چیزهایی که درباره رامسر نمی‌دانید!

0
402

چیزهایی که درباره رامسر نمی‌دانید!  سامانه جامع گردشگری رستاک
نمایی از کوهپایه و دریا رامسر

چیزهایی که درباره رامسر نمی‌دانید!
شهر رامسر در استان مازندران یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.
زیبایی‌های رامسر به اندازه‌ای مجذوب‌کننده است که به این شهر، نام “عروس مازندران” را داده‌اند.
بهترین زمان سفر به رامسر در شمال، بهار و تابستان است اما فصل پاییز هم در این شهر، تماشایی و مثال‌زدنی است.

اکثر افرادی که به دنبال یک مکان خوش آب و هوا برای اجاره ویلا در شمال هستند، رامسر را انتخاب می‌کنند.
این شهر، محیطی زیبا و لوکس دارد و برای تغییر سبک زندگی پیشنهاد می‌شود.

چیزهایی که درباره رامسر نمی‌دانید!  سامانه جامع گردشگری رستاک
نمایی زیبا در یکی از پارک های رامسر

وقتی به رامسر سفر می‌کنید با زیبایی‌ها و جاذبه‌های متنوعی روبرو هستید؛ از جنگل گرفته تا آبشارها، کوهستان، روستای تاریخی، دشت‌های سرسبز، مسیرهای جنگلی منتهی به برخی مکان‌های تاریخی و …، نمونه‌هایی از این دیدنی‌ها هستند.
می‌توانید در رامسر به گشت و گذار بپردازید و در مغازه ها و بازارهای خرید، بهترین سوغاتی‌ها را خریداری کنید.
بهتر است چند روزی را به دور از شلوغی‌های شهر زندگی کنید. بهترین گزینه‌های خرید ویلا در شمال هم در شهر رامسر وجود دارند.

چیزهایی که درباره رامسر نمی‌دانید!  سامانه جامع گردشگری رستاک
کلبه ای چوبی اما مدرن در دل جنگل

خیال قشنگی است صبح از کلبه چوبی مزین به پنجره‌های آبی، با عطر شمعدانی‌ها از خواب برخیزی و در حالیکه با نگاهت، خورشید را بدرقه می‌کنی تا رسالتش را آغاز کند و راهی غرب شود، صدای خرد شدن امواج دریا روی سنگ‌های بزرگ ساحل، که اتفاقاً آن هم در چند قدمی‌ات، در حال نمایش است، می‌شنوی.
زیبا نیست اگر با بوی خاک نم خورده از خواب برخیزی یا با صدای پرندگانی که صبح را جشن گرفته‌اند، روزت را آغاز کنی؟

قشنگ نیست اگر تصویری از تپه‌های غرق شده در خیل دار و درخت، نخستین منظره‌ای باشد که در ابتدای صبح به استقبالت می‌آید؟ یا حرکت پاندول‌وار ابرهای برچسب زده شده بر آسمان پاک آبی، نگاهت را به سمت خود بچرخاند؟ یا هر چیز دیگری که دامان غم را از دل بر می‌چیند و خمودی را از دل پرواز می‌دهد که از قضا هر کدام، خانه دائمشان را شمال تعریف کرده‌اند؟

رامسر کجاست؟

برای اینکه بدانیم رامسر کجاست؟ باید ابتدا وارد استان مازندران شویم و در غربی‌ترین نقطه آن عروس شهرهای شمالی را پیدا کنیم. رامسر با استان گیلان هم مرز بوده و زیبایی خود را از هر دو استان به ارث برده است. از شمال و جنوب نیز دریای خزر و رشته کوه‌های البرز این شهر را بغل گرفته‌اند تا دیگر چیزی کم نداشته باشد. بسیاری از گردشگران به دلیل زیبایی منحصربه‌فرد این شهر، با اجاره ویلا در رامسر تجربه خود را ماندگار می‌کنند. اگر مبدا سفر را تهران در نظر بگیریم باید از راه چالوس حدود ۲۶۰ کیلومتر رانندگی کنید تا به این شهر ساحلی دریای خزر برسید.

آب و هوای رامسر

هوای رامسر در تابستان‌ها به علت همجواری با دریای خزر بسیار مرطوب و گرم است. در زمستان نیز به علت همجواری با رشته کوه‌های البرز به اوج سرما می‌رسد. اما اوایل بهار و پاییز هوا دلچسب و معتدل است. البته در ییلاقات اطراف رامسر روستاهایی هستند که از دریا دورند و در وسط تابستان نیز هوایی خنک و کوهستانی دارند.

بهترین فصل سفر به رامسر

در هر کدام از روستاها و ناحیه‌های رامسر، آب و هوای متفاوتی مشاهده می‌شود. مثلا روستای جواهرده یک منطقه ییلاقی است که از رطوبت و گرمای هوا حتی در تابستان نیز در امان است. اما به طور کلی در ابتدای بهار زمان شکوفایی و سرسبزی رامسر می‌باشد و در اوایل پاییز نیز این شهر رنگارنگ و خنک می‌شود. به این ترتیب بهترین زمان سفر به رامسر ابتدای دو فصل بهار و پاییز است.

جاهای دیدنی‌های رامسر

چیزهایی که درباره رامسر نمی‌دانید!  سامانه جامع گردشگری رستاک
دریاچه ای زیبا در دل جنگل های رامسر

در هر گوشه و کنار رامسر طبیعت زیبا و خیره‌کننده‌ای وجود دارد که گردشگران را به این شهر شمالی دعوت می‌کند. از سواحل دریای خاطره‌انگیز خزر گرفته تا جنگل‌های پر بارش و روستاهای ییلاقی، همه و همه نشان می‌دهند که رامسر شهری همه چیز تمام برای گردش و تفریح است. در این بخش از معرفی رامسر، جاهای دیدنی‌ رامسر را مرور می‌کنیم.

روستای جواهرده

چیزهایی که درباره رامسر نمی‌دانید!  سامانه جامع گردشگری رستاک
دره ای در روستای جواهرده

از جاهای دیدنی رامسر، می‌توان روستای جواهرده را نام برد که مانند نامش همچون جواهری است در دل طبیعت استان مازندران و شهرستان رامسر قرار دارد. این روستا سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است.

جواهرده را به‌دلیل برخورداری از آثار طبیعی و تاریخی می‌توان از جذاب‌ترین مناطق گردشگری شمال کشور دانست؛ مسجد سید سعید آقا و مسجد آدینه با قدمتی حدود هفت قرن و گورهای گبری از جمله دیدنی‌های تاریخی در جواهرده رامسر محسوب می‌شوند.

تله کابین رامسر

چیزهایی که درباره رامسر نمی‌دانید!  سامانه جامع گردشگری رستاک
نمایی از تله کابین رامسر

تله‌کابین رامسر بزرگ‌ترین تله‌کابین کشور است که در فاصله پنج کیلومتری از غرب شهرستان رامسر و در فاصله‌ بسیار کمی از شهرستان چابکسر در استان گیلان قرار دارد و از کنار ساحل دریای خزر شروع شده و تا ارتفاعات جنگلی ادامه یافته است. این تله‌کابین به طول دو کیلومتر، دارای ۴۰ کابین است که به همت بخش خصوصی احداث شده است. این تله‌کابین تنها تله‌کابین خاورمیانه است که ارتفاعات جنگلی و ساحل دریا را به یکدیگر متصل می‌کند.

امکانات

از امکانات ارائه شده در این مکان گردشگری می‌توان به واحدهای پذیرایی، مکان‌های تفریحی و گردشگری اشاره کرد که مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

قلعه مارکوه رامسر

چیزهایی که درباره رامسر نمی‌دانید!  سامانه جامع گردشگری رستاک
نمایی از قلعه مارکوه

قلعه مارکوه یکی دیگر از دیدنی‌های تاریخی رامسر است که قدمت آن به دوران پیش از اسلام بر می‌گردد. این قلعه تاریخی در ۵ کیلومتری رامسر قرار دارد و در شهر کتالم است. دژ مستحکم مارکوه را بام رامسر می‌دانند. با بازدید از این قلعه می‌توانید جنگل و دریای رامسر را از بالای بالا تماشا کنید!

جنگل دالخانی

چیزهایی که درباره رامسر نمی‌دانید!  سامانه جامع گردشگری رستاک
تصویری زیبا از جنگل دالخانی

جنگل دالخانی از دیگر جاهای دیدنی رامسر و استان مازندران است که در روستایی به همین نام قرار گرفته است. این جنگل بسیار زیبا و به‌صورت نیمه‌کوهستانی با ارتفاع تقریبی ۸۰۰ متر است که برخوردار از مناظر بکر و جاذبه‌های تماشایی و طبیعی است.

مسیر جنگل دالخانی

جنگل دالخانی در فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب شرقی رامسر قرار دارد و به‌دلیل ارتفاع آن، انتخابی مناسب برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی است. مه غلیظ در این جنگل، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تماشایی آن است که خود به مهم‌ترین دلیل برای جذب مسافر و توریست به این منطقه تبدیل شده است.

دفتر خدمات گردشگری رستاک

رستاک بصورت حرفه ای برای شما در رامسر می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند.

علاوه بر این خدمات گردشگری شامل: راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت آنلاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.
سایر راه های ارتباطی ما ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ ۰۹۰۱۳۱۱۶۰۰۸ ۰۹۳۳۰۹۶۲۰۶۲

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید