پتاس آبشار نمکی جهان

0
345

پتاس آبشار نمکی جهان تنها نمونه از نوع خود در جهان است. این آبشار در دهکده نمکی اصفهان قرار دارد.آبشار نمکی پتاس، در جایی بین خور و بیابانک قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های طبیعی و فوق‌العاده  زیبا در ایران است و شاید آن‌چنان که باید تا به‌حال معرفی نشده‌است.با رستاک هوم همراه باشین تا در مورد این آبشار بیشتر آشنا شوید.

نمایی زیبا از آبشار نمکی پتاس
آبشار نمکی پتاس، تنها نمونه از نوع خود در جهان است. این آبشار در دهکده نمکی اصفهان قرار دارد.آبشار نمکی پتاس، در جایی بین خور و بیابانک قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های طبیعی و فوق‌العاده  زیبا در ایران است و شاید آن‌چنان که باید تا به‌حال معرفی نشده‌است.با رستاک هوم همراه باشین تا در مورد این آبشار بیشتر آشنا شوید.
نمایی زیبا از آبشار نمکی پتاس

این آبشار چگونه بوجود آمده؟

رود‌ شور در این منطقه آبشار نمک را پدید می‌آورد که به خاطر نمک فراوان و موجود در آب، در اطراف آبشار بلورهای نمک تشکیل می‌شود. ارتفاع این آبشار، حدودا ۲۵ متر است.پتاس، پتاس آبشار نمکی جهان

نمایی زیبا از دهکده نمکی پتاس
رود‌ شور در این منطقه آبشار نمک را پدید می‌آورد که به خاطر نمک فراوان و موجود در آب، در اطراف آبشار بلورهای نمک تشکیل می‌شود. ارتفاع این آبشار، حدودا ۲۵ متر است.
نمایی زیبا از دهکده نمکی پتاس

به علت نمک‌های معدنی که این منطقه را به بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی پتاس در خاورمیانه تبدیل کرده است، به آن آبشار نمکی پتاس می‌گویند.

بهترین زمان سفر به دهکده‌ نمکی پتاس

بهترین زمان سفر به شهرستان خور و بیابانک، نیمه‌ دوم سال و به‌‌خصوص زمستان به حساب می‌آید. در این فصل، روزها هوا معتدل و شب‌ها کمی سرد می‌شود که قابل‌تحمل است؛ البته در ایام نوروز نیز هوا تا حدودی مناسب می‌شود.پتاس، پتاس آبشار نمکی جهان

برای رزرو اقامتگاه و سوییت در شهرستان خور و اصفهان میتوانید از طریق سیستم رزواسیون آنلاین رستاک هوم اققدام کنین.

محوطه دهکده پتاس
در این دهکده تقریبا بسیاری از چیزهایی که می‌بینید، سفید و درخشان هستند. از سوئیت‌ها گرفته تا حتی طراحی داخلی بسیاری از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، به رنگ سفید است که یادآور درخشانی نمک است.
محوطه دهکده پتاس

در این دهکده تقریبا بسیاری از چیزهایی که می‌بینید، سفید و درخشان هستند. از سوئیت‌ها گرفته تا حتی طراحی داخلی بسیاری از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، به رنگ سفید است که یادآور درخشانی نمک است پتاس آبشار نمکی جهان

سوییت های اقامتی در  دهکده نمکی پتاس
در این دهکده تقریبا بسیاری از چیزهایی که می‌بینید، سفید و درخشان هستند. از سوئیت‌ها گرفته تا حتی طراحی داخلی بسیاری از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، به رنگ سفید است که یادآور درخشانی نمک است.
سوییت های اقامتی در دهکده نمکی پتاس

جاذبه‌های گردشگری اطراف آبشار پتاس

در سفر به پتاس، تنها آبشار نمکی جهان!می‌توانید از جاذبه‌های دیگری نیز بازدید کنید. این دیدنی‌ها عبارتند از:

دریاچه نمک خور

جایی که آن را به عنوان دریاچه نمک خور می‌شناسیم، دریاچه‌ای با شمایل هندسی نامنظم است. گاهی اضلاع آن به ۳۰ یا ۴۰ سانتی‌متر هم می‌رسد. اگر اهل عکاسی هستید، به این دریاچه بروید. دریاچه نمک خور در فاصله ۱۲ دقیقه‌ای آبشار پتاس قرار گرفته است. در این مکان از دیدن یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت، لذت ببرید.پتاس آبشار نمکی جهان

دریاچه نمک خور
جایی که آن را به عنوان دریاچه نمک خور می‌شناسیم، دریاچه‌ای با شمایل هندسی نامنظم است. گاهی اضلاع آن به ۳۰ یا ۴۰ سانتی‌متر هم می‌رسد. اگر اهل عکاسی هستید، به این دریاچه بروید. دریاچه نمک خور در فاصله ۱۲ دقیقه‌ای آبشار پتاس قرار گرفته است. در این مکان از دیدن یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت، لذت ببرید.
دریاچه نمک خور

همچنین برای رزرو اقامتگاه و دیدن سایر مقالات از اپلیکیشن بازار رستاک هوم از دیگر اقامتگاه ها برای سفری خوش استفاده نمایید.

روستای عروسان

روستای عروسان، یکی از زیباترین نخلستان‌های روستاهای ناحیه خور و بیابانک است. این روستا علاوه بر مردم مهربان و مهمان‌نوازش، چشمه آب گرمی در فاصله ۱۸ کیلومتری خود دارد. این چشمه آب گرم، طرفدارانی ویژه و منحصربه‌فرد دارد.پتاس،پتاس آبشار نمکی جهان

روستای عروسان
روستای عروسان، یکی از زیباترین نخلستان‌های روستاهای ناحیه خور و بیابانک است. این روستا علاوه بر مردم مهربان و مهمان‌نوازش، چشمه آب گرمی در فاصله ۱۸ کیلومتری خود دارد. این چشمه آب گرم، طرفدارانی ویژه و منحصربه‌فرد دارد.
روستای عروسان

کویر مصر و روستای مصر

روستای مصر که در نزدیکی کویر مصر واقع شده است، معماری سنتی و جالبی دارد و بد نیست قبل از حرکت به‌سمت کویر مصر، کمی در این روستا توقف کنید. کویر مصر که در صدر بهترین کویرهای ایران قرار دارد، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که شامل دریاچه‌ نمک سلکون مصر، نیزار مصر، تخت عباسی، تخت عروس و تنگه‌ رودخانه‌ نمک می‌شود. در کویر مصر می‌توانید از تفریح‌هایی نظیر آفرودسواری و شترسواری لذت ببرید.پتاس آبشار نمکی جهان

کویر مصر
روستای مصر که در نزدیکی کویر مصر واقع شده است، معماری سنتی و جالبی دارد و بد نیست قبل از حرکت به‌سمت کویر مصر، کمی در این روستا توقف کنید. کویر مصر که در صدر بهترین کویرهای ایران قرار دارد، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که شامل دریاچه‌ نمک سلکون مصر، نیزار مصر، تخت عباسی، تخت عروس و تنگه‌ رودخانه‌ نمک می‌شود. در کویر مصر می‌توانید از تفریح‌هایی نظیر آفرودسواری و شترسواری لذت ببرید.
کویر مصر

برای رزرو تور کویر مصر میتوانید از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ از تورهای مهیج رستاک هوم مطلع شوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید