرگ استان کردستان به ‌شمار ‌می‌رود که از میان کل جمعیتش ۹.۹۵۶ نفر را مردان و ۹۵.۳۰۷ نفر را زنان شکل می‌دهند. این آمار به خوبی نشان می‌دهد که شهر مریوان شهر پر‌جمعیتی نیست.

 شهر مریوان
شهر مریوان

دریاچه زریوار

دریاچه زریوار، با ارتفاع ۱۲۵۰ متراز سطح دریا، در فاصله ۲ کیلومتری از شهر مریوان قرارگرفته است. در مورد اندازه و وسعت دریاچه نمی‌توان اطلاعات دقیقی داد چراکه به واسطه تغییر حجم آبش در فصول مختلف، اندازه‌اش تغییر می‌کند. کمترین عمق آب در این دریاچه ۲ متر و بیشترین عمق ۶ متر است. دریاچه زیبای زریوار همانطور که قبلا هم اشاره کردیم بزرگترین چشمه آب‌ شیرین در جهان است.

دریاچه زریوار
دریاچه زریوار

آبشار گویله یکی از جاهای دیدنی مریوان

اگر در مسیر مریوان-سقز رانندگی می‌کنید، حتما به شما توصیه می‌کنیم سری هم به آبشار گویله بزنید. در واقع پیشنهاد می‌کنیم، به جای سر زدن وقتتان را مدیریت کنید و حتما از این آبشار دیدن کنید. آبشار گویله به ویژه در اوایل فصل بهار، یکی از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی مریوان است. آبشار شگفت‌انگیزی که از کوه پایین می‌ریزد و حیاط سبز زمین‌های پایین‌دست را ممکن می‌کند.

جاذبه دیدنی مریوان  سامانه جامع گردشگری رستاک

دشت بیلو مریوان

دشت بیلو تفرجگاه طبیعی مریوان و مردمانش است. اگر از مریوان حدود ۱۵ کیلومتر به سمت جنوب حرکت کنید با دشتی سبز مواجه می‌شوید که محصور در بین جنگل‌های زیباست و چشمه‌های آب متعددی هم دارد. دشت سرسبز و زیبای بیلو یکی از جالبترین جاذبه های گردشگری مریوان است. مردم معمولا در ایام تعطیلات و به‌خصوص تعطیلات نوروز، به این دشت می‌آیند و اوقات خوشی را در طبیعت بهاری آن سپری می‌کنند.جاذبه دیدنی مریوان

می توانید علاوه بر رزرو اقامتگاه آنلاین در سایت رستاک هم از تورهای داخلی و خارجی به مقاصد کیش ، قشم ، مشهد مقدس و همچنین استانبول , آنتالیا ، مالزی ، دبی و اخذ ویزای توریستی از طریق شماره تماس های ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ ، ۰۲۱۸۸۴۱۹۵۵با کارشناسان رستاک جهت مشاوره و خرید تور اقدام کنید

جاذبه دیدنی مریوان  سامانه جامع گردشگری رستاک
آبشار گویله

دیدن پل تاریخی گاران در مریوان

پل تاریخی گاران که نام خود را از رودخانه‌ای که بر روی آن ساخته شده می‌گیرید، در نزدیکی مریوان قرار گرفته و یکی جاذبه‌های باستانی مریوان و حتی کردستان به ‌شمار می‌رود. این پل تاریخی زیبا سه دهنه شش ضلعی دارد که طول آنها ۴۲، عرضشان ۹.۵ و ارتفاعشان ۶ متر است. در ساخت پل گاران از مصالحی مانند ملات، سنگ، آجر، سنگ های تراشیده و ساروج استفاده شده است.

دیدن پل تاریخی گاران در مریوان
دیدن پل تاریخی گاران در مریوان

کوه برقلا مریوان

با ۲ کیلومتر دور شدن از مریوان و رسیدن به روستای برقلعه، می‌توانید از کوه زیبای برقلا دیدن کنید. جاذبه دیدن این کوه تجربه سفری دلچسب از مردمان خوش‌برخورد و مهمان‌نواز و لذت بردن از منظره دشت سرسبزی است که در پای کوه وجود دارد.

جاذبه دیدنی مریوان

کوه برقلا مریوان
کوه برقلا مریوان

منطقه تفریحی قمچیان مریوان

هنگامی که از جاده مریوان-سقز عبور می‌کنید، علاوه بر آبشار گویله، حواستان به منطقه تفریحی قمچیان هم باشد. این بهشت سبز پر از رودها و جویبارها، کوه‌های آسمان خراش درخت‌ها و پوشش گیاهی متنوع است. در جنگل‌های این منطقه می‌توانید خوراکی‌هایی همچون قارچ و ریواس و پیچک پیدا کنید. این منطقه زیست بوم برخی حیوانات وحشی از جمله خرس، روباه، گرگ و خرگوش هم هست.

منطقه تفریحی قمچیان مریوان
منطقه تفریحی قمچیان مریوان

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید