شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان

0
819

شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان

ایران‌‌زمین، کشوری چهار فصل است. این جمله را هر آدمی که عاشق ایران‌گردی باشد، با گوش جان پذیرفته است.با وجود جدا شدن این قاره‌ها از هم، صفاتی مشترک در دل همه آن‌ها باقی‌مانده است که در طی سالیان دراز و با دخالت مادر طبیعت، جاذبه‌هایی شکل گرفته است که از همه نظر به هم شباهت‌های فراوانی دارند.در ادامه این مقاله می‌خواهیم به شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان که همتایانی در سراسر جهان دارند و همچنین نمونه‌ای از آن‌ها در ایران نیز یافت می‌شود.

کاپادوکیه ترکیه این روزها تبدیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگران شده است
کاپادوکیه ترکیه

کوه‌های رنگین‌کمانی؛ آلاداغ ‌لار زنجان و ژانگی دانکسیا در چین

کوه‌های رنگین‌کمانی یا همان آلاداغ لار که نمونه خارجی آن در کشور چین به نام و ژانگی دانکسیا وجود دارد. رنگ این دوقلوها به به دلیل وجود رسوب حوضچه‌های آهن اطراف این کوه‌هاست. زرد، سفید، نارنجی، قرمز، صورتی، قهوه‌ای و سبز از جمله رنگ‌هایی است که در کوه‌‌های رنگین‌ کمانی آلاداغ ‌لار زنجان و ژانگی دانکسیا به خوبی می‌توان آن‌ها را تشخیص داد. 

کوه‌های رنگین‌کمانی یا همان آلاداغ لار که نمونه خارجی آن در کشور چین به نام و ژانگی دانکسیا وجود دارد
کوه های آلاداغ لار

به همین دلیل می‌توانید تبریز یا زنجان را برای اقامت خود انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند که کدام شهر انتخاب شماست؛ ما در رستاک هوم اقامتگاه‌های گوناگون با همه نوع سلیقه‌ای را برای شما عزیزان تدارک دیدم.

بندر تنگ چابهار و سواحل نامیبیا در آفریقا

شباهت بندر تنگ چابهار و سواحل نامیبیا آفریقا
شباهت بندر تنگ چابهار و سواحل نامیبیا آفریقا

در چابهار، درست در غربی‌ترین روستایی که در حوالی شهرک کنارک وجود دارد، این ساحل سحرانگیز، تلاقی ما بین صحرا و دریا را به وجود آورده است!نمونه مشابه این ساحل در قاره افریقا و درست در جنوب غربی این کشور قرار دارد.در بین شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان تنگه شیرز لرستان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. دیدن این تنگه به خوبی می‌تواند ادعاهای چند خط بالاتر را ثابت کند.

تنگه شیرز لرستان و دره پادشاهان تریتوری استرلیا

این تنگه، در واقع دره‌ای به طول ۵ کیلومتر است که از روستای گُدار گَه تا کنار رودخانه‌ی سیمره ادامه دارد. در نگاه اول، صخره‌های تنومندی را می‌بینید که با وجود خزه‌ها و علف‌هایی که تنش‌ را پوشانده، همچون پدری فداکار شما را در برابر اشعه‌های سوزان خورشید حفظ می‌کند.

این تنگه شباهت زیادی به خواهر خود، دره پادشاهان در تریتوری استرالیا دارد یا بهتر است بگوییم، این دره به تنگه شیرز زیبای ما شبیه است!
تنگه شیزر لرستان و دره پادشاهان تریتوری

این تنگه شباهت زیادی به خواهر خود، دره پادشاهان در تریتوری استرالیا دارد یا بهتر است بگوییم، این دره به تنگه شیرز زیبای ما شبیه است! این دره زیبا در فاصله ۳۲۳ کیلومتری جنوب غربی alice springs استرالیا قرار گرفته است. ارتفاع دیواره‌های این دره پهناور به ۳۰۰ متر هم می‌رسد و از این جهت در رقابت با خواهر خود، تنگه شیرز است!

کوه‌های مینیاتوری لوت کرمان و کوه‌های دره گوبلین آمریکا

کوه‌های مینیاتوری لوت کرمان از جمله جاذبه‌های منحصر به فردی است که هر سال گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند.در دل کویری پهناور، دنیایی وجود دارد که تنها یک نسخه از آن در سراسر جهان وجود دارد و آن چیزی نیست به جز کوه‌های دره گوبلین آمریکا!

دره گوبلین نیز مجموعه‌ای از کوه‌های مینیاتوری است که بدون دخالت هیچ انسانی و تنها با فرسایش به وجود آمده است. با سفر به کرمان تحمل گرمای طاقت‌فرسای آن را معدود آدمی دارد!برای اجاره اقامتگاه در کرمان هم نگرانی به دلتان راه ندهید؛ زیرا رستاک هوم در هر گوشه ایران که باشید، همراه شماست. یا نصب اپلیکیشن رستاک هوم یا مراجعه به سایت جاباما می‌توانید اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید.

دره گوبلین نیز مجموعه‌ای از کوه‌های مینیاتوری است که بدون دخالت هیچ انسانی و تنها با فرسایش به وجود آمده است.
کوه های دره گوبلین آمریکا

سواحل بندر تنگ ، دریای چابهار و سواحل وادهو مالدیو

جزایر مالدیو برای هر کس که عاشق سفر است، قطعا به عنوان یکی از مقاصد رویایی شناخته می‌شود که با داشتن سواحلی خاص، آرامش را به مهمانانش هدیه می‌دهد. یکی از همین ساحل‌ها که اتفاقا در لیست شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد؛ وادهو است.یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران یعنی سواحل شب‌تابی را می‌بیند که همتای آن در مالدیو وجود دارد.

سواحل وادهو مالدیو
سواحل وادهو مالدیو

درخششی که در دل این سواحل نهفته، حاصل تلاش حلزون‌ها و پلانکتون‌های کوچک است! بله آنزیم‌های موجود در این موجودات، باعث شده است تا این سواحل همچون آسمانی پر ستاره و آن هم بر روی زمین باشد.شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان به این جای داستان پایان نمی‌یابد؛ پس با ما همراه شوید.

دریاچه لیپار چابهار و دریاچه گیبسون استرالیا

دریاچه گیبسون استرالیا
دریاچه گیبسون استرالیا

دریاچه‌ای در دل این شهر مملو از شگفتی وجود دارد که رنگ آب صورتی است! بله درست دیدید، رنگ آب دریاچه لیپار چابهار، به رنگ صورتی است.همتای این دریاچه نیز در استرالیا وجود دارد که نامش گیبسون است. این دو دریاچه زیبا به دلیل وجود پلانکتون‌ها و وفور مواد آلی و معدنی به رنگ صورتی درآمدند اما این تنها شباهت این دو دریاچه با هم است.

دودکش جن در زنجان و برایس کانیون در ایالت یوتای آمریکا

برایس کانیون یوتای
برایس کانیون یوتای

دودکش جن نیز یکی از همین جاذبه‌هاست که در بین شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. این جاذبه دیدنی شباهت‌های فراوانی با برایس کانیون آمریکا دارد. دودکش‌ها یا هودوها پدیده‌هایی طبیعی هستند که به دلیل فرسایش طولانی مدت به شکل مناره‌های بلند تبدیل شدند و بر سر آن‌ها سنگی بزرگ قرار گرفته است.

سواحل صخره‌ای بریس و سواحل صخره‌ای بوندا کلیف استرلیا

رویاها می‌توانند تبدیل به واقعیت شوند اگر و تنها اگر شما به دنبال تحقق آن‌ها باشید. دیدن دریای بی‌کران آن هم بر فراز صخره‌ای بلند نیز یکی از همین رویاهاست که عاشقان سفر به دنبال آن هستند.سواحل صخره‌ای بریس چابهار، یکی از آن دست جاذبه‌هایی است مه باید برای یک‌بار هم که شده به دیدارش بروید.

سواحل بریس
سواحل بریس

لنگه صخره‌های بریس را در استرالیا وجود دارد و همه آن را با نام سواحل صخره‌ای بوندا کلیف می‌شناسند؛اگر سری به چابهار زدید و به دنبال مکانی برای اقامت هستید؛ اقامتگاه‌های بوم‌گردی چابهار را از دست ندهید.ما نیز در این را همراه شما هستیم. کافی است سری به سایت رستاک هوم بزنید یا اپلیکیشن رستاک هوم را دانلود کنید.

روستای کندوان تبریز و کاپادوکیه ترکیه

کندوان و کاپادوکیه را به عنوان عجیب‌ترین و شبیه‌ترین جاذبه‌های جهان می‌شناسیم. روستاهایی که با وجود قدمتی چند صد سال هنوز که هنوز است؛ زندگی در لابه‌لای آن جریان دارد.روستای کندوان در شهرستان اسکو از آذربایجان شرقی واقع شده و گفته می‌شود قدمتی ۷۰۰ ساله دارد.

کندوان و کاپادوکیه را به عنوان عجیب‌ترین و شبیه‌ترین جاذبه‌های جهان می‌شناسیم.
روستای کندوان تبریز

کاپادوکیه در ترکیه نیز دست کمی از کندوان ندارد و این روزها تبدیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگران شده است.جالب اینجاست که این منطقه، سالیان پیش بر اثر فوران آتش‌فشان، زیر خاکستر و گدازه مدفون شده بود اما در پی کاوش‌های فراوان باستان‌شناسان کشف شد.

بر فراز قله‌ها؛ کوه دماوند و کوه فوجی ژاپن

 عامل اصلی قرار گیری این دو کوه در لیست شباهت‌ جاهای دیدنی ایران و جهان هستند.
کوه فوجی ژاپن

دماوند، این قله سر به فلک کشیده، نماد پایداری و استواری ما ایرانیان بوده و هست.دو قله سر به فلک کشیده، با قامتی استوار که در تمامی فصول سال برف آن‌‌ها را پوشانده است و گل‌های رنگارنگ که دامن این کوه‌ها را پر کردند؛ عامل اصلی قرار گیری این دو کوه در لیست شباهت‌ جاهای دیدنی ایران و جهان هستند.

تنگ کافری در ایلام و جزیره فی‌فی در تایلند

شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان ، شامل موارد فراوانی است؛ اما به جرات می‌توان گفت که شاید جذاب‌ترین آن‌ها تنگ کافری ایلام باشد.تنگه ای که چشم‌اندازی رو به رودخانه سد سیمره دارد و منطقه‌ای باستانی خفته زیر آب را پیش چشمان شما به نمایش می‌‌گذارد. نمونه چنین منظره‌ای در جزایر فی‌فی تایلند هم میزبان گردشگران است.

جذاب‌ترین آن‌ها تنگ کافری ایلام باشد.تنگه ای که چشم‌اندازی رو به رودخانه سد سیمره دارد و منطقه‌ای باستانی خفته زیر آب را پیش چشمان شما به نمایش می‌‌گذارد.
تنگ کافری در ایلام

پدیده تافونی وردیج تهران و پدیده تافونی دره آتش نوادا

تافونی پدیده‌ای نادر است که در اثر رشد بلورهای نمک در ماسه سنگ‌ها شکل گرفته است اما نه مانند اشکال موزونی که ما می‌شناسیم. در بین شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان ، یک پدیده نادر وجود دارد که اتفاقا در حوالی پایتخت، پدیدار می‌شود.این پدیده زیبا در روستای وردیج تهران دیده می‌شود و همتای آن در دره آتش نوادا آمریکا قرار دارد.

تافونی پدیده‌ای نادر است که در اثر رشد بلورهای نمک در ماسه سنگ‌ها شکل گرفته است اما نه مانند اشکال موزونی که ما می‌شناسیم.
پدیده تافونی وردیج

کال جنی طبس و دره آتش نوادا آمریکا

جاذبه‌ای جذاب اما کمی ترسناک در دل شهر طبس استان خراسان جنوبی قرار گرفته است که با همتای خود و آن هم در سوی دیگر دنیا در لیست شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان قرار گرفته است.نام این دو جاذبه کال جنی (کال‌ به دره‌هایی گفته می‌شود که بر اثر جریان آب و سیلاب‌ها به شکل مسیر درآمدند.) و دره آتش نوادا است.

جاذبه‌ای جذاب اما کمی ترسناک در دل شهر طبس استان خراسان جنوبی قرار گرفته است که با همتای خود و آن هم در سوی دیگر دنیا در لیست شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان قرار گرفته است.
کال جنی طبس

آبشار خزه‌ای کبود وال گلستان و آبشار خزه‌ای بیگار رومانی

در دل جنگ‌های سرسبز استان خرم گلستان، آبشاری خزه‌ای به نا کبود وال وجود دارد که عنوان تنها آبشار خزه‌ای ایران را به خود اختصاص داده است. در آن سر دنیا و درست در رومانی آبشاری به نام بیگار وجود دارد که به گفته هرکس که این دو آبشار را دیده است؛ با هم مو نمی‌زنند!

آبشار کبود وال گلستان
آبشار کبود وال گلستان

در دل جنگ‌های سرسبز استان خرم گلستان، آبشاری خزه‌ای به نا کبود وال وجود دارد که عنوان تنها آبشار خزه‌ای ایران را به خود اختصاص داده است. در آن سر دنیا و درست در رومانی آبشاری به نام بیگار وجود دارد که به گفته هرکس که این دو آبشار را دیده است؛ با هم مو نمی‌زنند!

کوه پدری بوشهر و کوه لوفوتن نروژ

کوه پدری که در زبان اوستا به معنای بهشت بوده است اما امروزه با نام کوه پردیس شناخته می‌شود.در بین شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان این کوه نیز همتایی دارد آن چیزی نیست به جز کوه لوفوتن نروژ!

کوه پدری که در زبان اوستا به معنای بهشت بوده است اما امروزه با نام کوه پردیس شناخته می‌شود
کوه پدری بوشهر

نکته‌ای که درباره این کوه وجود دارد؛ قد آن است که با توجه به فرسایش زمین، روز‌به‌روز در حال کاهش است. اگر می‌خواهید به این کوه سری بزنید، پیشنهاد می‌کنیم که پاییز و زمستان به دیدارش بروید.

باداب سورت کیاسر و پاموک کاله ترکیه

چشمه باداب سورت مازندران نام این جاذبه است که نمونه مشابه این چشمه در ترکیه با نام پاموک کاله دیده می‌شود.
باداب سورت

در آخرین مورد از شباهت جاهای دیدنی ایران و جهان به سراغ چشمه‌ای می‌رویم که زیباترین و شگفت‌انگیزترین پدیده‌ طبیعی مازندران را در دل خود ای داده است. چشمه باداب سورت مازندران نام این جاذبه است که نمونه مشابه این چشمه در ترکیه با نام پاموک کاله دیده می‌شود.

پاموک کاله ترکیه به عنوان اولین چشمه آب شور جهان شناخته می‌شود و خواهر کوچک‌تر آن یعنی باداب سورت مازندران در جایگاه دوم قرار دارد.

پاموک کاله
پاموک کاله

این چشمه‌ها خاصیت درمانی بسیاری دارند و برای بهبود بیماری‌هایی مانند کمر درد، پا درد، روماتیسم، بیماری‌های پوستی و میگرن بسیار مفید هستند.

اگر برای خاصیت‌های درمانی این چشمه به سراغ باداب سورت می‌روید؛ برای رزرو اقامتگاه یا اجاره ویلا در شمال ومازندران سری به سایت جاباما بزنید. ما در رستاک هوم همه جور اقامتگاهی را برای شما عزیزان در نظر گرفته‌ایم.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازاروگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید