روستای مایان بینالود

0
495

روستای مایان بینالود با طبیعتی سرسبز و مردمانی باصفا پذیرای گردشگران استان خراسان رضوی است. این روستا در کنار چشم ‌اندازی زیبا در طبیعت، در دل منطقه ‌های تاریخی شمال شرق ایران ریشه دارد. روستای مایان در دل دره ای سبز و زیبا در جنوب شهر طرقبه قرار گرفته که از روستای حصار گلستان عبور میکند و مسیری جذاب و پرپیچ و خم دارد. جالب است بدانید مسیر فرعی جاده ابریشم در گذشته ‌های دور از مایان می ‌گذشته است.

روستای مایان طرقبه چه ویژگی‌هایی دارد؟

روستای مایان بینالود که مشهدی‌ها گاهی به آن مایون هم می‌گویند، به داشتن آب‌و‌هوای خوش معروف است. این آب‌و‌هوا شرایطی برای سرسبزی و طراوت روستا فراهم کرده است. به همین دلیل در مایان باغ‌‌‌‌های میوه سفره‌ای سبز و خوشمزه پیش روی گردشگران پهن کرده‌اند. در این باغ‌ها میوه‌های خوشمزه‌‌ای مانند زردآلو، آلبالو، هلو، گلابی و گیلاس به عمل می‌آید. در اطراف روستا هم درخت‌های اُرس مشاهده می شود. زرشک، آلبالوی وحشی، سماق و ریواس نیز در گوشه‌و‌کنار مایان به چشم می‌خورد.

همیشه یکی از ارکان اصلی سفر اقامت و استفاده از خدمات گردشگری است خدمات شامل : راهنمای گردشگری ،تهیه سوغاتی و صنایع دستی ،اجاره اتومبیل با راننده و همچنین خوردن غذاهای خاص منطقه است که همگی آنها از طریق رستاک قابل انجام می باشد . به اما اطمینان کنید و رزرو های خود را قبل از سفر انجام دهید ما حتی غذاهای شما را را مطابق میلتان قبل از سفر تداک می بینیم.روستای مایان بینالود

روستای مایان طرقبه
مایان که مشهدی‌ها گاهی به آن مایون هم می‌گویند، به داشتن آب‌و‌هوای خوش معروف است. این آب‌و‌هوا شرایطی برای سرسبزی و طراوت روستا فراهم کرده است.
روستای مایان طرقبه

در اطراف این روستا گیاهان دارویی مانند بومادران، کاکائو، زیره سیاه، کلپوره، مَلِر، و کنگر رشد می‌کند. اگر فصل بهار راهی مایان شده باشید، با رنگین‌کمانی از گل‌های زیبای شقایق در اطراف روستا مواجه خواهید شد. در مایان با حیوانات اهلی و روستایی روبه‌رو می‌شوید؛ اما اگر سری به اطراف روستا بزنید احتمال زیادی وجود دارد که میش، قوچ، کبک، تیهو و گربه پالاس ببینید. در منطقه‌های دورتر از مایان و دامنه‌های بینالود حیواناتی مانند عقاب‌طلایی، شاهین، بالابان، گرگ، کفتار، روباه و شغال زندگی می‌کنند.

روستای مایان چه جاذبه های گردشگری دارد؟

معماری مایان پلکانی است. به لطف این معماری، هر چقدر بیشتر راه روستا را ادامه دهید، نمایی زیباتر از طبیعت اطراف پیش روی شما قرار می‌گیرد. از طرف دیگر در این روستا رودخانه‌ای خروشان هم جریان دارد. این رودخانه نه‌‌تنها آبادی روستا را به همراه دارد، بلکه فرصتی فراهم می‌کند تا لحظه‌ای لب جوی بنشینید و گذر عمر ببینید. رودخانه مایان از دامنه‌های بینالود سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از ازغد، مایانات و روستای حصار گلستان به بند گلستان می‌ریزد.

برای رزرو سوئیت ،هتل در مشهد می توانید از طریق سامانه آنلاین رستاک هوم و یا شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ اقدام کنید.

روستای مایان
در این روستا رودخانه‌ای خروشان هم جریان دارد
رودخانه خروشان

روستای مایان طرقبه چه امکانات گردشگری دارد؟

بیشتر معابر مایان آسفالت شده است. به همین دلیل مشکلی برای ناهمواربودن مسیر نخواهید داشت. قبل از روستای حصار گلستان چندین رستوران درجه‌یک وجود دارد تا گردشگران پس از گردشگری در مایان، حسابی دلی از عزا در بیاورند. در مایان سوپرمارکت و خدمات بهداشتی وجود دارد. خوشبختانه فاصله کم مایان تا طرقبه باعث می‌شود اگر به امکاناتی در مایان نیاز پیدا کردید، در عرض یک چشم‌به‌هم‌زدن به طرقبه بروید و مایحتاج لازم را فراهم کنید. به لحاظ امنیت نیز مایان، روستایی امن است که اهالی مردم‌داری ساکن آنجا هستند.

برای رزرو تور و هتل تبریز از طریق پیج رستاک تور و یا اپلیکیشن بازار رستاک هوم اقدام کنید.

طبیعت روستای مایان
گردشگران پس از گردشگری در مایان، حسابی دلی از عزا در بیاورند. در مایان سوپرمارکت و خدمات بهداشتی وجود دارد. خوشبختانه فاصله کم مایان تا طرقبه باعث می‌شود
طبیعت روستای مایان

روستای مایان چه جاهای دیدنی دارد؟

این روستا یکی از قدیمی‌ترین روستاهای منطقه است. به همین دلیل در کنار نمای زیبا به کوه‌های بینالود، آثار باستانی تماشایی هم دارد. یکی از این آثار قبرستان مایان وسطی است. در این قبرستان چندین سنگ مزار وجود دارد که قدمت آن‌ها به دوران صفویان نسبت داده می‌شود. مرقد امامزاده میرزا عرب، دیگر جای تاریخی مایان به حساب می‌آید. گفته می‌شود که اصل و نسب این امامزاده به امام زین العابدین (ع)، می‌رسد. بیشتر اهالی مایان خود را از نسل این امامزاده می‌دانند. در مایان درختی کهنسال و ارزشمند نیز وجود دارد. این درخت به نمادی از استقامت و پایداری در میان اهالی مایان تبدیل شده است. چند آب‌انبار قدیمی هم در مایان به چشم می‌خورد. از قرار معلوم این آب‌انبارها در دورانی که مایان مسیری فرعی در راه جاده ابریشم بوده، کاربرد داشته است.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

روستای مایان طرقبه در کدام فصل سال تماشایی‌تر است؟

روستاگردری در مایان بهار هر سال بیشتر از همیشه خوش می‌گذرد. در این فصل رودخانه مایان خروشان‌تر از همیشه است تا گردشگران در این روستا حسابی تفریح کنند. در کنار این رودخانه زیبا، عطر خوش شکوفه‌های بهاری در تمامی قسمت‌های روستا می‌پیچد و هوش از سر گردشگران می‌برد. اگر می‌خواهید گردشگری خاطره‌انگیزی در مایان داشته باشید، اردیبهشت را در تقویم مسافرتی خود علامت بزنید. قرارگرفتن مایان در دامنه کوه‌های بینالود باعث شده این منطقه حتی در تابستان نیز آب‌و‌هوایی مطبوع داشته باشد.

پاییز زیبا در مایان
روستاگردری در مایان بهار هر سال بیشتر از همیشه خوش می‌گذرد. در این فصل رودخانه مایان خروشان‌تر از همیشه است تا گردشگران در این روستا حسابی تفریح کنند.
پاییز زیبا در مایان

باغ‌های مایان در تابستان میوه می‌دهد تا خوشمزه‌ترین گلابی‌ها و گیلاس‌هایی که در عمرتان خورده‌اید را در مایان امتحان کنید. مایان حتی در پاییز هم تماشایی است. برگ‌ریزان پاییز، جلوه‌ای عاشقانه به مایان می‌دهد تا گردشگران عاشق‌پیشه پاییز را برای مایان‌گردی انتخاب کنند. اواسط پاییز به بعد مایان حسابی سرد می‌شود. زمستان‌ها نیز در این منطقه خبری نیست و شمع زیبایی‌های مایان رو به خاموشی می‌گذارد.

مایان به کدام جاهای دیدنی اطراف مشهد نزدیک است؟

اکنون که قدم‌رنجه کرده‌اید و تا مایان آمده‌اید، می‌توانید سری به روستای ازغد و حصار گلستان هم بزنید. فاصله کم طرقبه تا مایان این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا در کنار روستاگردی، سری به جاهای دیدنی طرقبه هم بزنند. بند گلستان، پارک جنگلی وکیل‌ آباد، جاغرق و مجموعه تفریحی چالیدره از معروف‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به مایان شناخته می‌شود.

پارک جنگلی وکیل آباد
جاهای دیدنی طرقبه هم بزنند. بند گلستان، پارک جنگلی وکیل‌ آباد، جاغرق و مجموعه تفریحی چالیدره از معروف‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به مایان شناخته می‌شود.
پارک جنگلی وکیل آباد

روستای مایان طرقبه از کدام مسیر سرراست‌تر است؟

برای رسیدن به مایان باید در هر کجای مشهد که هستید، راه طرقبه را در پیش بگیرید. این منطقه خوش آب‌و‌هوا در انتهای بلوار وکیل‌ آباد قرار دارد. به همین دلیل انتهای بلوار وکیل آباد را ادامه دهید و کمربندی طرقبه را دور بزنید. سپس به سمت جاده حصار بروید. کمی که این جاده را ادامه دادید، به دوراهی می‌رسید که مسیر سمت چپ آن به مایان می‌رود. در این مسیر ابتدا به مایان سفلی می‌رسید، سپس چشمتان به جمال مایان وسطی روشن می‌شود و در نهایت زیبایی‌های مایان علیا پیش روی شما قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم مایان علیا را برای روستاگردی انتخاب کنید. به لحاظ مسافت می‌توان گفت مایان علیا حدود ۲۷ کیلومترر از مشهد دورتر است.

راستی برای اجاره بوم گردی وخانه‌ روستایی در شهرهای جالب ایران به سایت رستاک هوم سر بزنید و یک سفر کاملا بومی را تجربه کنید. هرجا که مقصدتان بود رستاک هوم برای شما خانه دارد. خانه‌ای که در آن حس خانه خودتان منتقل شود، همان‌قدر راحت و گرم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید