جاذبه دیدنی باغ جهان نما شیراز

0
118

باغ جهان نما کجاست؟ این بوستان یکی از قدیمی‌ ترین باغ های دیدنی و حیرت انگیز ایران محسوب می شود. سالانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از جهان نما شیراز،جاهای دیدنی شیراز به این شهر سفر می کنند. شکوه و زیبایی این باغ بهشتی از هر لنزی تماشایی است؛ به طوریکه در نظر اغلب بازدیدکنندگان جاذبه دیدنی باغ جهان نما شیراز است.

باغ جهان نما کجاست
باغ جهان نما کجاست

یکی از جذاب ترین باغ های شیراز محسوب می شود. این بوستان با مساحتی بالغ بر حدود ۳ هکتار، در فهرست بزرگ ترین باغ های ایران قرار دارد. اگر قصد سفر به شهر رویایی شیراز را دارید، می توانید با انتخاب بهترین هتل های شیراز، اقامتی بدون دغدغه و نگرانی را برای خود فراهم کنید. بدون شک، بازدید از این مکان دلنشین با اقامتی خوش در بهترین هتل های این شهر، خاطره ای ماندگارتر برایتان خواهد بود.جاهای دیدنی شیراز

رستاک علاوه بر اقامتگاه بلیط های داخلی و خارجی با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

جهت تهیه ویزای کشورهای توریستی نیز می توانید با رستاک در اتباط باشید.

پیشینه باغ جهان نما

در جوار آرامگاه حافظ شیرازی، باغی دیدنی و ارزشمند قرار دارد؛ باغی که شما را به سفری در دل تاریخ مهمان می کند. این باغ باشکوه که با نام باغ جهان نما معروف است، بهشتی کوچک در شهر شیراز است. باغ جهان نمای شیراز یکی از خیال انگیزترین و زیباترین باغ های شیراز است. با گام نهادن در این باغ به معماران آن آفرین می گویید! باغ جهان نما قدیمی ترین باغ شیراز با مساحت ۲/۸ هکتار است. با مساحتی بالغ بر ۳۵۰۰ متر مربع، فضای سبزی پر از درختان سرو، نارنج، گل های خوشبو و رنگارنگ رز، بنفشه، اطلسی، شمشاد و داوودی را به نمایش می گذارد.جاذبه دیدنی باغ جهان نما شیراز

پیشینه باغ جهان نما
پیشینه باغ جهان نما

 معماری باغ جهانما شیراز

عمارت باغ جهان‌نما به صورت هشت ضلعی بنا شده است. کریم خان زند دستور داد در سال ۱۱۸۵ هجری، به دور باغ حصار بکشند و این عمارت را بسازند. همچنین، فرمان داد خیابان های اطراف آن را به زیبایی درختکاری کنند. طرح باغ جهان نما را کریم خان زند مانند باغ نظر ایجاد کرد. او داخل باغ، چهار خیابان، اطراف آن چهار حوض، دو حوض کوچک و دو حوض بزرگ بنا کرد. حوض مرمر زیبایی درون عمارت قرار دارد که چهار گوشه آن را چهار شاه نشین دربر گرفته است. پنجره های چوبی این باغ شیراز پس از بازسازی و مرمت، به دست مالک خصوصی آن به پنجره های آهنی مبدل شده است.جاهای دیدنی شیراز

می توانید علاوه بر رزرو اقامتگاه آنلاین در سایت رستاک هم از تورهای داخلی و خارجی به مقاصد کیش ، قشم ، مشهد مقدس و همچنین استانبول , آنتالیا ، مالزی ، دبی و اخذ ویزای توریستی از طریق شماره تماس های ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ ، ۰۲۱۸۸۴۱۹۵۵با کارشناسان رستاک جهت مشاوره و خرید تور اقدام کنید.

 معماری باغ جهانما شیراز
 معماری باغ جهانما شیراز

 تاریخچه باغ جهان نما شیراز، باغی همچون بهشت

قدمت این باغ به قبل از قرن ۸ هجری بر می گردد. در دوران آل مفظر و آل اینجو در اوج شکوه و زیبایی قرار داشت. چشم نوازی باغ جهان‌نما در حدی بود که مانع از یورش تیمور گرگانی به آن شد. اوج زیبایی و آبادانی این باغ تا دوره صفویه بود. بعد از آن، ناامنی های متعدد کشور، باغ جهان نمای شیراز را به ویرانه ای بزرگ تبدیل کرد.

رستاک علاوه بر اقامتگاه بلیط های داخلی و خارجی با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

جهت تهیه ویزای کشورهای توریستی نیز می توانید با رستاک در اتباط باشید.

 تاریخچه باغ جهان نما شیراز، باغی همچون بهشت
 تاریخچه باغ جهان نما شیراز، باغی همچون بهشت

چگونه به باغ جهان نما شیراز برویم؟

با توجه به این که فعلا خط متروی مربوط به باغ جهان نما شیراز راه‌ اندازی نشده است، دسترسی به این باغ از طریق مترو میسر نخواهد بود. اما این موضوعی دلیلی بر نامناسب بودن دسترسی به باغ جهان نما شیراز نیست. زیرا منطقه‌ای که باغ جهان نما در آن واقع شده، به خوبی توسط اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر شیراز پوشش داده می‌شود. در این مورد بد نیست بدانید که هفت خط مختلف، اتوبوس‌های نقاط متفاوتی از شهر را به نزدیکی‌های این باغ متصل می‌کنند. ضمنا، برای بازدید از باغ جهان نما، به راحتی می‌توان از خودروی شخصی نیز استفاده کرد.

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید