پارک جنگلی ناژوان اصفهان

0
268

امکان ندارد که عزم سفر کرده باشید و استان اصفهان، شهر گز و پولک، شیرینی‌های کرکی، منار جنبان و سی‌و‌سه پل به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر شما به ذهنتان خطور نکرده باشد. بی‌شک اصفهان ، پارک جنگلی ناژوان اصفهان یکی از شهرهای دیدنی کشورمان است که همواره مقصد بسیاری از توریست‌ها و گردشگران بوده و هست.

پارک جنگلی ناژوان اصفهان
بی‌شک اصفهان یکی از شهرهای دیدنی کشورمان است
پارک جنگلی ناژوان اصفهان

اما امروز می‌خواهیم شما را با نگین سرسبز این استان زیبا پارک جنگلی ناژوان اصفهان آشنا کنیم. شاید یکی از مکان‌هایی که نامش را کمتر کسی شنیده باشد، پارک جنگلی زیبایی به نام پارک ‌جنگلی ‌ناژوان است. پارک جنگلی ناژوان از مکان‌های زیبا و بی‌بدیلی است که دیدن آن می‌تواند یک خاطره به‌یادماندنی و فراموش‌نشدنی برای شما رقم بزند.

نگین سرسبز  دیدنی
نگین سرسبز این استان زیبا
نگین سرسبز دیدنی

در این مقاله قصد داریم شما را با پارک جنگلی ناژوان اصفهان آشنا کرده و هر آنچه باید از این پارک جنگلی زیبا بدانید را با شما به اشتراک بگزاریم. با ما باشید!

موقعیت جغرافیایی پارک و بخش‌های مختلف آن

مساحت این باغِ خوش‌آب‌ورنگ ۱۲۰۰ متر مربع است. پارک جنگلی ناژوان اصفهان در غرب اصفهان و در خیابان حبیب‌اللهی قرار دارد. گردشگرانی که می خواهند به این مجموعه‌ی زیبا بروند، باید خود را به میدان سهروردی برسانند و از آن‌جا وارد خیابان الفت شود. 

برای رزرو تور اصفهان میتوانید از طریق پیج رستاک تور و یا شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ اقدام کنید.

موقعیت جغرافیایی پارک و بخش‌های مختلف آن
پارک ناژوان در غرب اصفهان و در خیابان حبیب‌اللهی قرار دارد.
موقعیت جغرافیایی پارک و بخش‌های مختلف آن

 واژه‌ی «ناژوان» از دو بخش «ناژ» و «وان» تشکیل شده است؛ ناژ نام دیگر  درخت صنوبر است و وان پسوند مکان. بنابراین همان‌طور که از نام آن پیداست، پارک جنگلی ناژوان اصفهان در حقیقت منزلگاه درختان صنوبر است.

اگر تصمیم دارید که زمانی به اصفهان یا سایر شهرهای ایران سفر کنید می‌توانید برای اجاره اقامتگاه به سایت رستاک هوم سر بزنید. اجاره انواع مختلف اقامتگاه از کلبه جنگلی و خانه روستایی تا اجاره ویلا با قیمت مناسب و کیفیت خوب در رستاک هوم ممکن است.

یکی از ویژگی‌های بارز پارک جنگلی ناژوان اصفهان، عبور زاینده‌رود از میان این پارک است. دورتادور این مکان پر است از مزارع فراوان. بنابراین هوای این ناحیه حقیقتا خنک و دل‌پذیر است. پس ناژوان برای کسانی که می‌خواهند برای چند ساعتی هم که شده از آلودگی، سروصدا و تنش شهری فرار کنند و به آرامش پناه ببرند، واقعا یک گزینه‌ی مناسب است. می‌توانید با ماشین خودتان هم از میان این پارک عبور کنید و از برخورد باد ملایم به پوست صورت‌تان لذت برید.

پارک جنگلی ناژوان اصفهان چند بخش مختلف دارد. علاوه‌بر طبیعت بکر این ناحیه، شما می‌توانید از باغ پرندگان، باغ خزندگان، آکواریوم، موزه‌ پروانه‌ها و موزه‌ صدف‌ها دیدن کنید.

باغ پرندگان

باغ پرندگان اصفهان با مساحتي بالغ بر ۵۵ هزارمترمربع در سال ۱۳۷۵ به همت شهرداري اصفهان در بيشه ناژوان و در حدود ۴ كيلومتري غرب پل وحيد احداث گرديده و از نظر طراحي در سطح كشور در نوع خود بي نظير است. محوطه داخلي باغ پرندگان با وسعت ۱۷ هزار مترمربع چنان زيبا فضا سازي شده كه علاوه بر تأمين نيازهاي زيست محيطي پرندگان، منظره اي زيبا و دلپذير جهت علاقه مندان فراهم نموده است. پوشش توري سقف باغ با مساحت ۴۰ هزارمترمربع بر روي ۱۶ ستون فلزي به ارتفاع ۳۲-۲۵ متر نصب گرديده است. در اين باغ تعداد بيش از ۳۵۰۰ قطعه پرنده از حدود ۲۰۰ گونه مختلف نگهداري ميشود.پارک جنگلی ناژوان اصفهان
ساعات بازديد: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الي ۱۸:۳۰

باغ پرندگان
باغ پرندگان اصفهان با مساحتي بالغ بر ۵۵ هزارمترمربع در سال ۱۳۷۵ به همت شهرداري اصفهان در بيشه ناژوان
باغ پرندگان

باغ موزه پروانه ها

مساحت اين باغ حدود ۲۰۰۰ مترمربع است كه در آن بيش از ۱۰۰ گونه گل و گياه از جمله درختچه فردوس، درختچه سيكاس، درختچه ليندا، انواع بنجامين، انواع فيكوس، انواع بگونيا، آگاو و… در يك فضاي زيبا و دل انگيز در اختيار بازديد كنندگان قرار دارد. در سه نقطه از اين باغ با بدنه سازي هاي انجام شده تعداد ۴۸ عدد قاب شامل ۲۲۰۰ پروانه زيبا و رنگارنگ به نمايش گذاشته شده است .
ساعات بازديد : همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الي ۱۹:۳۰

آكواريوم

اين مجموعه كه به عنوان اولين و بزرگترين آكواريوم كشور شناخته مي شود در زميني با مساحت بيش از ۳۵۰۰ مترمربع احداث شده و شامل يك تونل آكواريوم (دنياي زير آب) به طول ۳۰ متر و تعداد ۳۰ عدد آكواريوم هاي ۵ الي ۱۰ متري، آكواريوم هاي لمسي و سيلندر آكواريوم هاي بزرگ، چندين مركز قرنطينه و آزمايشگاه، فروشگاه هدايا و… مي باشد. گونه هاي دريايي مختلف آب شور و آب شيرين از نقاط مختلف دنيا در اين مجموعه جمع آوري و در معرض ديد بازديد كنندگان قرار گرفته است.پارک جنگلی ناژوان اصفهان
ساعات بازديد : همه روزه از ساعت ۸ الي ۲۲

آكواريوم
اين مجموعه كه به عنوان اولين و بزرگترين آكواريوم
آكواريوم

تله سيژ

تله سيژ مشابه تله كابين است كه به جاي كابين و اطاقك محصور، از يك سري صندلي هاي كاملاً ايمن استفاده ميشود. تله سيژ ناژوان به طول حدود يك هزار و ۹۲۵ متر (رفت و برگشت ۳ هزار و ۸۵۰ متر) و داراي ۶۰ صندلي سه نفره است كه شهروندان و مسافرين ميتوانند با سوار شدن و نشستن بر روي اين صندلي ها در محيط آزاد و بر روي درختان و در ارتفاع ۲۴ متري از سطح زمين، با سرعت حدود ۲ تا ۳ متر بر ثانيه حركت نموده و از مناظر زيباي اين پارك طبيعي لذت ببرند . ايستگاه اول تله سيژ در ابتداي جاده الفت واقع در ابتداي ورودي پارك ناژوان و ايستگاه دوم جنب باغ پرندگان ناژوان در قسمت جنوب رودخانه قرار دارد و امكانات رفاهي در هر دو ايستگاه جهت استفاده شهروندان فراهم گرديده است.پارک جنگلی ناژوان اصفهان
ساعات بازديد : همه روزه از ساعت ۱۰ الي ۱۹

تله سيژ
تله سيژ ناژوان به طول حدود يك هزار و ۹۲۵ متر
تله سيژ

باغ خزندگان

اين مجموعه منحصربفرد شامل ۲۵ ويواريوم بزرگ و ۱۲ ويواريوم كوچك بوده كه در آن گونه هاي مختلف خزندگان سمي، نيمه سمي و غير سمي از جمله انواع مارها، سوسمارها، تمساح و … در معرض ديد بازديد كنندگان قرار گرفته است.پارک جنگلی ناژوان اصفهان
ساعات بازديد : همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الي ۲۱

باغ خزندگان
مجموعه منحصربفرد شامل ۲۵ ويواريوم بزرگ و ۱۲ ويواريوم
باغ خزندگان

موزه صدف ها

مجموعه به نمايش گذاشته شده كلكسيون صدف ها و جانوران دريايي نادري است كه بالغ بر ۲۰۰۰ نمونه از ۸۰۰ گونه مختلف مي باشد .اين مجموعه شامل نرم تنان دريايي و خشكي، چند نمونه از خرچنگ هاي آب شور و چندين گونه از خارپوستان است كه از سراسر دنيا طي ۲۵ سال جمع آوري شده است.پارک جنگلی ناژوان اصفهان
ساعات بازديد : همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الي ۲۱

مسیر دسترسی:

دسترسی به ناژوان از طریق بزرگراه شهید حبیب‌اللهی و خیابان الفت و عبور از پل زاینده رود در مجاورت باغ پرندگان امکان‌ پذیر می ‌باشد.پارک جنگلی ناژوان اصفهان

شما چه جاهای دیدنی در اصفهان می‌شناسید که کمتر شناخته شده؟ تاحالا به این پارک جنگلی رفته‌اید؟ امکانات آن برای شما چه‌طور بوده؟ چه‌طوری بهتر خواهد شد؟ از تله‌سیژ آن استفاده کرده‌اید؟ برای ما از تجربه خود بنویسید.

راستی اگر به اصفهان سفر کردید و دنبال اجاره ویلا اصفهان بودید می‌توانید از سایت رستاک هوم کمک بگیرید و در آن ویلای موردپسند خودتان را در کمترین زمان پیدا کنید و به راحتی رزرو کنید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید