شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟

0
538

بدون شک، شهر نور یکی از زیباترین و معروف‌ترین شهرهای استان مازندران است.
این شهر در بخش مرکزی شهرستان نور واقع شده است.
وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان در کنار طبیعت بکر و زیبا از مهم‌ترین دلایل محبوبیت و معروفیت این شهر در بین گردشگران ایرانی و خارجی شده است.
به همین دلیل هر ساله افراد زیادی به قصد تفریح  و یا اجاره ویلا در نور و یا گردشگری و سایر مستغلات به این منطقه سفر می کنند.

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
ویلاهای شهر نور مازندران

یکی از مهم ترین دلایل افزایش محبوبیت این شهر در بین گردشگران، وجود دو پدیده ی زیبای طبیعی یعنی جنگل و دریا است.
در واقع با خرید ویلا در نور می توان هم از طبیعت زیبای جنگلی شما و هم جاذبه های دیدنی ساحلی این منطقه لذت برد.
چرا که دید جنوبی این شهر به سمت جنگل های هیرکانی و کوه های پوشیده از درختان انبوه و کهنی است که قدمتشان به دوره های دوم و سوم زمین شناسی می رسد می باشد و دید شمالی این شهر به سوی دریای زیبای خزر است.

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
سامانه جامع گردشگری رستاک

لذا خرید ویلا و ملک در این منطقه برای گردشگران، یک تیر و دو نشان است.
همسایه های شهر نور از سمت شرق، ناحیه ی رستم رود و از سمت غرب، شهر رویان می باشد.
وجود طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری فراوان در کنار آب و هوای بی نظیر و معتدل این شهر سبب شده همواره این شهر، میزبان گردشگران زیادی از راه های دور و نزدیک باشد و حتی بسیاری از این گردشگران با خرید ویلا در نور، این شهر را به عنوان اقامتگاه ابدی خود انتخاب نموده اند.

حال اگر شما هم از علاقه مندان سفر به شهر نور و خرید یا اجاره ویلا در نور هستید و می خواهید اطلاعات خود را در مورد این شهر زیبا افزایش دهید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

برای دریافت مشاوره و خرید ویلا در شهر نور لطفا با شماره ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ تماس بگیرید.

سفر به شهر نور

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
شهر و ساحل زیبای نور

تمام مردم کشور، شهرهای شمالی را با طبیعت ها و جاذبه های طبیعی و بکر شان می شناسند.
شهری را در استان های شمالی نمی توان پیدا کرد که اثری از درخت یا جنگل و یا دریا در آن ها نباشد.
تمام شهرهای شمالی کشور ما مملو از جاذبه های طبیعی فوق العاده زیبا هستند.
جاذبه ها و فضاهای سبزی که هر شخصی با دیدن آن ها شاداب می شود و انرژی مثبت روحتان را چندین برابر می کند.
شهر نور نیز مانند سایر شهرهای شمالی، از این قاعده مستثنی نمی باشد.

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
نمایی ازمسیر و جنگل زیبای نور

این شهر پر از جاذبه های طبیعی جذاب و خارق العاده است پس اگر اهل مسافرت، خصوصا از نوع سفرهای ماجراجویی هستید این شهر، بهترین گزینه برای شما می باشد.
یکی از زیباترین و جذاب ترین جاذبه های طبیعی این منطقه، دریاچه‌ی الیمالات است که در دل جنگل واقع شده است.
زیبایی این دریاچه به قدری است که گویی جنگل را در آغوش گرفته است.

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
جنگل نور با درختان بلند

شهر نور، کم از این جاذبه های طبیعی و جذاب ندارد.
از دیگر جاذبه های جذاب و دیدنی این شهر می توان به پارک جنگلی و آب گرم لاویج، پارک جنگلی نور و ساحل سی سنگان اشاره نمود.
پس اگر به دنبال جاذبه های طبیعی و زیبا و خوش آب و هوای این منطقه هستید می توانید این مکان ها را به لیست گردشگری خود اضافه کنید.
از دیگر مزیت های این شهر این است که فقط محدود به جاذبه های طبیعی نمی باشد بلکه به دلیل کهن و قدیمی بودن، دارای انواع جاذبه های تاریخی و کهن اعم از شهر تاریخی و زیبای ناتل نور، خانه‌ی نیما یوشیج و کلیسای آنتوان مقدس می باشد.

پارک جنگلی کشپل و آبگرم لاویج

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
جنگل شهر نور مازندران

این پارک حد فاصل بین جاده نور و دهکده توریستی و آبگرم لاویج قرار گرفته است، تا یادم نرفته بهتر است بگویم اگر به این شهرستان سفر کردید و آبگرم لاویج را ندیدید من به شما می‌گویم که اصلا نور را ندیده اید، لاویج به زعم من یک تکه از بهشت بوده که خداوند در روی زمین ساخته است.

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
مه و جنگل های نور مازندران

پارک کشپل در دامنه کوهی قرار گرفته که به چشمه و آبشار لاویج منتهی می‌شود، در این پارک یک سری امکانات گردشگری مثل رستوران، پارک بازی کودکان، آلاچیق، یک راه پلکانی به سمت منطقه مرتفع‌تر جنگل و غیره تهیه شده، برای چند ساعت خوشگذرانی و پختن یک ناهار عالی در طبیعت و دست بردن به آب خنک چشمه این پارک یکی از بهترین گزینه‌هاست، در آنجا یک آب انبار که مستقیماً آب آبشار و چشمه لاویج را به آنجا می‌کشاند آماده شده و شما می‌توانید آب مورد نیازتان را از آنجا تهیه کنید.

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
دریاچه ای زیبا در نور مازندران

در همین پارک کمی که جلو بروید یک شهربازی کوچک برای بازی بچه ها ترتیب داده شده، علاوه بر آن کالسکه و درشکه سواری با اسب هم از جمله برنامه هایی است که اغلب در آن برپا می‌شود، یک طبیعت زیبا که ما به عنوان وارث از گذشتگانمان سالم دریافت کردیم، درختان بلند و قدیمی، سایه خنک جنگل، یک رودخانه کوچک در مناطق بالاسری و خیلی نعمات دیگر که یکجا برایمان ترتیب داده شده، فقط باید آنجا را تمیز و زیبا نگه داریم و نگذاریم این جنگل‌ها که میراث بزرگ طبیعت هستند از دستمان بروند.

آب و هوای شهر نور

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
جنگل زیبای نور در پاییز

شهر نور نیز مانند اغلب شهرهای شمالی به دلیل مجاورت با دریای خزر، از آب و هوای معتدل و بسیار خوب برخوردار است. به همین دلیل معمولا فصل پاییز آن، در اکثر مواقع بارانی است و تابستان های آن، گرم و شرجی می باشد. دمای این شهر در گرم ترین فصل سال یعنی تابستان به حداکثر ۳۶ درجه می رسد و در فصول سرد، نهایت به منفی یک درجه ی سانتیگراد کاهش می یابد.

محصولات کشاورزی شهر نور

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
زمین کشاورزی در نور مازندران

تنوع پوشش های گیاهی و درختان، معتدل و مرطوب بودن این منطقه سبب شد که محصولات کشاورزی شهر نور هم بسیار متنوع باشد که از جمله ی ﺁن ها می توان به انواع برنج، گیلاس، عسل، پرتقال، تمشک، کیوی، نارنگی و هلو اشاره کرد.

خوراکی‌های شهر نور

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
خوراک ماهی در شهر نور مازندران

شهر نور نیز مانند سایر شهرهای شمالی به تنوع غذاهای محلی خود معروف می باشد. بدون شک، خوراک و چشیدن غذاهای محلی هر منطقه ای یکی از اولویت های گردشگران محسوب می شود. شهر نور نیز با داشتن انواع غذاهای محلی در کنار طبیعتی زیبا و بکر، هزاران گردشگر داخلی و خارجی را جذب خود می کند. از معروف ترین خوراکی های شهر نور می توان به بادمجان کباب، مرغ ترش، کال کباب، نازخاتون، انواع کباب، کباب ترش و .. اشاره کرد.

نوشیدنی‌های شهر نور

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
نوشیدنی های خنک شهر نور

شهر نور علاوه بر رستوران های متعدد و متنوع از کافه ها دل نواز و زیبایی هم برخوردار می باشد که این کافه ها بهترین مکان برای سپری کردن تایم بعدازظهر می باشد. این کافه ها علاوه بر داشتن محیطی دنج و ﺁرام از نوشیدنی ها و خوراکی های تازه و متنوعی برخوردارند که قیمتشان هم بسیار مناسب است.

تاریخچه شهر نور

شهر نور مازندران ارزش رفتن داره؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
تصویری قدیمی از شهر نور مازندران

شهرستان نور، یکی از بزرگترین شهرستان های استان مازندران تلقی می شود. این شهر از ساحل زیبای خزر تا رشته های کوه های البرز امتداد دارد و از ده ها دهستان و صدها روستا تشکیل شده است که در بین این مناطق، شهر چمستان و روستای بلده و شهر نور از زیباترین و معروف ترین مناطق این شهرستان می باشند.

شهر نور یک شهر ساحلی و زیبا است که از جمعیتی ۱۳۰ هزار نفری برخوردار می باشد. شغل اصلی بومیان این منطقه خصوصا روستا نشینان، باغداری، کشاورزی و دامداری است. اما با رونق یافتن و معروف شدن این منطقه در بین توریست ها و افزایش استقبال آن ها برای اجاره ویلا در نور، در حال حاضر، ساخت و ساز ویلا، خرید و فروش زمین و انواع مستغلات در این منطقه، به یکی از مهم ترین و پردرآمدترین مشاغل بومیان تبدیل شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید