جاذبه گردشگری جهرم

0
196

شهر جهرم، از شهرهای استان فارس است که در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شهر شیراز واقع شده است.جهرم شهری باستانی است که از غنای تاریخی خاصی برخوردار است. علاوه بر این، طبیعت این شهر هم مثال‌زدنی است. در ادامه قصد داریم به معرفی جاذبه‌های گردشگری و جاذبه گردشگری جهرم بپردازیم. با رستاک هم همراه شوید:

جاهای دیدنی جهرم

آتشکده قدمگاه؛ معبد آناهیتا

آتشکده‌ها در هر جایی از ایران چیزی از روح ایران باستان را در خود دارند و شناسنامه هویت تاریخی، مذهبی و فرهنگی ایرانیان به شمار می‌روند. یکی از این آتشکده‌ها، «آتشکده قدمگاه» در جنوب شهر جهرم است. قدمت این آتشکده به دوران ساسانیان بازمی‌گردد. جنس آتشکده از سنگ و خشت است. 

آتشکده قدمگاه
آتشکده قدمگاه

این مکان یکی از معابد آناهیتا و مخصوص زنان بوده است. این بنای دیدنی بر روی یک تپه واقع شده است و چشم هر گردشگری را به سوی خود جلب می‌کند. ناگفته نماند که سازمان میراث فرهنگی در سال‌های اخیر در دو مرحله اقدام به مرمت و بازسازی این آتشکده کرده است؛ ولی روح باستانی آن همچنان حفظ شده است.

دروازه پیر شبیب

این بنای تاریخی گنبدی شکل، متعلق به دوره قاجار می باشد که از تزیینات متعددی از جمله کنده کاری های زیبا، مقرنس کاری و عرق چین بهره برده است، که متاسفانه با حک شدن یادگاری هایی از طرف مردم، این نقش و نگار های زیبا کم رنگ شده اند این بنا از مکان های دیدنی جهرم استجاذبه گردشگری جهرم

دروازه پیر شبیب
دروازه پیر شبیب

آبشار مروارید خفر

آبشار مروارید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر جهرم است. آب این آبشار شیرین و قابل آشامیدن است. دمای آب در زمستان‌ها گرم است و بخار ناشی از آن تصویر زیبایی را به وجود می‌آورد. در راه رسیدن به آبشار گذر از کوچه‌باغ‌ها با درختان میوه بسیار دلنشین است. این آبشار زیستگاه مناسبی برای ماهی‌ها و خرچنگ‌ها است.

آبشار مروارید خفر
آبشار مروارید خفر

چهارطاقی آتشکده قطب‌آباد؛ دوهزارسال بی گزند

یکی دیگر از این آتشکده‌های دیدنی آتشکده قطب‌آباد است که از مکان های دیدنی جهرم است.. این بنا نیز متعلق به دوره ساسانیان است و در ۲۰ کیلومتری قطب‌آباد جهرم به زاهد فسا قرار دارد. با گذشت حدود دو هزارسال این بنا ساختار چهارطاقی و گنبد خود را حفظ کرده است و بر بلندای تپه خودنمایی می‌کند.جاذبه گردشگری جهرم

چهارطاقی قطب آباد
چهارطاقی قطب آباد

جاذبه توریستی و تفریحی غار سنگ تراشان

غار سنگ‌تراشان از جاذبه‌های دیدنی جهرم و مقصد بسیاری از گردشگران است. این غار یکی از بزرگ‌ترین غارهای دست‌ساز جهان است که به دست سنگ‌تراشان جهرمی در دوران صفویه انجام ساخته شده است.

غار سنگ تراشان
غار سنگ تراشان

هدف آن‌ها از کندن سنگ‌های آهکی غار امرار معاش بوده است اما با ایجاد نقش‌های زیبا و ساخت ستون‌ها برای استقامت سقف غار بنایی تاریخی و ارزشمند را به یادگار گذاشته‌اند. حدود صد ستون در طول غار مشاهده می‌شود که زیبایی بیشتری به تالار غار بخشیده‌اند.جاذبه گردشگری جهرم

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

قلعه گبری

قلعه گبری، محل سکونت زرتشتی ها بوده که در جهرم زندگی می کردند. در حمله اعراب به این منطقه چیزی از این قلعه تاریخی به جا نماند. این قلعه روی کوهی باصفا و سرسبز در فاصله کوتاه از غار سنگ شکنان واقع شده است. این قلعه به شکلی بوده است که هیچ کس نمی توانسته از این قلعه بالا برود و به آن نفوذ کند زیرا کوه آن همانند دیوارهایی بلند سد راه می شود. از شگفتی های قلعه گبری جهرم چاه این قلعه است که در سنگ کوه حفر شده است.

قلعه گبری
قلعه گبری

غار شفق

غار شفق در ۱۴۰ کیلومتری شرق شیراز، در شهرستان جهرم بخش سیمکان در ۷۵ کیلومتری جهرم و دقیقا روبروی روستای کوشکسار قرار گرفته است . غار شفق غاری آهکی می باشد و از غارهای تونلی و طبقاتی است. این غار دارای استلاگمیت و استلاکتیت های منحصر به فردی میباشد.

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

غار شفق
غار شفق

این غار، سه دهانه دارد و درون آن مانند سالنی است که گنجایش صدها نفر انسان را دارد.این غار در دهه چهل شمسی توسط کوهنوردان فارس کشف شد. از لحاظ غار سنگها این غار غنی نمی باشد. رطوبت داخل غار نیز نسبتا بالاست.جاذبه گردشگری جهرم

پل گچی اسفل

این پل در شمال غربی و نزدیک شهر دوزه قرار دارد. قدمت این پل به دوران صفویه بر می‌گردد. این پل توسط خواجه عبدالصمد دوزه‌ای سیمکانی بر رودخانه سیمکان ساخته شده است که ارتباط دهنده بین شهر دوزه و روستای اسفل می‌باشد. جنس پل از سنگ و ساروج می‌باشد.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید