غذاهای سنتی ایران

0
1996

گیلان

استان گیلان از استان‌های شمالی ایران به مرکزیت کلانشهر رشت است. دربارهٔ نام گیلان و معانی واژهٔ گیل، نظرات متفاوتی ابراز شده‌است. لغت‌نامه دهخدا، واژهٔ گیلان را برگرفته از «گیل»، به‌اضافهٔ پسوند مکان «ان»، به معنای محل سکونت گیل‌ها دانسته و افزوده‌است که صورت این واژه در زبان پهلوی، گِلان (Gelan) و نزد یونانی‌ها گِلای (Gelae) بوده‌است. این استان، از شمال به دریای کاسپین و کشور آذربایجان، که از طریق آستارا با آن دارای مرز بین‌المللی است، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می‌شود. مساحت گیلان ۱۴٬۰۴۴ کیلومترمربع و جمعیت آن طبق سرشماری ۱۳۹۱، ۲٬۴۸۰٬۸۷۴ نفر است گیلان .

استان گیلان از استان‌های شمالی ایران به مرکزیت کلانشهر رشت است.
گیلان

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .


باقالاقاتق

باقلاقاتق، باقلا خورش نوعی خورش از قدیمی ترین غذاهای محلی آشپزی گیلان است که در کلیه مناطق کشور ایران نیز به ویژه در مناطق شمالی کشور به‌ویژه استان گیلان طبخ می‌شود.مواد اصلی این غذا از باقلا رشتی و به زبان گیلکی(پاچ باقلا، کلمه پاچ در گیلان به معنیِ کوتاه یا کوچک است)، شوید و تخم مرغ تهیه گردیده و معمولاً با برنج که به صورت کته تهیه شده(برنج بیجارکله) ، سیر تازه کل باقالا، ماهی و اشپل ماهی خورده می‌شود

باقلاقاتق، باقلا خورش نوعی خورش از قدیمی ترین غذاهای محلی آشپزی گیلان است
باقالاقاتق

میرزاقاسمی

میرزا قاسمی یکی از غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه است که اغلب در شهرهای شمالی کشور طبخ می شده است. ولی از آنجایی که این غذای خوشمزه طرفداران زیادی دارد، حال شاهد پخت آن توسط کدبانوهای با سلیقه در تمامی شهر ها هستیم. اگر شما نیز چنین قصدی دارید و ترجیح می دهید با بهترین روش در طرز تهیه میرزا قاسمی آشنا شوید

میرزا قاسمی یکی از غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه است که اغلب در شهرهای شمالی کشور طبخ می شده است.
میرزاقاسمی

ترشه تره

خورشت ترش تره یکی ازغذاهای اصیل  گیلانی می باشد که  بدون گوشت و از انواع سبزی های معطر تهیه می شود. این خورشت لذیذ همراه برنج محلی  و در کنار ماهی شور یا ماهی دودی و با باقلا و ترب سرو می شود.البته این غذا بانان هم خوشمزه است.

خورشت ترش تره یکی ازغذاهای اصیل  گیلانی می باشد که  بدون گوشت و از انواع سبزی های معطر تهیه می شود.
ترشه تره

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

جهت تهیه بلیط داخلی و خارجی با شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ نیز تماس حاصل فرمایید.


خورشت آلو مسما

خورش آلو مسما گیلانی غذایی سنتی است که طعم ترش و شیرینی دارد. این غذا از ترکیب مرغ، آلو و آبغوره به عنوان چاشنی تهیه می‌شود. این غذا بسیار خوش طعم و لذیذ است و در مدت نسبتا کوتاهی تهیه می‌شود.

خورش آلو مسما گیلانی غذایی سنتی است که طعم ترش و شیرینی دارد.
خورشت آلو مسما

اناربیج

خورشت اناربیج گیلانی یا انار آویج (سبزی فسنجان) یکی از خورشت های فوق العاده گیلانی می باشداین خورشت فوق العاده از نظر ظاهری بسیار شبیه به فسنجان می باشد،به همین دلیل به آن سبزی فسنجان نیز گفته می شود. یکی از پرطرفدارترین غذای شمالی همین انار بیج می باشد. سازمان جهانی یونسکو، گیلان را به عنوان پایتخت غذایی دنیا به ثبت رسانده است.

خورشت اناربیج گیلانی یا انار آویج (سبزی فسنجان) یکی از خورشت های فوق العاده گیلانی می باشداین خورشت فوق العاده از نظر ظاهری بسیار شبیه به فسنجان می باشد
اناربیج

سیر قلیه

سیر قلیه رشتی غذای محلی گیلانی است که طرز تهیه سیر قلیه رشتی با مرغ را در ادامه توضیح خواهیم داد طرز تهیه خورش سیر قلیه گیلانی با مرغ که غذای گیلکی بسیار خوشمزه ای است را به طور کامل و تا انتها بخوانید برای تهیه سیر قلیه با مرغ از ارک هم می توانید استفاده کنید

سیر قلیه رشتی غذای محلی گیلانی است که طرز تهیه سیر قلیه رشتی با مرغ را در ادامه توضیح خواهیم داد
سیر قلیه

مازندران

مازندران استانی در شمال ایران و در کرانه‌های جنوبی دریای مازندران می‌باشد. ساری بزرگترین شهر و مرکز مازندران می باشد. این استان هم مرز با استان‌های گلستان، سمنان، تهران، قزوین و گیلان می‌باشد. قله دماوند مرتفع‌ترین قله ایران در مازندران و در شهرستان آمل قرار دارد. این استان یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق از لحاظ تراکم جمعیتی و یکی از غنی‌ترین آنها از لحاظ منابع گوناگون زیرزمینی می‌باشد. این استان دارای ۱۹ شهرستان است. مرکز این استان شهرستان ساری می‌باشد.

مازندران استانی در شمال ایران و در کرانه‌های جنوبی دریای مازندران می‌باشد. ساری بزرگترین شهر و مرکز مازندران می باشد.
مازندران

مرغ شکم پر

مرغ شکم پر شمالی یکی از غذاهای محلی گیلان و مازندران است که با یک سبک خاص طبخ می‌شود. شیرین بودن یکی از اصول تهیه مرغ شکم پر شمالی است، اما با رب انار یا آلوچه می‌توانید طعم دیگری به این مرغ شکم پر ببخشید.

مرغ شکم پر شمالی یکی از غذاهای محلی گیلان و مازندران است که با یک سبک خاص طبخ می‌شود.
مرغ شکم پر

کدوبره

کدوبره یکی از غذاهای محلی استان مازندران است. کدوبره یک غذای مازندرانی و همه پسند است که سریع هم آماده می شود. اگر پیرو رژیم گیاه خواری باشید گزینه خوبی برای شماست.

کدوبره یکی از غذاهای محلی استان مازندران است. کدوبره یک غذای مازندرانی و همه پسند است که سریع هم آماده می شود. اگر پیرو رژیم گیاه خواری باشید گزینه خوبی برای شماست.
کدوبره

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .


کنی پلا

از جمله غذاهای محلی و خوشمزه استان مازندران کئی پلا (کدو پلو) می باشد که با تخم مرغ نیمرو و نازخاتون سرو می شود این غذا بسیار پر خاصیت می باشد.

از جمله غذاهای محلی و خوشمزه استان مازندران کئی پلا (کدو پلو) می باشد که با تخم مرغ نیمرو و نازخاتون سرو می شود این غذا بسیار پر خاصیت می باشد.
کنی پلا

خورشت ناردون

خورش ناردونی یا مرغ ناردونی همه از اسم‎های یک غذای لذیذ محلی شمالی است که با شروع فصل انار بیشتر طبخ می‎شود. البته قابل ذکر است خورش ناردون در تمام فصول سال قابل طبخ است، معمولا در خطه شمال کشور دانه انار خشک شده برای مصارف مختلف عرضه می‎شود

خورش ناردونی یا مرغ ناردونی همه از اسم‎های یک غذای لذیذ محلی شمالی است
خورشت ناردون

فارس

شهر شیراز در استان فارس قدمت تاریخی زیادی دارد. وجود آثار تاریخی مربوط به دوران باستان، یکی از دلایل اصلی بر وجود تاریخی غنی و پربار در این شهر است. داشتن اطلاعاتی مختصر درباره ی تاریخچه ی استان فارس و شیراز برای کسانی که قصد سفر به این شهر را دارند، خالی از لطف نیست.

شهر شیراز در استان فارس قدمت تاریخی زیادی دارد.
فارس

کلم پلو

کلم پلو شیرازی یکی از خوشمزه‌ترین و خوش‌عطرترین غذاهای شهر راز است. مسافران و توریست‌هایی که مهمون این شهر می‌شن، اگر بخان معروف‌ترین غذای این شهر رو تجربه کنن بدون شک کلم‌پلو شیرازی در اول فهرست قرار دارد.

کلم پلو شیرازی یکی از خوشمزه‌ترین و خوش‌عطرترین غذاهای شهر راز است.
کلم پلو

شیرازی پلو

شیراز پلوهای متنوعی دارد که برای درست کردن آن ها از مواد تازه و مقوی زیادی استفاده می شود و به همراه سبزی خوردن، ترشی یا سالاد شیرازی سرو می شوند. شیرازی پلو یکی از معروف ترین پلوها و غذاهای شیراز است، یک غذای شکیل و خوش عطر و بو که طرفداران زیادی دارد و کاملا اشتها برانگیز است

شیراز پلوهای متنوعی دارد که برای درست کردن آن ها از مواد تازه و مقوی زیادی استفاده می شود
شیرازی پلو

 شکر پلو

تعداد زیادی از غذای شیراز شیرین اند و این به خاطر این است که مردم از وجود طعم شیرین در غذا لذت می برند. اگر شما هم غذاهای شیرین را دوست دارید و خوردن این جور غذاها انرژی تان را چند برابر می کند به سراغ شکر پلو بروید. مواد لازم برای درست کردن این غذا برنج، شکر، پسته، بادام، پوست نارنگی و زعفران است. رنگ، ظاهر و طعم این غذا اشتهایتان را آنقدر باز می کند که نمی توانید در مقابل بشقاب دوم مقاومت کنید.

تعداد زیادی از غذای شیراز شیرین اند و این به خاطر این است که مردم از وجود طعم شیرین در غذا لذت می برند.
 شکر پلو

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید


لوبیاپلو شیرازی

وقتی اسم از لوبیا پلو می آید شاید برنج به همراه لوبیا سبز را تصور کنید اما لوبیا پلوی شیرازی ها فرق دارد و با لوبیا چشم بلبلی درست می شود. مواد لازم برای درست کردن این غذا برنج، لوبیا چشم ‌بلبلی، شوید، زعفران، دارچین و گوشت است. گاهی در این غذا به جای تکه های گوشت از گوشت چرخ کرده هم استفاده می شود که از نظر بعضی ها خوشمزه تر می شود.

وقتی اسم از لوبیا پلو می آید شاید برنج به همراه لوبیا سبز را تصور کنید اما لوبیا پلوی شیرازی ها فرق دارد
لوبیاپلو شیرازی

اشکنه شیرازی

با اینکه اشکنه در شهرهای زیادی پخته می شود ولی روش های پخت زیادی دارد. مواد لازم برای تهیه ی اشکنه شیرازی تخم مرغ، پیاز، نعناع خشک و شنبلیله است و از آن جایی که غذای سبکی است و خیلی زود آماده می شود معمولا در وعده ی شام خورده می شود.

با اینکه اشکنه در شهرهای زیادی پخته می شود ولی روش های پخت زیادی دارد. مواد لازم برای تهیه ی اشکنه شیرازی تخم مرغ، پیاز، نعناع خشک و شنبلیله است و از آن جایی که غذای سبکی است و خیلی زود آماده می شود معمولا در وعده ی شام خورده می شود.
اشکنه شیرازی

اصفهان

اِصفَهان شهری باستانی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز مرکز شهرستان اصفهان است. اصفهان، سومین شهر پهناور و پر جمعیت ایران پس از تهران و مشهد است.

اِصفَهان شهری باستانی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز مرکز شهرستان اصفهان است. اصفهان، سومین شهر پهناور و پر جمعیت ایران پس از تهران و مشهد است.
اصفهان

بریون یا بریانی

بی شک معروف ترین غذای نصف جهان بریان یا همان بریونی است. این غذا ظاهری شبیه به همبرگر دارد و از ترکیب گوشت گردن گوسفند، جگر سفيد گوسفند، ادويه اصفهانی، پياز، نمک، دارچین و فلفل و زردچوبه تهیه می شود. در اصفهان برای پخت بریانی تابه های مخصوص با اندازه های مشخص وجود دارد اما می توان آن را در تابه های معمولی هم درست کرد

 بی شک معروف ترین غذای نصف جهان بریان یا همان بریونی است.
بریون یا بریانی

کاله جوش یا کله جوش

کله جوش غذایی ساده و بی دردسر است و می توان گفت در سفره همه ایرانی ها پیدا می شود اما اصل و ریشه آن متعلق به مردم قشقایی و مناطق اطراف اصفهان است. برای پخت کله جوش از موادی مثل کشک، نعنا خشک، پیاز، گردو، روغن، نمک و فلفل و سایر ادویه ها استفاده می کنند. این غذا را اصولا با نان تازه سنگک ترید می کنند.

کله جوش غذایی ساده و بی دردسر است و می توان گفت در سفره همه
کاله جوش یا کله جوش

حلیم بادمجان

این غذا هم مانند کله جوش در تمام ایران طبخ می شود اما خوب است بدانید که ریشه آن به شهر زیبای اصفهان بر می گردد و در اصل از غذاهای سنتی اصفهان است. برای تهیه حلیم بادمجان از موادی مثل برنج، لوبیا سفید، گوشت، بادمجان، پیاز و نعنا داغ، کشک، نمک و فلفل استفاده می کنند. اگر بخواهید حلیم بادمجان حسابی کش بیاید بهتر است از گوشت گردن استفاده کنید.

این غذا هم مانند کله جوش در تمام ایران طبخ می شود اما خوب است بدانید که ریشه آن به شهر زیبای اصفهان بر می گردد و در اصل از غذاهای سنتی اصفهان است.
حلیم بادمجان

تاس کباب

تاس کباب یکی دیگر از خوراک هایی ست که در اکثر شهرهای ایران پخته می شود اما گفته می شود اصالت آن اصفهانی ست. برای طبخ تاس کباب از گوشت (ترجیحا دنده گوسفندی)، پیاز، هویج، سیب زمینی، بِه، روغن، نمک و ادویه استفاده می کنند

تاس کباب یکی دیگر از خوراک هایی ست که در اکثر شهرهای ایران پخته می شود اما گفته می شود اصالت آن اصفهانی ست.
تاس کباب

شله بریون زیره اصفهانی

پخت شله بریون زیره که از غذاهای محلی اصفهان است که به اندازه بریانی اصفهان آوازه دارد آسان است. شله بریون زیره و بریانی اصفهان در تهران و شهرهای دیگر نیز پخت می شود

پخت شله بریون زیره که از غذاهای محلی اصفهان است که به اندازه بریانی اصفهان آوازه دارد آسان است.
شله بریون زیره اصفهانی

خورش ماست

شاید ظاهرش شبیه یک دسر ایرانی مثل شله زرد یا فرنی زعفرانی باشد اما اشتباه نکنید خورش ماست یک غذای بسیار خوشمزه و پر و پیمان اصفهانی ست. خورش ماست از ترکیب موادی مانند گوشت گردن بدون استخوان (برای کش دار شدن خورش حتما باید از گوشت گردن استفاده کرد)، ماست چکیده، نمک، شکر، آب، گلاب، زردچوبه، زعفران، خلال پسته و بادام و زرشک تهیه می شود.

شاید ظاهرش شبیه یک دسر ایرانی مثل شله زرد یا فرنی زعفرانی باشد اما اشتباه نکنید خورش ماست یک غذای بسیار خوشمزه و پر و پیمان اصفهانی ست
خورش ماست

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید


خوزستان

استان خوزستان با داشتن جاذبه های زیبا و بی نظیر خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را از شهرهای مختلف ایران و جهان به سوی خود جذب کند. این استان با داشتن شهرهایی با قیمت طولانی خود دارای آثار تاریخی و باستانی بسیار زیادی می باشد. از مشهورترین شهر های مهم استان خوزستان می توان به مواردی از جمله آبادان، دزفول، خرمشهر، ایذه و بندر امام خمینی اشاره کرد.

غذاهای سنتی ایران  سامانه جامع گردشگری رستاک

قلیه ماهی

قِلیِه ماهی یکی از معروف‌ترین خورش‌های ایرانی متعلق به جنوب ایران خصوصاً استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جنوب بلوچستان می‌باشد. در طبخ این غذا از سبزی‌جات مخصوص (گشنیز و شنبلیله) ,تمر هندی ادویه‌جات و ماهی جنوبی استفاده می‌شود.

قِلیِه ماهی یکی از معروف‌ترین خورش‌های ایرانی متعلق به جنوب ایران خصوصاً استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جنوب بلوچستان می‌باشد.
قلیه ماهی

سمبوسه

سمبوسه نیز از دیگر غذاهای بسیار محبوب و خوشمزه خوزستانی است که در سراسر ایران و به روش های مختلف تهیه می شود. از ویژگی مهم این غذا، همان فرآيند سریع و فوری آماده سازی آن است. تند و لذیذ بودن را می توان از دیگرعوامل محبوبیت آن به حساب آورد.

سمبوسه نیز از دیگر غذاهای بسیار محبوب و خوشمزه خوزستانی است که در سراسر ایران و به روش های مختلف تهیه می شود.
سمبوسه

فلافل

فلافل، غذایی است متعلق به استان خوزستان که بسیار محبوب است و در سراسر شهرهای کشور و با طرز پخت های مختلف تهیه می شود. علت محبوبیت این غذا، تند بودن آن است. برای طبخ این غذا از سیر، پیاز، فلفل قرمز، نخود، روغن، آرد لپه، تخم مرغ، سیب زمینی، سرکه و جعفری استفاده می شود.

فلافل، غذایی است متعلق به استان خوزستان که بسیار محبوب است و در سراسر شهرهای کشور و با طرز پخت های مختلف تهیه می شود.
فلافل

مهلبیه

از دیگر دسرهای محبوب که در ماه مبارک رمضان مورد استفاده قرار می گیرد، مهلبیه است و بیشتر محبوب عرب ها است. نشاسته ذرت، شکر و خامه مواد تشکیل دهنده آن هستند. مهلبیه به صورت سرد سرو می شود.

از دیگر دسرهای محبوب که در ماه مبارک رمضان مورد استفاده قرار می گیرد، مهلبیه است و بیشتر محبوب عرب ها است. نشاسته ذرت، شکر و خامه مواد تشکیل دهنده آن هستند. مهلبیه به صورت سرد سرو می شود.
مهلبیه

قزوین

شهر قزوین از لحاظ تقسیم بندی های جغرافیایی، مرکز استان هم نام خود یعنی قزوین است. این شهر بسیار خوش آب و هوا، پر است از جاذبه ها و یادگاری های که از تاریخ غنی آن برای ما آیندگان به جای مانده است. البته قزوین بیشترین دلیل شکوفایی اش را تقریبا مدیون این است که هم نزدیک به تهران است و هم نزدیک به استان های شمالی و غربی.

شهر قزوین از لحاظ تقسیم بندی های جغرافیایی، مرکز استان هم نام خود یعنی قزوین است.
قزوین

قیمه نثار

مشهورترین و محبوب ترین غذای این استان قیمه نثار است. این غذا به دلیل داشتن گوشت، زعفران، پسته و بادام جز غذاهای پرطرفدار برای مهمانی ها و مناسبت های مهم در قزوین محسوب می شود.

مشهورترین و محبوب ترین غذای این استان قیمه نثار است. این غذا به دلیل داشتن گوشت، زعفران، پسته و بادام جز غذاهای پرطرفدار برای مهمانی ها و مناسبت های مهم در قزوین محسوب می شود.
قیمه نثار

آش دوغ قزوینی

این آش یکی از محبوب ترین آش های قزوین است، گرچه استان های دیگر، این آش را به عنوان غذای محلی خود طبخ می کنند، ولی طرز تهیه این آش در قزوین کمی متفاوت است. برخلاف سایر استان ها، طعم این آش ترش نیست و همانند آش رشته تهیه می شود. در تهیه آش دوغ از موادی مانند نخود، لوبیا قرمز، عدس، برنج، سبزی آش و پیاز داغ استفاده می شود.

این آش یکی از محبوب ترین آش های قزوین است، گرچه استان های دیگر، این آش را به عنوان غذای محلی خود طبخ می کنند
آش دوغ قزوینی

دیماج

این غذای محبوب، بیشتر به عنوان پیش غذا و یا عصرانه محسوب می شود و یک غذای تابستانی است. این خوراکی جالب با ترکیبی از نان لواش خشک شده، پنیر، خیار، سبزی خوردن های تند، گردو و پیاز داغ تهیه می شود. قبل از ترکیب این مواد نان لواش خشک شده را کمی آب می زنند تا به هنگام سرو این غذا بتوانند به راحتی با دست یک مشت از این مواد را برداشته، گلوله کرده و میل کنند.

این غذای محبوب، بیشتر به عنوان پیش غذا و یا عصرانه محسوب می شود و یک غذای تابستانی است.
دیماج

آذربایجان شرقی


منطقه آذربایجان به علت موقعیت خاص جغرافیایی، یکی از مناطق حساس و مهم کشور است. استان آذربایجان شرقی از استان‌های مهم و پرجمعیت ایران است که در گوشه شمال غرب کشور واقع گردیده است.

منطقه آذربایجان به علت موقعیت خاص جغرافیایی، یکی از مناطق حساس و مهم کشور است.
آذربایجان شرقی

کوفته تبریزی

اگر بخواهید غذاها و یا خوراکی های کل ایران را لیست کنید شک نکنید که « کوفته تبریزی» در زمره ی پنج نوع خوردنی اول ایران قرار می گیرد. کوفته تبریزی به لحاظ طعم آن و نیز شیوه پخت و شکل آن به یکی از دلچسب ترین و شاید پر بحث ترین خوردنی های ایران و آذربایجان مبدل شده است. کوفته اکنون به برند غذاهای آذربایجان شهره گشته است.

اگر بخواهید غذاها و یا خوراکی های کل ایران را لیست کنید شک نکنید که « کوفته تبریزی» در زمره ی پنج نوع خوردنی اول ایران قرار می گیرد.
کوفته تبریزی

قرابیه تبریز

اگر به تبریز بروید و از شیرینی مخصوص آن یعنی «قرابیه» نخرید سفر شما یکی چیزی کم دارد. این شیرینی گرانقیمت، به معیاری برای میزان تشریفات و مهمان دوستی آذربایجانی ها مبدل شده است. به این معنی که اگر در یک جشن و مراسم دید و بازدید به شما تعارف کردند مطمئن باشید که برای صاحب خانه خیلی عزیز بوده اید!

اگر به تبریز بروید و از شیرینی مخصوص آن یعنی «قرابیه» نخرید سفر شما یکی چیزی کم دارد.
قرابیه تبریز

کباب بناب

در میان همه ی خوراکی ها و غذاهای آذربایجان از کنار این یکی هرگز نمی توان به سادگی گذشت. بوی و عطر چنین کبابی تا سر کوچه و خیابان هم می رسد. بناب یکی از شهرستان های بزرگ و معروف آذربایجان است که به لحاظ همین غذای خاص بر شهرت آن افزوده شده است. نه تنها در تبریز که در اغلب شهرهای بزرگ ایران می توان بر سر در بسیاری از رستوران ها و غذاخوری های تابلو معروف «کباب بناب» را مشاهده کرد.

در میان همه ی خوراکی ها و غذاهای آذربایجان از کنار این یکی هرگز نمی توان به سادگی گذشت.
کباب بناب

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید