مرداب استیل

0
1418

 این جاذبه فوق العاده تالاب بین المللی استیل در کناره جاده رشت به آستاراست . جایی که مانند نگینی در پای کوه می درخشد . یکی از زیباترین تالاب های ایران است . با سفر به تالاب استیل می توانید منظره ای زیبا از تالاب، کوهستان و جنگل را در کنار هم داشته باشید . این تالاب اولین مکان آبی در ایران است که پرندگان مهاجر در آن توقف می کنند . تالاب استیل که از آن به عنوان آخرین تالاب باقی مانده شهرستان آستارا یاد می کنند در حدود ۱۳۸ هکتار مساحت دارد و در شمالی ترین نقطه استان گیلان قرار دارد .

البته از این میزان، تنها در حدود ۴۸ هکتار آن با آب های دائمی پوشیده شده است و بقیه مساحت تالاب در فصل های مختلف سال از آب پر و خالی می شود . تالابی که نخستین ایستگاه فرود پرنده های مهاجر به ایران به شمار می آید و در زبان تالشی به آن هستل به معنای آبگیر می گویند . تالاب استیل آستارا یکی از پنج منطقه نمونه گردشگری استان گیلان محسوب می شود و شکار در آن ممنوع است . این تالاب یکی از زیباترین تالاب های دست ساز دنیاست (۱) . یکی دیگر از ویژگی های تالاب ، درختان توسکای داخل آن است که با وزش بادهای محلی در آب به این سو و آن سو می روند و به همین دلیل اینجا به نام درختان شناور نیز مشهور است به مرداب استیل .

 این جاذبه فوق العاده تالاب بین المللی استیل در کناره جاده رشت به آستاراست
مرداب استیل

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید


دیدنی ها و تفریحات

۱- تماشای چشم انداز اطراف تالاب و بهره بردن از طبیعت بی نظیر تالاب استیل

شاید برای بسیاری از شما اینکه بخواهید دردسر سفر و راه را تحمل کنید تا به دیدن تالابی بیایید خیلی پیشنهاد جذاب و وسوسه برانگیزی نباشد؛ اما اگر این کار را انجام دهید و در برنامه های سفرتان به شمال، سفر به تالاب استیل را قرار دهید مطمئنا از انجام این کار پشیمان نمی شوید . چطور با این همه اطمینان از این موضوع صحبت می کنیم ؟ دلیل مان چشم انداز فوق العاده زیبا و طبیعت متفاوت و تماشایی ست که تالاب استیل پیش چشمان تان می گستراند . برای اینکه زیبایی تالاب استیل را بهتر درک کنید بهتر است قدم به قدم با توصیف های ما پیش بیایید .

تصور کنید که پهنه آبی بزرگی در برابرتان گسترده است ، آبی که در روز زیر نور آفتاب به مانند الماس می درخشد و ساکن و آرام روزگار می گذراند . حالا به تصویر پیش روی تان، پیش زمینه ای از کوه های سرسبز و پردرخت البرز را اضافه کنید که با قامتی بلند ، در مقابل تان و پشت دریاچه قد علم کرده اند . کمی چشم بگردانید ، در گوشه گوشه تالاب ، نیزارها ، زمین های کشاورزی ، شالیزارها و خانه های کوچک و بزرگی را می بینید که اینجا را در میان گرفته اند و به مناظر پیش روی تان تنوع و رنگ داده اند .

صبر کنید ، هنوز زیبایی های تالاب تمام نشده است ، قدرت تخیل تان را به کار بگیرید و به تصویری که در ذهن تان ساخته اید ، درختان کوتاه و بلندی را اضافه کنید که در میان آب فرورفته اند و در آن غوطه می خورند . پدیده ای که حالتی وهم آلود و مرموز به تالاب می دهد و چشم اندازمان از طبیعت اینجا را کامل می کند .

پدیده ای که حالتی وهم آلود و مرموز به تالاب می دهد و چشم اندازمان از طبیعت اینجا را کامل می کند .
مرداب استیل

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .


۲- پرنده نگری

همان طور که پیش از این گفتیم ، تالاب استیل اولین مکانی در کشورمان است که پرنده های مهاجر در آن توقف می کنند ؛ همین موضوع این تالاب را به جاذبه ای جذاب برای پرنده نگری تبدیل می کند . اگر از طرفداران این فعالیت هستید می توانید وسایل مورد نیاز برای این کار را تهیه کنید و راهی تالاب استیل شوید . مهمترین پرنده ای که می توان برای تماشای آن به تالاب رفت، چنگر نوک سرخ است . در کنار این پرنده نادر می توانید از پرنده هایی مانند باکلان ها ، اگرت ها ، ابیا ، گاوچرانک ، خوتکای سفید و مرغابی سانانی که از مناطق سردسیر به این منطقه آمده اند ، دیدن کرد. به طور کلی هر سال در حدود ۱۰ هزار قطعه پرنده در این منطقه فرود می آیند و تا ۴۵۰۰ جوجه به دنیا می آورند .

شکار ممنوع

توجه داشته باشید از آنجایی که تالاب استیل در منطقه شکار ممنوع قرار دارد و از آنجایی که پرنده های مهاجر می توانند ناقل آنفولانزای حاد پرندگان باشند ، شکارشان ممنوع است و هر گونه تلاش برای این کار با اعمال جریمه و زندان مواجه می شود .

۳- قایق سواری

از آنجایی که تالاب استیل مامن و پناهگاه حیوانات مختلف آبزی و پرندگان است، امکان استفاده از آن برای تفریحات آبی چندان وجود ندارد . تنها تفریح آبی که در این تالاب می توان انجام داد ، قایق سواری با قایق های پدالی و موتوری‌ست .

تنها تفریح آبی که در این تالاب می توان انجام داد ، قایق سواری با قایق های پدالی و موتوری‌ست .
مرداب استیل

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید