دیدنی های جزیره قیس

0
1477

بوستان آهوان

بوستان آهوان یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی قیس است، این بوستان با زمینی به مساحت ۲ هکتار در سال ۱۳۸۰ در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. در این بوستان به غیر از آهو چند گونه های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند. 

 بوستان آهوان کیش یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت 2 هکتار در سال 1380 در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است.
بوستان آهوان کیش

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .


خانه بومیان

یکی از جاهای دیدنی کیش خانه بومیان کیش است که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد. این بنا در قدیمی‌ترین محله‌ی کیش قرار دارد که اکنون به موزه تبدیل شده است. هدف از تبدیل خانه بومیان کیش به موزه معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش بوده است.

این منزل پس از موافقت صاحب آن و گرفتن مجوز لازم از سازمان منطقه آزاد کیش در فروردین سال ۱۳۹۳ با هدف اشتغالزایی، مشارکت بومیان در بخش گردشگری و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره کیش، خانه بومیان به خانه مردم شناسی بومیان تبدیل شد. تمامی اتاق ها و فضاهای خانه با حفظ معماری سنتی با استفاده از مصالح بومی بازسازی شد و سبک زندگی بومیان در ۸۰ سال پیش بازسازی شده است. این خانه مساحتی به اندازه‌ی یک هزار و ۲۰۰ مترمربع دارد. فضای داخل خانه شامل ۱۵ اتاق و دو حیاط مجلسی و خانوادگی می‌باشد.

 یکی از جاهای دیدنی کیش خانه بومیان کیش است که قدمتی بیش از 200 سال دارد. این بنا در قدیمی‌ترین محله‌ی کیش قرار دارد که اکنون به موزه تبدیل شده است.
خانه بومیان

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی جز بهترین جاهای دیدنی کیش است که در لیست ۱۶ جاذبه برتر کیش ما قرار می گیرید،این اسکله در ساحل جزیره قرار گرفته است که دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان یکی از بهترین مناطق مناسب برای پیاده روی و گردش در جزیره کیش می باشد. این مجموعه‌ی تفریحی شامل امکانات مختلفی مثل قایق ماهیگیری، قایق‌های پارویی، جت اسکی و… می‌باشد. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و طول آن به ۴۳۷ متر می رسد.

 اسکله تفریحی جز بهترین جاهای دیدنی کیش است که در لیست 16 جاذبه برتر کیش ما قرار می گیرید،این اسکله در ساحل جزیره قرار گرفته است که دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند.
اسکله تفریحی کیش 

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.


ساحل مرجان

چهارمین مکان گردشگری جزیره که در لیست ۱۶ تایی ما قرار میگیرد ساحل مرجان کیش است. اغلب مسافران و گردشگران جزیره کیش وقت بسیاری از خود را در کنار ساحل مرجان جزیره کیش می گذرانند و از منظره های زیبای کیش و ساحل مرجانی لذت می برند. این ساحل در شرق جزیره‌ی کیش قرار دارد. آلاچیق ها و محوطه سازی جذاب این پارک ساحلی فرصت خوبی را برای بازدید کنندگان بوجود آورده و در طول اقامت خود در جزیره کیش از این منطقه که دارای ساحلی بسیار زلال و شفاف می باشد دیدن می کنند. تماشای طلوع آفتاب،  آب‌های نیلگون و ساحل نقره‌ای خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

چهارمین مکان گردشگری جزیره کیش که در لیست 16 تایی ما قرار میگیرد ساحل مرجان کیش است. اغلب مسافران و گردشگران جزیره کیش وقت بسیاری از خود را در کنار ساحل مرجان جزیره کیش می گذرانند و از منظره های زیبای کیش و ساحل مرجانی لذت می برند.
ساحل مرجان کیش

جزیره هندورابی

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کیش جزیره هندورابی است که در ۲۵ کیلومتری جزیره ی کیش قرار دارد. جزیره هندورابی یکی از جزیره های آرام و تقریبا خالی از سکنه همراه با ساحلی زیبا، شنی و تخته سنگهای محلی است. البته طبق سرشماری‌های انجام شده حدودا ۱۹۰ نفر در این جزیره زندگی می‌کنند که بیشتر عرب یا ماهیگیر هستند. این جزیره از توابع کیش می باشد و مساحتی حدود ۲۳ کیلومترمربع دارد. جزیره هندورابی دارای بلندترین نقطه به ارتفاع بیست و نه متر و بزرگترین قطر آن هفت و نیم کیلومتر است. در جزیره هندورابی روستایی وجود دارد  به نام “هندرابی” که در نزدیکی همین روستا قریه‌ های دیگری بنام دورات و صرات وجود دارد.

 یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کیش جزیره هندورابی است که در 25 کیلومتری جزیره ی کیش قرار دارد. جزیره هندورابی یکی از جزیره های آرام و تقریبا خالی از سکنه همراه با ساحلی زیبا، شنی و تخته سنگهای محلی است.
جزیره هندورابی

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .


شهر حریره

شهر حریره نیز یکی از مکان های دیدنی کیش است که می توانید در کیش به آنجا بروید. شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد. این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است و در وسعتى سه کیلومتر مربعی قرار دارد و نمایانگر شهرى بزرگ و آباد در آن زمان می باشد که جمعیت زیادی را در خود جای داده بوده است. مساحت این شهر به ۱۲۰ هکتار می‌رسد. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، قابل دیدن است.

شهر حریره نیز یکی از مکان های دیدنی کیش است که می توانید در کیش به آنجا بروید. شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد.
شهر حریره کیش

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است. بر اساس اطلاعات به دست آمده و موجود این کشتی متعلق به کشور یونان می باشد و نام آن کولااف است. این کشتی یونانی در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام هامیلتون با وزنی در حدود ۷ هزار تن و به طول ۱۳۶ متر در بندر گلاسکو اسکاتلند ساخته شده بود. این کشتی در سال ۱۳۴۵ در آب‌های خلیج فارس به گل نشست. این کشتی حاوی ذخایر نفتی زیادی بود. اطلاعات به دست آمده دلیل به گل نشستن این کشتی را مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی دانسته اند. یونانی ها تلاشهای بسیار برای درآوردن این کشتی از گل انجام دادند و در آخر چون نتوانستند آن را بیرون بکشند آن را تخلیه و به آتش کشیدند.


   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید


کشتی یونانی یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است. بر اساس اطلاعات به دست آمده و موجود این کشتی متعلق به کشور یونان می باشد و نام آن کولااف است.
کشتی یونانی

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز با بیش از ۱۰ هزار مترمربع مساحت امروزه با نام کاریز کیش شناخته می شود. کاریز در قدیم به معنای قنات بوده است. آب موجود در این قنات شیرین است و اهالی جزیره از آن برای آشامیدن استفاده می‌کنند. این شهر یکی از مکان های دیدنی کیش است.این شهر زیرزمینی در عمق ۱۶ متری سطح زمین قرار گرفته است و سقفی ۸ متر مملو از صدف، سنگواره و مرجان های دریایی را در خود جایی داده است و قدمتی بین ۲۷۰ – ۵۷۰ میلیون سال دارد. این مجموعه در فاز  اول خود دارای بخش های مختلفی از جمله غرفه های صنایع دستی ایران وجهان، رستوران سنتی و جدید، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالرهای هنری را دارا است.


 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید


شهر زیرزمینی کاریز با بیش از 10 هزار مترمربع مساحت امروزه با نام کاریز کیش شناخته می شود. کاریز در قدیم به معنای قنات بوده است.
شهر زیرزمینی کاریز

گذر هنرمندان جزیره

در غرب جزیره کیش، مسیری برای پیاده روی وجود دارد که در این بخش از مسیر تندیس های زیبا و زیادی از بزرگان ایرانی چون پروین اعتصامی (شاعر بلند آوازه)، غلامحسین بنان(موسیقی دان و خواننده)، محمدتقی جعفری(علامه)، شریف لطفی(موسیقیدان)، حسین بهزاد(نقاش و مینیاتوریست) و بزرگان دیگری به منظور آشنا کردن گردشگرانی که به جزیره کیش می روند ساخته شده است. این مجموعه همانند دیگر مجموعه های جزیره کیش به دیگر مکان ها همچون: اسکله تفریحی، بولینگ مریمو  ساحل مرجان بسیار نزدیک است و شما می توانید از این مجموعه ها نیز بازدید کنید

 در غرب جزیره کیش، مسیری برای پیاده روی وجود دارد که در این بخش از مسیر تندیس های زیبا و زیادی از بزرگان ایرانی چون پروین اعتصامی (شاعر بلند آوازه)، غلامحسین بنان(موسیقی دان و خواننده)، محمدتقی جعفری(علامه)، شریف لطفی(موسیقیدان)، حسین بهزاد(نقاش و مینیاتوریست) و بزرگان دیگری به منظور آشنا کردن گردشگرانی که به جزیره کیش می روند ساخته شده است.
گذر هنرمندان جزیره کیش

آب انبار از جاذبه های گردشگری

در قدیم یکی از روش های ذخیره آب در جزیره کیش استفاده از آب انبار بوده است. از این رو در سال ۱۳۷۱ برای ذخیره آب آشامیدنی مردم این آب انبار احداث شده ولی خیلی زود به دلیل آنکه این جزیره تبدیل به یک منطقه گردشگری تبدیل شد و به دلیل افزایش جمعیت کارایی خود را از دست داد و امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری کیش از آن استفاده می شود. معماری این آب انبار الهام گرفته از آب انبارهای شهر یزد می باشد که دارای دو گنبد و پنج بادگیر است به طوری که هوا از طریق بادگیرها به داخل دمیده می شود و باعث خنک شدن آب درون انبار می گردد.

 در قدیم یکی از روش های ذخیره آب در جزیره کیش استفاده از آب انبار بوده است. از این رو در سال 1371 برای ذخیره آب آشامیدنی مردم این آب انبار احداث شده ولی خیلی زود به دلیل آنکه این جزیره تبدیل به یک منطقه گردشگری تبدیل شد
آب انبار از جاذبه های گردشگری کیش

پارک ساحلی میرمهنا

این پارک علاوه بر ساحل زیبا همراه با آلاچیق های مناسب دارای اسکله تفریحی با نام میرمهنا است. پارک ساحلی میرمهنا از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک در نوار ساحلی امتداد دارد. وجود اسکله ماهیگیری در این پارک سبب شده است که پارک به دو فاز تبدیل شود که فاز اول از مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری و فاز دو از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک می باشد. فاز یک این پارک که مساحتی حدود ۴۱۰۰۰ متر مربع دارد مسیرهای پیاده رو، آلاچیق و محل های برای پخت کباب و پارکینگ پذیرای گردشگران فراهم شده است. ویژگی های دیگر این فاز داشتن نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی، مسیر دوچرخه سواری، بوفه و چایخانه است. علاوه بر همه اینها در اغلب اوقات شما می توانید در کنار اسکله ماهی گیری از تماشای لاک پشت های آزاد لذت ببرید.

این پارک علاوه بر ساحل زیبا همراه با آلاچیق های مناسب دارای اسکله تفریحی با نام میرمهنا است. پارک ساحلی میرمهنا از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک در نوار ساحلی امتداد دارد.
پارک ساحلی میرمهنا کیش

روستای باغو

در زمانهای قدیم ساکنان جزیره کیش در سه منطقه روستایی واقع در بخش های جنوب غربی، شرق و شمال شرقی جزیره زندگی می کرده‌اند. امروزه تنها روستای به جا مانده از آن دوران روستای باغو است که در جنوب غربی جزیره کیش که در واقع همان سمتی که کشتی یونانی آنجا هست، قرار دارد و بافت سنتی آن تا به امروز حفظ شده است. گفته شده که اسم این روستا را از روی نام پیرزنی به نام باغو که در گذشته در آنجا زندگی می‌کرده است، برداشته اند. در حال حاضر این روستای تاریخی جز چند خانوار دامدار کسی در آن زندگی نمی کند. 

در زمانهای قدیم ساکنان جزیره کیش در سه منطقه روستایی واقع در بخش های جنوب غربی، شرق و شمال شرقی جزیره زندگی می کرده‌اند.
روستای باغو کیش

پارک ساحلی سیمرغ

این پارک با هتل مارینا، هتل سیمرغ و مجموعه دلفیناریوم کیش همجوار می باشد. پارک ساحلی سیمرغ با مساحتی حدود ۱۵۰۰۰ متر مربع و کیفیتی عالی همراه با چشم انداز زیبا از ساحل ماسه ای ساخته شده است. پارک ساحلی سیمرغ در محدوده‌ی بین جاده ی جهان و جاده ی دوچرخه سواری قرار دارد. در این پارک  فضاهایی جهت بازی کودکان مانند پارک لوله، فضاهای ورزشی شامل زمین بد مینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت، نوار تندرستی، مسیرهای پیاده روی، آبنما، ایستگاه دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی، فضای سبز و پارکینگهای طولی اجرا شده است.

این پارک با هتل مارینا، هتل سیمرغ و مجموعه دلفیناریوم کیش همجوار می باشد. پارک ساحلی سیمرغ با مساحتی حدود 15000 متر مربع و کیفیتی عالی همراه با چشم انداز زیبا از ساحل ماسه ای ساخته شده است.
پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک شهر

در این پارک علاوه بر فضاهای سبز، دریاچه مصنوعی، فضای ورزش و تندرستی، پیست دوچرخه سواری و اسکیت، آب نما و میدان گل، فضا سازی مناسبی برای استفاده معلولان نیز صورت گرفته است. نیمی از پارک شهر فضای سبز می باشد که دارای انواع گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای کیش است و دیواره های کناری پارک نیز با بهره گیری از نقاشی هنرمندان کیش تزیین شده است. در این پارک همانند بیشتر پارک های دیگر کیش آلاچیق هایی برای استراحت و اسکان خانواده ها تعبیه شده تا در مدت حضور و گردشگری در پارک از فضاهای ایجاد شده بهترین استفاده را ببرند.

 در این پارک علاوه بر فضاهای سبز، دریاچه مصنوعی، فضای ورزش و تندرستی، پیست دوچرخه سواری و اسکیت، آب نما و میدان گل، فضا سازی مناسبی برای استفاده معلولان نیز صورت گرفته است.
پارک شهر جزیره کیش

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش

اولین پارک دلفین ایران واقع در جزیره ی کیش دلفیناریوم یا همان پارک دلفین های کیش است که با مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد.این مجموعه بزرگ تفریحی توریستی که یکی از پرطرفدار ترین مکان های دیدنی کیش است دارای پارک دلفین ها،باغ پرندگان،سفره خانه سنتی و سالن آمفی تئاتر است که باغ پرندگان این مجموعه دارای گونه های بسیار مختلفی از پرندگان نادر می باشد. این پارک اولین و تنهاترین پارک دلفیناریوم در ایران است.

 اولین پارک دلفین ایران واقع در جزیره ی کیش دلفیناریوم یا همان پارک دلفین های کیش است که با مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد.این مجموعه بزرگ تفریحی توریستی که یکی از پرطرفدار ترین مکان های دیدنی کیش است دارای پارک دلفین ها،باغ پرندگان،سفره خانه سنتی و سالن آمفی تئاتر است که باغ پرندگان این مجموعه دارای گونه های بسیار مختلفی از پرندگان نادر می باشد. این پارک اولین و تنهاترین پارک دلفیناریوم در ایران است.
پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید