سفری به سرزمین آبشار زرد لیمه

0
81

در میان انبوه جاذبه‌های طبیعی ایران، زاگرس، این رشته کوه سرافراز، همواره با جلوه‌های بدیع و شگفت‌انگیز خود، طبیعت‌گردان را به سوی خود می‌خواند. در این میان، آبشار زرد لیمه، نگینی در دل این کوهستان، با عظمت و زیبایی خیره کننده، در انتظار کشف شدن توسط مشتاقان طبیعت است.سفری به سرزمین آبشار زرد لیمه

آژانس گردشگری رستاک، با سابقه‌ای درخشان در ارائه خدمات گردشگری، سفری خاطره‌انگیز به این آبشار شگفت‌انگیز را برای شما تدارک دیده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتر، با این شاهکار طبیعت آشنا شویم و سفری رؤیایی به سرزمین آبشار زرد لیمه را برنامه‌ریزی کنیم.

آبشار زرد لیمه: نگینی در دل زاگرس

آبشار زرد لیمه، با ارتفاع ۴۰ متر و عرض ۶۵ متر، یکی از بزرگترین و عریض‌ترین آبشارهای ایران است. این آبشار در دل کوه‌های زاگرس، در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و از چشمه‌های بالادست کوهستان تغذیه می‌شود.

آبشار زرد لیمه
آبشار زرد لیمه

نام “زرد لیمه” برگرفته از رنگ رسوبات خاکی در مسیر آبشار است که در فصل بهار به رنگ زرد در می‌آید و در ترکیب با آب زلال و فیروزه‌ای، منظره‌ای بدیع و چشم‌نواز را خلق می‌کند.سفری به سرزمین آبشار زرد لیمه

صدای خروشان آب و رقص حیرت‌انگیز قطرات در میان صخره‌ها، غار یخی و تونل سنگی، از جمله جاذبه‌های این آبشار هستند که هر ساله گردشگران بی‌شماری را به سوی خود جذب می‌کند.

جاذبه‌های پیرامون آبشار زرد لیمه

علاوه بر تماشای شکوه آبشار، جاذبه‌های دیگری نیز در انتظار شماست. در مسیر رسیدن به آبشار، از میان جنگل‌های انبوه بلوط و زاگرس عبور خواهید کرد و می‌توانید از تازگی و طراوت طبیعت لذت ببرید.

همچنین، چشمه دیمه، کتیبه دژپات، پیرغار، تنگ زندان، پارک ملی تنگه صیاد و روستای گزستان بازفت از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

گشت و گذار در آبشار زرد لیمه

بهترین زمان برای بازدید از آبشار زرد لیمه، فصل بهار و اوایل تابستان است. در این زمان، آبشار پر آب است و طبیعت سرسبزی خود را به رخ می‌کشد.سفری به سرزمین آبشار زرد لیمه

برای رسیدن به آبشار، باید از شهرکرد به سمت اردل حرکت کنید و سپس از طریق جاده فرعی به سمت روستای گزستان بازفت بروید. از این روستا تا آبشار، حدود ۲ ساعت پیاده‌روی در طبیعت زیبا و بکر پیش رو دارید.

در طول مسیر، می‌توانید از تماشای مناظر طبیعی، از جمله کوه‌ها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها و چشمه‌ها لذت ببرید. همچنین، اگر اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید از مسیرهای کوهستانی برای رسیدن به آبشار استفاده کنید.

اقامت در نزدیکی آبشار زرد لیمه

در نزدیکی آبشار، امکانات رفاهی محدودی وجود دارد. چندین خانه روستایی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. همچنین، می‌توانید در محوطه باغ‌های اطراف آبشار چادر بزنید.

نکات مهم برای سفر به آبشار زرد لیمه

  • به همراه داشتن کفش و لباس مناسب
  • استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی
  • برداشتن آب آشامیدنی کافی
  • حفظ نظافت محیط زیست
  • احترام به فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی

سفر به آبشار زرد لیمه با آژانس گردشگری رستاک

آژانس گردشگری رستاک با ارائه تورهای متنوع، سفری بی‌دغدغه و خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

خدمات تور:

  • وسیله نقلیه رفت و برگشت
  • راهنمای مجرب
  • صبحانه و میان وعده
  • بیمه مسافرتی
  • گشت و گذار در آبشار و جاذبه‌های پیرامون

نکات مهم:برای رزرو اقامتگاه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ تماس بگیرید.

با رستاک، سفری خاطره‌انگیز به سرزمین آبشار زرد لیمه را تجربه کنید!

همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان مجرب ما بهره‌مند شوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید