10 سفر رویایی برای سفر یک روزه اطراف تهران

0
1082

۱۰ سفر رویایی برای سفر یک روزه اطراف تهران

تهران، پایتخت ایران، شهری پرجنب‌وجوش است که جمعیت زیادی را در دل خود جای داده است. ۱۰ سفر رویایی برای سفر یک روزه اطراف تهران بسیاری از پایتخت‌نشینان تمایل دارند برای یک روز هم که شده، از زندگی شهری و دغدغه‌های ناتمامش دور شوند و به دل طبیعت و آرامش بی‌وصف آن پناه ببرند.میتوانید از طریق مجله رستاک هوم از سایر نقاط دیدنی ایرانی مطلع شوید.

روستای افچه لواسان
روستای افچه لواسان

روستای افچه لواسان افجه نام روستایی است در شمال شرق تهران که در فاصله ۳۰ کیلومتری از تهران قرار گرفته است.منطقه‌ای که افجه در آن قرار دارد منطقه ای کوهستانی است و اگر به دنبال آب و هوایی خنک در تابستان هستید، افجه می‌تواند مقصد مناسبی برای طبیعت گردی شما باشد.

روستای افچه
روستای افچه

جاذبه های اطراف روستای افجه

دشت هویج
آبشار برگ جهان
آتشکده باستانی دشت سبواستان
حمام تاریخی روستا
درخت چنار ۴۰۰ ساله
قلعه ساکا

دشت هویج
دشت هویج
آبشار برگ جهان
آبشار برگ جهان


چگونه به روستای افجه برویم؟

آدرس روستای افجه در لواسان:
تهران، جاده لشگرک، میدان لشگرک، روستای افجه لواسان

برای رزرو ویلا در هفت روز هفته همراه با ویوهای زیبا و امکانات کامل میتوانید به سایت رستاک هوم مراجعه نمایید .

آبشار پسچویک
آبشار پسچویک

آهار، محلی برای تنفس

آهار محلی برای تنفس
آهار محلی برای تنفس

یکی دیگر از ۱۰ سفر رویایی برای سفر یک روزه اطراف تهران که بسیار دیدنی است، روستای آهار در ۴۰کیلومتری این شهر است که ازجمله مناطق شمیرانات محسوب می‌شود. روستایی رنگارنگ که در هر فصل زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد و مقصدی مناسب برای سفرهای یک‌روزه اهالی تهران و کرج است.

روستای آهار
روستای آهار

روستای آهار در نزدیکی رشته کوه البرز قرار دارد؛ ازاین‌رو بسیاری از پایتخت‌نشینان این روستا را برای کوه‌نوردی انتخاب می‌کنند. اگر اهل پیاده‌روی در طبیعت باشید، سفر به آهار به یکی از بهترین گردش‌های عمرتان تبدیل می‌شود؛ قدم‌زدن در کوچه‌باغ‌های رؤیایی این روستا که با درختان خوش‌قدوقامت پوشیده شده است و از میان باغ‌های آلبالو و گیلاس گذر می‌کند و رودهای خروشانی که در امتداد مسیر جریان دارد، شما را به وجد می‌آورد.

پیاده روی در کوچه باغ های آهار
پیاده روی در کوچه باغ های آهار

برغان، سرزمین آلوچه‌ها

روستای برغان
روستای برغان

 روستای برغان یکی دیگر از ۱۰ سفر رویایی برای سفر یک روزه اطراف تهران است که در استان البرز واقع شده است و حدود ۵۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد. ویلاهای اطراف استان البرز را میتوانید از طریق رستاک هوم رزرو نمایید طبیعت بکر و آب‌وهوای مطلوب این روستا، باعث شده است که بسیاری از ساکنین شهر تهران، البرز و کرج آخرهفته‌های خود را در این محل بگذرانند.

رودخانه برغان
رودخانه برغان

کردان، تلفیقی از طبیعت روستایی و معماری مدرن

10 سفر رویایی برای سفر یک روزه اطراف تهران  سامانه جامع گردشگری رستاک
ویلای دوبلکس سه خواب در کردان

روستای کردان یکی از 10 سفر رویایی برای سفر یک روزه اطراف تهران است که ۵۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد و در استان البرز قرار گرفته است. بسیاری از پایتخت‌نشینان این روستا را به‌دلیل ویلاها و تالارهای مجلل عروسی‌اش می‌شناسند؛ درواقع روستای کردان تلفیقی از طبیعت روستایی و معماری مدرن شهری است.

طبیعت زیبای کردان کرج
طبیعت زیبای کردان کرج

این روستای خوش‌آب‌وهوا در تمام فصل‌ها جذاب و دیدنی است؛ اما اگر بهار و تابستان را برای گردش در کردان انتخاب کنید، به شما قول می‌دهیم محو زیبایی چشم‌نواز این روستا شوید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید.

منظره زیبا کردان
منظره زیبا کردان

وردیج و واریش، روستای ارواح سنگی

ارواح سنگی
ارواح سنگی

یکی از دلایل نام‌گذاری روستای وردیج با عنوان روستای ارواح سنگی، وجود دامنه سنگ‌های آدمک‌مانند این منطقه است؛ سنگ‌هایی با اشکال مختلف که منظره جالبی را به نمایش گذاشته‌اند. این سنگ‌ها بیشتر شبیه جمجمه انسان‌ها و بدن حیوانات وحشی هستند و افسانه‌های مختلفی درباره آن‌ها وجود دارد. همین امر باعث متمایز شدن این روستا با دیگر روستاهای اطراف تهران شده است.

روستای واریش
روستای واریش

بعد از روستای وردیج، در انتهای جاده آسفالت این مسیر، روستای واریش قرار دارد. این روستا به‌دلیل قرارگیری در ارتفاع بالاتر، آب‌وهوای خنک‌تری نسبت به وردیج دارد؛ به‌طوری که در زمستان بسیاری از سکنه آن را ترک می‌کنند. روستای واریش بسیار سرسبزتر از وردیج است و باغ‌های آلبالو، گیلاس، گردو و توت آن بسیار دیدنی است.

مسیر جاده واریش
مسیر جاده واریش

دیدنی‌های روستای واریش فراوانند؛ از چشمه واریش که آب سرد گوارایی را به گردشگران هدیه می‌دهد گرفته تا امامزاده بی بی زرین قمر که اکنون به پناهگاهی برای کوهنوردان این روستا تبدیل شده است. پس اگر قصد دارید از دست روزهای آتشین تابستان خلاص شوید و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی را مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنیم دو روستای وردیج و واریش را برای سفر آخر هفته خود انتخاب کنید.

امامزاده بی بی زرین قمر
امامزاده بی بی زرین قمر

طالقان، بهشت ییلاق‌های تهران

طالقان ، بهشت ییلاق های تهران
طالقان ، بهشت ییلاق های تهران

 طالقان یکی از زیباترین مناطق گردشگری اطراف تهران است که حدود ۱۲۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. طبیعت روح‌نواز طالقان با رسیدن اردیبهشت یکپارچه سبزپوش شده و به منطقه‌ای منحصربه‌فرد برای گشت‌وگذار در بهار تبدیل می‌شود. طالقان با جاذبه‌های طبیعی مختلف مانند دریاچه، کوه‌ها و روستاهای زیبا و تاریخی اطرافش، بهترین مکان برای رکاب‌زدن در دل طبیعت بهاری است.

منظره فوق العاده از طالقان
منظره فوق العاده از طالقان

قدمت طالقان با ۸۲ روستای فعال در حاشیه رودخانه شاهرود و دامنه رشته کوه البرز، به هزار سال پیش از میلاد برمی‌گردد. از جمله جاهای دیدنی طالقان می‌توان به بقعه امامزاده میرسعید در حسنجون، بقعه امامزادگان موسی و سلیم در آسفاران، حمام شهرک، حمام تاریخی میر، درخت هزارساله در فشندک و روستای باریکان اشاره کرد

امامزاده میر سعید
امامزاده میر سعید

فیلبند، اقیانوس ابر در بام مازندران

اقیانوس ابر
اقیانوس ابر

روستایی در همسایگی ابرها که تحمل روزهای گرم تابستانی را آسان و دل‌انگیز کرده است و مناظر رؤیایی‌اش، سوژه بسیاری از عکاسان است. در این روستا می‌توانید قاب رؤیایی از زیبایی‌های کوهستان و زندگی روستایی در جوار ابرها را مشاهده کنید و محو این زیبایی کم‌نظیر شوید. علاوه بر اقیانوس ابر، فیلبند با زیبایی‌های یک روستای کوهستانی شمالی، حسابی دلبری می‌کند.

فیلبند در میان ابرها
فیلبند در میان ابرها

روستای فیلبند به‌دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد، به بام مازندران معروف شده است؛ به همین دلیل در بیشتر مواقع غرق در مه است و باران لطیفی فضای آن را پر می‌کند. این نکته را به‌خاطر بسپارید که فیلبند در فصل پاییز و زمستان بسیار سرد است؛ بنابراین اگر قصد دارید از گردش در این روستا لذت ببرید، پیشنهاد ما به شما، سفر در فصل‌های بهار و تابستان است.

نمایی از غروب آفتاب  فیلبند
نمایی از غروب آفتاب فیلبند

امروز در رستاک هوم با شما همراه شدیم، به ۱۰ سفر رویایی برای سفر یک روزه اطراف تهران رفتیم.
رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.
رستاک بلیط هواپیما با نرخ های رقابتی بصورت چارتر و سیستمی برای شما فراهم می سازد.
درج هر تعداد آگهی برای اقامت و اجاره وسیله نقلیه با راننده توسط میزبان در رستاک رایگان می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید