جاذبه دیدنی خلیج نایبند

0
191

خليج نایبند در ساحل شمالی با وسعت ۴۱۳۰ هكتار، يكی از ارزشمندترين زيستگاه‌های دريايی خليج فارس است.جاذبه دیدنی خلیج نایبند جنگل‌های حرا، سواحل ماسه‌ای درخشان در بخش‌های شمالی و شرقی و سواحل صخرهای جنوبی خليج و بخش غربی منطقه حفاظت شده نایبند، درختان كهنسال انجير معابد در دماغه نايبند، دشت هموار بخش شمالی، دشت‌های مشجر و دره‌های عميق و صخره‌ای در بخش جنوبی بديع‌ترين چشم‌اندازهای طبيعی سواحل خليج فارس را يكجا در این پارک گرد آورده است. وجود چنين مناظری در کنار تپه‌های مرجانی برای غواصان و فرآیند تخمگذاری و فرزندآوری لاک‌پشتان دريايی كمياب از جذابیت‌های که دل هر گردشگری را می‌برد. 

تاریخچه پارک ملی نایبند

بدون ترديد نایبند يكی از زيبا‌ترين مناطق ساحلی در طول سواحل خليج فارس به شمار می‌رود . آثار به‌جا مانده از بندر تاريخی نایبند، حاكی از پيشينه تاريخی طولانی منطقه است. بررسی آثار نشان می‌دهد، اين بندر در عصر آل‌بويه يكی از بنادر مهم و از مراكز عمده صيد و تجارت مرواريد خليج فارس بوده است.

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

تاریخچه پارک ملی نایبند
تاریخچه پارک ملی نایبند

پوشش گياهی پارک ملی نایبند

پوشش گياهی پارک ملی نایبند شامل اجتماعات حرا و ساير گياهان آبزی نظير علف‌های دريايی و جلبک‌ها در اكوسيستم‌های ساحلی و گياهان مقاوم شور‌پسند نظير گز، علف شور، شصت عروسان و خار شتر در مناطق به دور از ساحل است. از ساير گونه‌های گياهی در ارتفاعات و دشت‌های مرتفع می‌توان، كنار، كهور ايرانی، انجير معابد، انار شيطان، استبرق، قيچ، دافنی و صبرزرد و… را نام برد. درختان حرا در حوزه‌های نای‌بند مهم‌ترين پوشش گياهی منطقه را تشكيل می‌دهد. اين پوشش در سواحل گلی برخوردار از جريان جزر و مدی آرام می‌رويد. جاذبه دیدنی خلیج نایبند

پوشش گياهی پارک ملی نایبند
پوشش گياهی پارک ملی نایبند

جنگل حرا؛ شگفتی خلیج فارس

جنگل حرا یکی از شگفتی‌ها و زیبایی‌های طبیعت خلیج فارس در پارک ملی دریایی نایبند است. آب، آرام و بی‌صدا در لابه‌لای سرشاخه‌های همیشه بهار و سرسبز این درختان آرامیده است و تنها موجی که بر دل صاف و شفاف آب نقش می‌بندد، از حرکت قایق روی آن نقش می‌گیرد. رقص درختان هنگام مد و آمدوشد پرندگان دریایی هنگام جزر، از بکرترین صحنه‌های طبیعت هستند که برای همیشه در ذهن باقی می‌ماند.جاذبه دیدنی خلیج نایبند

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

حرا دارای برگ‌های سبز، چند ساله، پایا و نوعی ریشه‌های هوایی است که به‌طور عمودی از لجن بسته خارج می‌شود و عمل تنفس و هواگیری را انجام می‌دهد. گل‌دهی آن‌ها در ماه‌های اسفند و اردیبهشت انجام می‌شود. از مشخصات این گیاه آن است که دانه‌های آن قبل از پراکنده شدن، قسمتی از رشد خود را در داخل میوه انجام می‌دهد و زمانی که تخم گیاه در آب قرار گیرد، پوست آن باد می‌کند و شکافته می‌شود. در کنار این گیاهان جانداران دوزیستی زندگی می‌کنند که با ایجاد سوراخ‌هایی، تهویه را در سطح فوقانی گل‌ولای میسر می‌سازند. در زمان جزر، ریشه‌های این درخت به حالت میخی شکل در می‌آید و به هنگام مد دریا، در نواحی عمیق‌تر آن، تاج درخت در زیر آب غوطه‌ور می‌ماند.

جنگل حرا؛ شگفتی خلیج فارس
جنگل حرا؛ شگفتی خلیج فارس

جذابیت های خلیج

این خلیج از جذابیت های بسیار ویژه ای برخوردار است و یکی از مهم ترین مکان های دیدنی بوشهر به شمار می آید در این منطقه محافظت شده شاهد مناظر بکر و بسیار ویژه ای هستید که از جذابیت های زیادی برخوردار هستند. این مناظر تماشایی تشکیل شده از درختان تنومند می باشند جنگل های حرا، انجیر معابد، دره، دشت و .. از دیگر مناظر زیبا در این منطقه می باشند.

جاذبه‌های نزدیک

اگر تا عسلویه می روید، خوب است به مجتمع تفریحی شیرینو سر بزنید. این مجتمع یک دهکده گردشگری دریایی است که ۲۰ هکتار مساحت دارد. در این دهکده امکانات تفریحی مثل پلاژ زنانه و مردانه هم هست.جاذبه دیدنی خلیج نایبند

اگر اهل خرید باشید، می‌توانید در مرکزخریدهای عسلویه گشتی بزنید، مثل مجتمع تجاری‌های زیتون و رویال.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید