معرفی دریاچه برم الوان

0
239

استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب باختری (:غربی) ایران، در امتداد رشته کوه‌های زاگرس، با زیست بومی زیبا و دست‌نخورده، به «سرزمین چهارفصل» آوازه دارد. این گستره، سرشار از دریاچه‌ها و رودهای خروشان است و کوه‌هایی که سر به آسمان می‌سایند. این استان دو بخش اقلیمی سردسیر و گرمسیر دارد. تالاب‌های معرفی دریاچه برم الوان و برم شیر، از شناخته شده‌ترین پهنه‌های آبی آن به‌شمار می‌روند.

مزارع
مزارع

دریاچه برم الوان

معرفی دریاچه برم الوان در ۴۰ کیلومتری شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی، دهستان سرآسیاب یوسفی و همچنین در ۸۰کیلومتری شمال غربی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و بویر احمد و در دامنه تپه ماهورهای گچی واقع شده است.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

دریاچه برم الوان
دریاچه برم الوان

معرفی دریاچه برم الوان از دو واژه “بَرم” و ” اَلوان” تشکیل شده است که در زبان محلی، برم را معادل دریاچه و الوان را به دو معنای رنگ ها و فراوانی(وَلمون) تعبیر می کنند ؛با چنین دیدگاهی، این تالاب زیبا را به “دریاچه رنگها” و یا “دریاچه سرشار از آب” معنا می کنند.

پوشش گیاهی گیاهان متفاوت
پوشش گیاهی گیاهان متفاوت

انعکاس رنگ های متفاوت گیاهان و درختان تپه ماهورهای گچی اطراف این تالاب مناظر دیدنی بر سطح آن ایجاد می کند که برای مشاهده این معجزه طبیعت باید به خودتان زحمت دهید و با چند دقیقه پیاده روی به یکی از این تپه ماهورها برسید تا به درستی وجه تسمیه دریاچه رنگ ها را بر این منطقه بکر و زیبا درک کنید.معرفی دریاچه برم الوان

زیبایی های دریاچه

در داخل و پیرامون این تالاب گونه هایی از آبزیان و پرندگان آبی از جمله مرغ ماهی خوار، غاز و اردک زندگی می کنند. دریاچه الوان دارای پوشش گیاهی انواع پلانکتون های گیاهی، نی، گز، زالزالک، خارشتر، پسته وحشی، بادام کوهی،بلوط و سایر گونه های نادر گیاهی است.

درختچه ها و درختان طبیعی
درختچه ها و درختان طبیعی

وجود درختچه ها و درختان طبیعی بر روی تپه های اطراف، آب و هوای مطبوع وچشم انداز بدیع این دریاچه زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است. این دریاچه در شهرستان بهمئی،از نقاط گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است که در فصل های زمستان و اوایل بهار پذیرای گردشگران است.معرفی دریاچه برم الوان

دریاچه دیدنی

برم الوان یکی از مناطقی است که گردشگران زیادی به ویژه در ایام نوروز از آن دیدن می‌کنند.

میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برای رفاه گردشگران امکاناتی از جمله آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی در این منطقه فراهم کرده است.معرفی دریاچه برم الوان

لحظه غروب آفتاب دریاچهبرم الوان یکی از مناطقی است که گردشگران زیادی به ویژه در ایام نوروز
لحظه غروب آفتاب دریاچه

مسیر اول:شهر بهبهان، لیکک، تنگ ماغر،روستای مامازینب و برم الوان (۶۰ کیلومتر)

مسیر دوم:دهدشت،لنده،روستای قیام،برم الوان (حدود ۸۰ کیلومتر)

وجه تسمیه برم الوان

برم الوان از دو واژه برم و اوان تشکیل شده است که در زبان محلی ، برم معادل دریاچه است و الوان به دو معنای رنگ ها و فراوانی است . با این تفاسیر برم الوان به معنای دریاچه رنگ ها و یا دریاچه سرشار از آب است .

خدمات گردشگری شامل :

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت آنلاین:

از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

مقاله های بیشتر در زمینه استان اصفهان به مجله گردشگری رستاک مراجعه فرمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است و برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

رستاک بلیط هواپیما و قطار را با نرخ های رقابتی در اختیار شما قرار می دهد.

رستاک در صورت خرید بلیط ویزای کشورهای توریستی را با نرخ پایه برای شما در نظر می گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید