روستای اهلم محمود آباد

0
269

شهر محمودآباد که در شمال غربی روستای اهلم محمود آباد قرار دارد شهری بندری با پیشینه ای قدیمی است. ساحل زیبای محمود آباد و جنگل های سرسبز، مانند جنگل بونده این منطقه را به یکی از پر جاذبه ترین مناطق گردشگری شمال کشور تبدیل کرده است. یکی از مناطق زیبا و گردشگر پذیر محمود آباد روستا و جنگل اهلم می باشد.

روستای اهلم شهر محمودآباد در استان مازندران

اهلم، روستایی از توابع بخش مرکزی روستای اهلم محمود آباد در استان مازندران ایران است. این روستا در دهستان اهلم‌رستاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۴۶ نفر (۴۱۹ خانوار) بوده‌است. اهلم تاریخی‌ترین روستای محمودآباد می‌باشد.

روستای اهلم
روستایی از توابع بخش مرکزی روستای اهلم محمود آباد
روستای اهلم

روستای اهلم محمود آباد بی نهایت زیبا و دلنشین میباشد. دارای آب و هوای خوب و معتدلی میباشد که به همین دلیل مورد توجه و استقبال زیادی از هموطنان ما در تمام نقاط ایران قرار گرفته است. دارای جنگل های بسیار زیبا و انبوه و فراوانی میباشد. زمانی که به این منطقه بی نظیر در استان مازندران سفر میکنید سفری بسیار لذت بخش و خاطره انگیز برایتان خواهد شد. پس پیشنهاد ما به شما سفر به منطقه ی زیبا و دلنشین در کنار عزیزانتان میباشد.

روستای اهلم محمود آباد  سامانه جامع گردشگری رستاک
سامانه جامع گردشگری رستاک

مناطق و جاذبه های دیدنی روستای اهلم شهر محمودآباد

این بخش از مناطق بسیار زیبا و خوش آب و هوای استان مازندران میباشد که به خاطر آب و هوای خوبی که دارد و همچنین مناطق و روستاهای بسیار زیبایی که دارد مورد توجه و استقبال بسیاری از مسافران و گردشگران شده است و هر ساله مسافران زیادی به این منطقه ی زیبا در مازندران سفر میکنند و نهایت لذت را از این منطقه میبرند.روستای اهلم محمود آباد

رزرو اقامتگاه محمود آباد از طریق سایت رستاک هوم و یا شماره تماس های ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ ، ۰۹۹۰۹۵۸۸۴۵۸ میتوانید اقدام کنید

تفریحات محمود آباد
تفریحات محمود آباد

مناطق دیدنی روستای اهلم شهر محمودآباد

روستای اهلم محمود آباد در مسیر جاده محمودآباد به نور می باشد و از مرکز شهر محمود آباد حدود یازده کیلومتر فاصله دارد. مختصات جغرافیایی روستای توریستی اهلم به صورت ۳۶ درجه و ۳۵ دقیقه شمالی و ۵۲ درجه و ۱۳ دقیقه شرقی است و جزو دهستان اهلم رستاق شمالی محسوب میشود.

جنگل اهلم
روستای اهلم محمود آباد در مسیر جاده محمودآباد به نور
جنگل اهلم

نام های دیگر اهلم، اهلُم و اهلِم میباشد که به علت حضور گردشگران و افراد غیر محلی به این روستا اهلَم نیز گفته میشود. نام های قدیمی این روستا الهم و عین الهم بوده است. در کتب مورخان اسلامی، شهری در منطقه شمال آمل که احتمالا همان روستای عین‌الهِم یا اَهلِم است به عنوان بندرگاه یاد شده و گفته شده که این شهر در مصب رودخانه هراز و در نزدیکی ماهانه‌سر واقع بوده است. شهر یا روستای اهلم قدیم در طول جنگ با مرعشیان به دست تیمور گورکانی ویران شد و اهلم کنونی با جاذبه های طبیعی زیبا مکانی دل چسب برای حضور گردشگران است.

یکی از اماکن دیدنی و زیبای روستای اهلم شهرستان محمودآباد که همیشه مورد استقبال تعداد بیشماری از مردم است جنگل اهلم می باشد که از منظره زیبا و سرسبزی برخوردار می باشد و برای کسانی که به جستجوی مکانی برای استراحت و تفریح می باشند و همچنین برای طبیعت دوستان بسیار مناسب است.روستای اهلم محمود آباد

بهترین مناطق روستای اهلم شهر محمودآباد

سرخ ‌رود یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است و مرکز بخش سرخ رود شهرستان محمودآباد و گویش اهالی این شهرستان مازندرانی است، همچنین یکی از شهرهای ساحلی شمال کشور است که در حوزه خرید و فروش ویلا و ملک مورد توجه سرمایه گذاران می‌باشد.روستای اهلم محمود آباد

طبیعت زیبا سرخ ‌رود یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است
طبیعت زیبا

نام سرخ ‌رود برگرفته از رودخانه هراز است که از دماوند سرچشمه می‌گیرد و به علت گل‌آلود بودن و وجود رنگ سرخ خاک مخلوط با رودخانه هراز به این نام شهرت یافته است.

رستاک دارای سابقه ای طولانی در زمینه برگزاری تورهای داخلی و خارجی و تهیه بلیط با نرخ های ویژه دارد. به ما اطمینان کنید ما سفر ساز هستیم.

مکان های زیبای روستای اهلم شهر محمودآباد

بخش سرخ رود در حدود ۴۰ پارچه آبادی را از آن خود داشته است و در این میان روستاهایی چون دریا سر- بیشه کلا- معلم کلا- حاجی‌ کلا- ملا کلا- چاکسر- علوی‌ کلا- اسلام محله- زنگی کلا- شاه‌کلا- درویش آباد- افرا سرا- عبدالاه‌ آباد اشاره داشت، البته باید خاطر نشان کرد اهالی روستای سرخ رود همگی در زمینه کشاورزی، دام‌داری، ماهی‌گیری، ساخت و ساز ویلا فعال هستند.

مناطق گردشگری روستای اهلم شهر محمودآباد

جنگلی بکر و طبیعی که در کنار دریا قرار دارد و از قدیم متعلق به اداره شیلات این شهرستان بوده و مکان مناسب تفریح برای اهالی و مسافران می‌باشد.

مسیر راهنما
جنگلی بکر و طبیعی که در کنار دریا قرار دار
مسیر راهنما

آب بندان یا به زبان بومی اوبنن مکانی زیبا است که به دو قسمت شرقی و غربی توسط جاده‌ای که از جنوب سرخ رود به آمل امتداد دارد تشکیل شده و به همراه پارک جنگلی، پرندگان مهاجر جلوه‌ای زیبا برای گردش‌گران به تصویر کشیده است.

مکانی ساحلی در کنار خط دریا در سرخرود مازندران است که متعلق به شرکت بزرگ صید ماهی است که با قایق‌های ماهی‌گیری و تورهای بزرگ که توسط تراکتور حمل و مشغول صید ماهی هستند صحنه‌ای زیبا از صید را رقم می‌زند و بارها ارزش دیدن را دارد، و توصیه می‌کنیم در صورت امکان از این صحنه دیدن نمایید.

طبیعت زیبای محمود آباد
طبیعت زیبای محمود آباد

رودخانه‌ای زیبا که از هراز سرچشمه گرفته و به دریا منتهی می‌گردد و درست از وسط شهر سرخ رود می‌گذرد، در اطراف رودخانه مکان‌های ورزشی و پیاده روی برای اهالی و علاقه مندان به ورزش مهیاست.

مناطق دیدنی روستای اهلم شهر محمودآباد

قوهای آوازه خان را می‌توان در مسیری کوتاه که از مرکز شهر سرخ رود به سمت “روستای وزرا محله” که از روستاهای سرشناس و قدیمی این شهرستان است، در زمین‌های کشاورزی این محل که توسط بارش‌های پاییزه آب فراوانی را در خود ذخیره داشته جستجو کرد.

علت اهمیت این منطقه به قوهای آوازه خان آن است، قوهای عاشقی که با صدای زیبای هماهنگ خود باعث جلب توجه اهالی و غیر بومیان منطقه و حتی گردشگران خارجی شده است و محیطی زیبا برای گردش و تفریح در این منطقه محیا ساخته‌اند، انگار این پرندگان به اهالی و گردشگران عادت کرده و خود را به شما نزدیک کرده و بر آن می‌دارند تا ساعت‌ها محو تماشای این پرندگان زیبا از نزدیک شوید و منظره‌ای ناب را تجربه کنید.

رستاک دارای سابقه ای طولانی در زمینه برگزاری تورهای داخلی و خارجی و تهیه بلیط با نرخ های ویژه دارد. به ما اطمینان کنید ما سفر ساز هستیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید