10 مقصد دیدنی ساری

0
437

۱. عمارت فاضلی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ساری

یکی از ۱۰ مقصد دیدنی ساری توصیه رستاک هم عمارت فاضلی از بناهای تاریخی ارزشمندی است که در بخش فرهنگی-تاریخیِ آب انبار نو، در شهر ساری واقع شده است. این بنا مربوط به دوره‌ی قاجار و پهلوی اول و متعلق به خاندان فاضلی بوده و یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری ساری است. بر اساس تحقیقات انجام شده، صاحب این عمارت معلم بوده؛ اما اطلاعاتی در مورد معمار آن وجود ندارد. عمارت فاضلی از دو عمارت مسکونی تشکیل شده است.

عمارت فاضلی
عمارت فاضلی

۲. خانه (موزه) کلبادی

 خانه‌ی کلبادی یکی از ۱۰ مقصد دیدنی ساری که به عمارت کلبادی نیز شهرت دارد، از بناهای دوران قاجار و یکی از اماکن دیدنی ساری است است که حدود ۱۳۰ سال پیش به دستور سردار جلیل، از فرماندهان ارتشِ وقت، در محله‌ی آب انبار نوی ساری و به نام فرزند بزرگش امیر نصرت ساخته شد. با مرگ زود هنگامِ امیر نصرت، این خانه به فرزندش منوچهر کلبادی رسید. این بنا دارای سبک معماری بومی، مسکونی و تکیه‌های دوره‌ی قاجار بوده و مصالح به کار رفته در آن، چوب، آجر و سفال است.

خانه کلبادی
خانه کلبادی

۳. پناهگاه حیات وحش میانکاله ؛ دیدار با پرندگان مهاجر

پناهگاه حیات‌وحشِ میانکاله، یکی دیگر از ۱۰ مقصد دیدنی ساری که با نام شبه جزیره‌ی میانکاله نیز شناخته می‌شود، یکی از دیدنیهای ساری و در فاصله‌ی ۱۲ کیلومتری شمال بهشهر واقع شده است و مساحتی در حدود ۶۶ هزار هکتار دارد. این منطقه به لحاظ زیست محیطی جایگاه ویژه‌ای در میان کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر دارد و در بین سواحل جنوبی دریای خزر، تنها محدوده‌ای است که تا حدود زیادی بکر و دست نخورده باقی مانده و از آلودگی‌ها و تخریب‌های انسانی مصون مانده است.

پناهگاه حیات وحش میانکاله
پناهگاه حیات وحش میانکاله 

۴. پناهگاه حیات وحش دشت ناز ؛ محل زایش گوزن‌های زرد 

پناهگاه حیات وحش دشت ناز که در ۲۹ کیلومتری شمال شهر ساری و جنگل‌های جلگه‌ای آن واقع شده است، مساحتی بالغ بر ۵۶ هکتار دارد و یکی از زیباترین جاهای دیدنی ساری به شمار می‌رود. این منطقه، زیستگاه و محل تکثیر گونه‌ی نادری از گوزن، با نام گوزن زرد ایرانی است. از دیگر گونه‌های مهم جانوری که می‌توانید در این منطقه ببینید عبارتند از: مرال(گوزن قرمز خزر)، شوکا، گربه جنگلی و قرقاول. دشت ناز به جهت تنوع گونه‌های گیاهی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و بیش از ۴۴۷ گونه‌ی گیاهی را در خود جای داده است.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز
پناهگاه حیات وحش دشت ناز

۵. باداب سورت، یکی از جاذبه‌ های گردشگری شهر ساری

چشمه‌های باداب سورت در جنوب شهر ساری و حد فاصل بین روستاهای اروست و مال‌خواست قرار دارد.باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت و تندی است. چشمه‌های باداب سورت شامل دو چشمه با ویژگی‌های کاملاً متفاوت از نظر رنگ، مزه، بو و میزان آب موجود در آن‌ها است. یکی پر آب، بسیار شور و عمیق که خواص درمانی دارد، و دیگری ترش‌مزه و نارنجی رنگ که در اطراف آن رسوبات آهن مشاهده می‌شود.

باداب سورت
باداب سورت

۷. دریاچه چورت ؛ رؤیایی واقعی در دل جنگل‌ های ساری

 دریاچه‌ی چورت ر بخش چهاردانگه‌ی ساری واقع شده است. این دریاچه یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی ساری است. دریاچه‌ای در قلب یک جنگل انبوه، که به طرز شگفت‌آوری بر اثر وقوع زلزله‌ای در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی به وجود آمده است. در مسیر رفتن به این دریاچه، باید از جنگل‌های زیبا با درختانی سر به فلک کشیده گذر کنید.

دریاچه چورت
دریاچه چورت

۸. میدان ساعت؛ یکی از دیدنیهای ساری و نماد این شهر

این میدان دارای یک برج سفیدرنگ با تزیینات قرمز رنگ است که در بالای آن ساعتی بزرگ و عقربه‌ای وجود دارد. این ساعت عقربه‌ای به صدای ناقوس مجهز است و با هر بار تغییر ساعت، به تعداد رقم‌های ساعت به صدا در می‌آید. اگر ۱۲ شب در ساری باشید، می‌توانید صدای ناقوس‌های ساعت را حتی در دورترین نقطه از میدان ساعت بشنوید.

میدان ساعت
میدان ساعت

۹. سد شهید رجایی؛ مجموعه‌ای زیبا و کامل برای گردشگران

از جمله مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی ساری، می‌توان به سد شهید رجایی اشاره کرد. این سد عظیم و زیبا، درواقع تفرجگاهی برای مردم ساری و گردشگران این شهر زیباست. سد شهید رجایی با نام سد سلیمان تنگه هم معروف است و زیبایی خیره‌کننده‌اش باعث شده تا یکی از اصلی‌ترین دیدنی‌ های ساری محسوب شود. با تهیه بلیط ورودی می‌توانید به آنجا بروید و از بالای تاج سد، چشم‌انداز زیبایی از کوه‌ و سرسبزی را تماشا کنید.

سد سلیمان تنگه یا سد شهید رجایی
سد سلیمان تنگه یا سد شهید رجایی

۱۰٫ بازار سنتی ساری از بهترین مکان های تفریحی ساری

قطعا یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین مکان‌ها نزد گردشگران، بازارهای سنتی هستند. در این میان بازارهای سنتی شمال کشور، با رنگ‌ها و عطر و بوی متفاوت و خاصشان، دوست‌داشتنی‌ترند. بازار سنتی ساری یکی از بازارهای زیبا و دیدنی شمال کشور است که هر روزه تعداد قابل توجهی از مردم محلی و گردشگران به آنجا می‌روند. این بازار سنتی، بافت سنتی و قدیمی خودش را حفظ کرده و قدم زدن در آن، حسی لذتبخش را در شما به وجود می‌آورد.

بازار سنتی ساری
بازار سنتی ساری

در این مقاله در رستاک هم با ۱۰ مقصد دیدنی ساری آشنا شدیم . جهت رزرو ویلا و اقامتگاه در ساری میتونید در سایت رستاک با جستجوی کد مربوطه ویلا و اقامتگاه خودتون رو رزرو کنید همچنین برای رزرو میتونید اپلیکیشن بازار رستاک هم را دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید